Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ikzelf zeg niet, ik vind levenslang een ergere straf dan de doodstraf.
Mist schreef:Wat moet je anders met mensen zoals Dutroux of die kl*tzak uit oostenrijk ?
In zulke gevallen van meervoudige moord... waarom niet, kost de belastingbetaler een stuk minder geld.
Goof schreef:Citaat:Ikzelf zeg niet, ik vind levenslang een ergere straf dan de doodstraf.
Ben ik met je eens, maar aan de andere kant; waarom zou iemand die zo slecht is (of heeft gehandeld) en die de rest van zijn leven vast moet zitten op mijn zuurverdiende belastingcenten moeten gaan zitten teren en plek moeten innemen van iemand die misschien echt nog wel wat leert in de bak en die weer op vrije voeten kan komen??
Ik steek in zulke mensen liever geen geld, doodstraf is een prima oplossing voor in- en inslechte mensen.
Citaat:Ik heb ooit ergens gelezen dat het duurder is de doodstraf uit te voeren dan iemand levenslang vast te zetten...
Daarbij vind ik dat je je nooit tot dat niveau mag verlagen als persoon. Maar goed, ik neem aan dat iedereen die voor de doodstraf is zelf er geen problemen mee heeft om de straf uit te voeren?
Vjestagirl schreef:Goof schreef:
Ben ik met je eens, maar aan de andere kant; waarom zou iemand die zo slecht is (of heeft gehandeld) en die de rest van zijn leven vast moet zitten op mijn zuurverdiende belastingcenten moeten gaan zitten teren en plek moeten innemen van iemand die misschien echt nog wel wat leert in de bak en die weer op vrije voeten kan komen??
Ik steek in zulke mensen liever geen geld, doodstraf is een prima oplossing voor in- en inslechte mensen.
Ik heb ooit ergens gelezen dat het duurder is de doodstraf uit te voeren dan iemand levenslang vast te zetten...
Daarbij vind ik dat je je nooit tot dat niveau mag verlagen als persoon. Maar goed, ik neem aan dat iedereen die voor de doodstraf is zelf er geen problemen mee heeft om de straf uit te voeren?
Goof schreef:Citaat:Ik heb ooit ergens gelezen dat het duurder is de doodstraf uit te voeren dan iemand levenslang vast te zetten...
Mmm, ik kan me niet voorstellen dat een eenmalig spuitje duurder is dan 50 onderhoud, huisvesting en voeding eigenlijk, maar ik kan ergens een fout maken idd...
Ik vind dat je je in sommige gevallen zeker wel mag verlagen tot dat niveau hoor, in sommige gevallen is dat het enige niveau dat zo'n figuur je nog begrijpt ook.
Natasja91 schreef:Niemand heeft het recht om over een ander zijn leven te beslissen.
Dus nee, voor mij geen doodstraf.