Soest, Metabool super, maar helaas kreupel op het eind.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Soest, Metabool super, maar helaas kreupel op het eind.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:48

Ook voor ons was het een zware rit, absoluut de zwaarste die ik tot nu toe gereden heb.

De voorkeuring was prima, hartslag van 36 en hij stond er heel rustig bij. locomotie een A en gelukkig maar 1 keer hoeven rennen, komt vast door de hoefijzers!

Toen gestart, hij liep op de tankbanen ontzettend te klieren wilde heel de tijd een andere kant op en liep van de ene kant naar de andere. gelukkig kwamen we toen in het bos een groepje tegen waar ik tot de PA mee gereden heb. heel lief nog van een van de andere grooms wat koelwater gekregen.

net voor de pa stonden mijn grooms op een afstandje van elkaar klaar met koelwater zodat ik steeds omstebeurt een fles kon koelen zonder te hoeven stoppen! slim hoor! bij de PA even rustig aan gedaan en na ongeveer 4 minuten aangeboden, hartslag van 48! ook de tugor was in orde dus ik mocht door van de Vet. Mijn ijsje heb ik helaas niet helemaal kunnen opeten Knipoog

Het laatste stuk heb ik helemaal alleen gereden, een aantal stukken gegalopeerd en de laatste twee kilometer gaan stappen, de hartslag bleek steeds rond de 90 hangen dus maakte ik me een beetje zorgen over de finish. maar omdat ik de minimumsnelheid toch al niet gehaald had kon het me eigenlijk niet meer zoveel schelen dat ik 10 minuten zou moeten wachtten.

aangeboden bij de finish en de hartslag was 60, dus toch genoeg gezakt.

toen verzorgd, gekoeld en lekker laten eten en drinken.

op na de nakeuring, metabool helemaal in orde tugor helemaal goed! en toen de locomotie... hij wilde heen helemaal niet in draf en terug zagen we waarom: hartstikke kreupel. erg jammer, geen idee hoe het komt, misschien verstapt? thuis even gevoeld of hij ergens op reageerde en het lijkt in zijn elleboog te zitten, daar reageert hij wat gevoelig. hij krijgt een paar dagen rust en als het niet over is de DA even langs laten komen.

paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

Tallie1979

Re: Soest, Metabool super, maar helaas kreupel op het eind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:12

Jeetje, wat zonde zeg! Ik hoorde dat de wedstrijd heel zwaar was qua weersomstandigheden, dus de waardes zijn echt prachtig!

Balen dat je paard zo kreupel is, hopelijk knapt hij snel weer op Ach gut

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:14

Wat balen idd dat ie kreupel was. Gaat het nu al weer beter?

Vond het een enorm zware rit, maar het heeft me niet afgeschrikt. Volgend jaar weer een poging, met hopelijk dan betere weersomstandigheden zodat we hem uit kunnen rijden... Ja

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 10:35

Gister even een klein stukje voorgedraafd en toen zag ik niks. als het straks droog is nog een kijken. zijn benen waren een beetje dik maar voelen nu ook alweer goed aan. gelukkig maar