Eerste CEI, eerste klasse 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Eerste CEI, eerste klasse 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 18:58

Gisteren was het dan zover, onze eerste CEI en onze eerste klasse 4, op de Fasna Trail in Ermelo.

Vrijdag eerst de caravan daar heen gebracht en daarna Anouar opgehaald. Gelukkig heeft hij al een week elke keer 's nachts op stal gestaan zodat hij even kon wennen. In begin was hij wat onrustig, maar hij had al snel door dat dat nergens voor nodig was.
Vetgate ingericht en toen bleek het toch wel erg warm te zijn in de vetgate en een partytent zou heel handig zijn. Dus m'n moeder en ik hup in de auto naar de Gamma om een partytent te kopen Haha! Een hele mooie beige.

Om 17.00 uur begon het voorkeuren in de stal. Alles was helemaal nieuw voor ons, dus het was even zoeken hoe alles ging. Hartslag van 44 en voor de rest alles dik in orde. Later het voordraven (op zand). Anouar liep als een trein, dus ook dat was goed.
's Avonds nog even de laatste dingen in orde maken en dan maar slapen.

Volgende ochtend vroeg op. De start was om 6.00 uur.
Eerste rondje werd ik echt helemaal kriegel van Anouar. De rem was zoek en het stuur werkte nog maar half, daarbij trok hij me om de pas uit het zadel om er vervolgens weer vandoor te scheuren.
Bij de eerste vetgate vond Anouar het allemaal heel spannend waardoor de hartslag iets langzamer zakte. Ik wilde absoluut geen risico nemen, dus heb gewoon gewacht tot hij zeker weten goed was. Uiteindelijk was hij met aanbieden 56, prima dus.
Voor de rest ook alles in orde, dus op naar het volgende rondje.

Tweede rondje was Anouar nog net zo gek als het eerste rondje. Alleen reden we nu niet meer de hele tijd achter andere, waardoor hij af en toe iets rustiger was.
Tweede rondje vond ik ietsje minder, een heel smal paadje met zelfs nog wat kleine hindernissen (omgevallen bomen) Anouar moest natuurlijk ook weer net midden op dat hele smalle paadje gaan staan plassen terwijl er een hele groep andere ruiters achteraan kwam Rolleyes
Tweede vetgate ook weer een hartslag van 56 en verder alles in orde. Bij de re-check vonden ze hem heel iets vermoeid, dus ik kreeg als tip iets rustiger aan te doen. Voor de algehele indruk kregen we hier een B.

Gelukkig begreep Anouar dat iets rustiger aan doen, hij was niet meer zo gek. Alleen reden we nu alleen en halverwege het 3e rondje had hij er geen zin meer in. Voor de zekerheid maar even een heel klein stukje gaan stappen. Tot we een andere Nederlander tegenkwamen die de 100 reed. Ons tempo lag redelijk gelijk en Anouar had er weer zin in, dus zijn we samen verder gereden. Alleen hij op het eind van het rondje naar de finish en ik naar de vetgate.
Derde vetgate was weer beter. Hartslag weer 56 en algehele indruk A/B.

Laatste rondje. Ik begon een beetje moe te raken, maar we moesten hem uitrijden. Het eerste stuk kwamen we steeds ruiters tegen die de andere kant op gingen en Anouar wilde veel liever daar achteraan wilde. Hij was dus niet vooruit te branden terwijl hij niet echt moe was ofzo. Op een gegeven moment was ik het zo zat, bij gebrek aan een zweepje (wat je niet mee mag) heb ik een heel klein restje koelwater over z'n kont gegooid. Daar heeft hij echt zo'n hekel aan, hij schoot vooruit. Na twee keer heeft hij het niet meer in z'n hoofd gehaald om te gaan lopen zeuren Nagelbijten / Gniffelen
De rest van het rondje ging daarna wel lekker. Op het laatste zandpad kreeg hij het opeens op z'n heupen. Hij wist vast dat we er bijna waren, hij zette het opeens op een lopen. In flinke galop vlogen we over de laatste kilometers, zo'n mooi gevoel. Ik voelde gewoon nog die kracht onder me.
En toen in galop over de finish!!

En dan het nakeuren. Altijd spannend, maar ik wist eigelijk wel dat hij gewoon goed moest zijn. En jahoor, hij was goed!!!
Ik was helemaal blij. Zo mooi is dat, iedereen staat te kijken en iedereen feliciteerd je.

Ik dacht dat ik als een van de laatste over de finish kwam, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. Ik bleek gewoon vierde te zijn!

Volgende dag transportkeuring. Was ook allemaal goed. Anouar liep als een trein, was helemaal niet stijf ofzo.
's Middags de prijsuitrijking. Die gelukkig toch te paard was, want dat wilde ik natuurlijk ook wel eens meemaken.

Al met al was het echt een super weekend. Ik ben zo trots op Anouar, hij heeft die 125 km toch maar gelopen. En ik ben m'n grooms ook heel erg dankbaar, zonder hun was het ook niet gelukt.
Ik vond het een hele ervaring, zo'n grote wedstrijd.

Het is een heel verhaal geworden Clown

Edit: typfoutje
Laatst bijgewerkt door Lenneke_ op 08-06-08 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Re: Eerste CEI, eerste klasse 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:00

Mooi verslag en een mooie ervaring Lachen.

125 km, ik doe het je niet snel na Haha! Haha!. Volgend jaar de 160?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:04

Wauw! Wat een verslag! Wat geweldig! Van harte gefeliciteerd meid! Ik weet gewoon nog je berichten van je eerste wedstrijden enzo en dan nu te lezen dat je gewoon met Anouar een 125 uitgereden hebt! OK dan! Super hoor!

Ik kan me wel helemaal voorstellen dat een paard (en ruiter) op zijn lange afstand echt een keer een dip krijgt, vooral de eerste malen. Wel grappig dat ie aan het einde gewoon wist (zal ie ook wel aan jou gevoeld hebben) dat ie er bijna was! Ja

Nou, geniet maar na, ik als meeleesbokker ben ook trots op jullie Ja

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:18

van harte gefeliciteerd! ik denk wel dat Erwin jullie ook op de foto heeft staan.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:06

Proficiat! Weinigen doen het je na, denk ik... Wat staat er verder nog op het programma?

Groeten, SuSEQ

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:33

Wow Lenneke je 1e x in klasse 4 en dan ook nog meteen 4e, echt super gedaan OK dan!
Hebben je ouders je gegroomd? Ben erg benieuwd naar de foto's Ja
Hopelijk zullen we nog veel van je horen Haha!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:42

Respect voor Anouar en jou hoor. Gefeliciteerd!
Super gedaan!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:34

Ook hier; Van harte gefeliciteerd! Super gereden!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:44

Super. gefeliciteerd, wat een prestatie!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:30

OK dan! Top, gefeliciteerd ...... staan de uitslagen al ergens online.... ben al het hele weekend aan 't zoeken maar kan niks vinden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:20

Psydoxy schreef:
OK dan! Top, gefeliciteerd ...... staan de uitslagen al ergens online.... ben al het hele weekend aan 't zoeken maar kan niks vinden.

Ja, op http://www.deronline.nl kun je de uitslagen wel vinden.

Edit: Lenneke, wat heb jij een topknol! Gefeliciteerd met het uitrijden van jullie eerste klasse IV!!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 08:22

Ik kwam deze foto tegen. Anouar kijkt niet heel charmant, maar verder wel een leuke foto.
Afbeelding

Als ik meer foto's heb maak ik wel een apart topic.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:53

Hier ook gefeliciteerd Haha!
Ben benieuwd naar meer foto's Tong uitsteken

groetjes Jeannine

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:04

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:07

Gefeliciteerd met deze enorme prestatie! Daar kan menigeen jaloers op zijn (inclusief ikzelf Tong uitsteken)! Leuk verslag ook!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:28

Ik weet nog dat je net begon met Endurace, nou dan is dit wel een heel verschil Haha!

Echt toppie Lenneke!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:50

Alsnog van harte gefeliciteerd Lenneke!! Geweldige prestatie!!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:13

Van harte gefelciteerdd !!
Het is wel een leuke foto hoor Haha!

Pingui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:07

Wat een super prestatie, eerste keer klasse 4 en dan ook nog 4de! Super gefeliciteerd.
Moet je nagaan hoe het straks gaat als jullie beide lekker gaan (samen).