endurance-enquete

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

is een max. van 12 km per uur een belemmering?

Ja, ik zal dan ook niet aan een wedstrijd meedoen.
Geen stemmen
Nee, ik probeer me aan de snelheid te houden
13 (65%)
nee, maar ik laat mijn paard zijn eigen tempo lopen ookal is dit boven de 12 km. per uur.
6 (30%)
Wanneer ik na een wedstrijd merk dat 12 km/uur te langzaam is voor mijn paard schrijf ik me niet meer in voor een wedstrijd
1 (5%)

Totaal aantal stemmen: 20


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 13:29

Overigens wil ik nog wel ff kwijt dat het best zou kunnen voorkomen dat Ret in een bepaalde wedstrijd niet harder gaat dan 12 km/u. Ik functioneer zelf de ene keer ook beter dan de andere keer, en daar hoeft dan niet direct een ernstige oorzaak voor te zijn. Maar als hij verder prima loopt in zo'n wedstrijd, dan is er geen man overboord: des te voordeliger voor mij, want dan lopen we geen straftijd op. Knipoog

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 00:13

Het zou in mijn voordeel zijn, ik heb een fjord, waarmee (tot nu toe hoor!) de max. snelheid van 15 km in het uur niet haalbaar is. Ik zal haar nooit tot het alleruiterste drijven, maar probeer wel eruit te halen wat erin zit. Nu heeft zij last van het zogenaamde "painten": een hele zware en snelle ademhaling, ten gevolge van een dikkere huid en vacht. Ze heeft het gewoon warm en is eigenlijk heel slim en beter in conditie dan een ander paard die dat niet doet (met verglijkbare waarden dan), omdat zij zo haar warmte beter kwijt raakt dan dat andere paard. Ondanks een dierenartsverklaring moet ik vaak wachten en heeft men zo zijn twijfels, misschien wel terecht, maar ik weet gewoon dat ze er geen last van heeft. (en helaas is mijn moeder fel tegen scheren!)

Bovendien is ze al 20 en heeft ze op jongere leeftijd nooit topsport gelopen, dus kan ik ook niet alles verwachten, maar nogmaals, ik probeer er wel uit te halen wat erin zit, zonder dat ik haar kapot rijd..