Vrijdag eerst de caravan daar heen gebracht en daarna Anouar opgehaald. Gelukkig heeft hij al een week elke keer 's nachts op stal gestaan zodat hij even kon wennen. In begin was hij wat onrustig, maar hij had al snel door dat dat nergens voor nodig was.
Vetgate ingericht en toen bleek het toch wel erg warm te zijn in de vetgate en een partytent zou heel handig zijn. Dus m'n moeder en ik hup in de auto naar de Gamma om een partytent te kopen
Een hele mooie beige.Om 17.00 uur begon het voorkeuren in de stal. Alles was helemaal nieuw voor ons, dus het was even zoeken hoe alles ging. Hartslag van 44 en voor de rest alles dik in orde. Later het voordraven (op zand). Anouar liep als een trein, dus ook dat was goed.
's Avonds nog even de laatste dingen in orde maken en dan maar slapen.
Volgende ochtend vroeg op. De start was om 6.00 uur.
Eerste rondje werd ik echt helemaal kriegel van Anouar. De rem was zoek en het stuur werkte nog maar half, daarbij trok hij me om de pas uit het zadel om er vervolgens weer vandoor te scheuren.
Bij de eerste vetgate vond Anouar het allemaal heel spannend waardoor de hartslag iets langzamer zakte. Ik wilde absoluut geen risico nemen, dus heb gewoon gewacht tot hij zeker weten goed was. Uiteindelijk was hij met aanbieden 56, prima dus.
Voor de rest ook alles in orde, dus op naar het volgende rondje.
Tweede rondje was Anouar nog net zo gek als het eerste rondje. Alleen reden we nu niet meer de hele tijd achter andere, waardoor hij af en toe iets rustiger was.
Tweede rondje vond ik ietsje minder, een heel smal paadje met zelfs nog wat kleine hindernissen (omgevallen bomen) Anouar moest natuurlijk ook weer net midden op dat hele smalle paadje gaan staan plassen terwijl er een hele groep andere ruiters achteraan kwam

Tweede vetgate ook weer een hartslag van 56 en verder alles in orde. Bij de re-check vonden ze hem heel iets vermoeid, dus ik kreeg als tip iets rustiger aan te doen. Voor de algehele indruk kregen we hier een B.
Gelukkig begreep Anouar dat iets rustiger aan doen, hij was niet meer zo gek. Alleen reden we nu alleen en halverwege het 3e rondje had hij er geen zin meer in. Voor de zekerheid maar even een heel klein stukje gaan stappen. Tot we een andere Nederlander tegenkwamen die de 100 reed. Ons tempo lag redelijk gelijk en Anouar had er weer zin in, dus zijn we samen verder gereden. Alleen hij op het eind van het rondje naar de finish en ik naar de vetgate.
Derde vetgate was weer beter. Hartslag weer 56 en algehele indruk A/B.
Laatste rondje. Ik begon een beetje moe te raken, maar we moesten hem uitrijden. Het eerste stuk kwamen we steeds ruiters tegen die de andere kant op gingen en Anouar wilde veel liever daar achteraan wilde. Hij was dus niet vooruit te branden terwijl hij niet echt moe was ofzo. Op een gegeven moment was ik het zo zat, bij gebrek aan een zweepje (wat je niet mee mag) heb ik een heel klein restje koelwater over z'n kont gegooid. Daar heeft hij echt zo'n hekel aan, hij schoot vooruit. Na twee keer heeft hij het niet meer in z'n hoofd gehaald om te gaan lopen zeuren
De rest van het rondje ging daarna wel lekker. Op het laatste zandpad kreeg hij het opeens op z'n heupen. Hij wist vast dat we er bijna waren, hij zette het opeens op een lopen. In flinke galop vlogen we over de laatste kilometers, zo'n mooi gevoel. Ik voelde gewoon nog die kracht onder me.
En toen in galop over de finish!!
En dan het nakeuren. Altijd spannend, maar ik wist eigelijk wel dat hij gewoon goed moest zijn. En jahoor, hij was goed!!!
Ik was helemaal blij. Zo mooi is dat, iedereen staat te kijken en iedereen feliciteerd je.
Ik dacht dat ik als een van de laatste over de finish kwam, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. Ik bleek gewoon vierde te zijn!
Volgende dag transportkeuring. Was ook allemaal goed. Anouar liep als een trein, was helemaal niet stijf ofzo.
's Middags de prijsuitrijking. Die gelukkig toch te paard was, want dat wilde ik natuurlijk ook wel eens meemaken.
Al met al was het echt een super weekend. Ik ben zo trots op Anouar, hij heeft die 125 km toch maar gelopen. En ik ben m'n grooms ook heel erg dankbaar, zonder hun was het ook niet gelukt.
Ik vond het een hele ervaring, zo'n grote wedstrijd.
Het is een heel verhaal geworden

Edit: typfoutje
.