van polderpaard tot... eerste plaats in banholt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

van polderpaard tot... eerste plaats in banholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:39

Ten eerste wil ik alle vrijwillgers bedanken en de organisatoren en iedereen die er toch maar weer stond.

Vorige week donderdag begon de stress al, de smit belde af voor haar nieuwe ijzers. hij had een ongelukje gehad en kon die dag niet komen, balen maar gelukkig wel die maandag erop. Vond het kortdag maar had geen keus. Aangezien ze nu voor het eerst andere ijzers kreeg was het spannend. Gelukkig begon de stress langzaam af te vloeien omdat ze nog nooit slecht heeft gelopen na nieuw beslag. De stress begon weer toen ik haar maandag met een been wond uit de wei haalde. de zoveelste en telkens net voor de wedstrijd. Heel vreemd Verward: .

Maar goed de wond genas wonderbaarlijk snel en binnen 2 dagen zat er een goede korst op en was het vocht weg. Ze heeft geen pas kreupel erop gelopen maar met de waterpartijd was het wel de bedoeling dat het goed dicht was.

Vrijdag ochtend alles ingepakt wat erg vlot ging en gewacht op mijn 2de groom die ons ging versterken. Ze had er vreselijk veel zin in wat natuurlijk terecht is in deze leuke sport. Splash ingeladen en daar gingen we.

Wat een rot eind is het zeg, we waren om 13.00 uur vertrokken en om 17.30 kwamen we aan. Al die files, bah Lips are sealed Splash was het ook zat aan het eind en begon vreselijk te stampen, erg vervelend maar ze moet het wel leren ze is niet langer dan anderhalf tot 2 uur max in de trailer geweest. Uiteraard wel gestopt maar er niet uitgehaald.

Eenmaal aangekomen lekker op stal gezet wat heerlijk dichtbij was bij ons herbergje en bij de keuring, kon niet beter. De stalhouder was ook erg aardig.

Splash at goed en dronk ook goed. Missie 1 geslaagd, Ze is vreselijk met een andere stal dta ze soms dagen niet wil eten en drinken.

Lekker van de bbq genoten en wat een heerlijke stukken vlees waren het zeg. Zelfs mijn vriend die kok is vond het super.

Lekker op tijd naar bed gegaan nadat ik nog even ging kijken hoe splash erbij stond en gezorg dat ze de hele nacht door kon eten van haar hooi. Helaas zaten we preciies voor de kerk die elk half uur de klok luidde, gevolg was dat ik de gehele nacht elke bel gehoord had en dus geen moment kon slapen, ook was het bed voor mijn doen erg hard wat niet fijn was.

(Fris) opgestaan en splash klaar gemaakt voorkeuring ging goed we konden door voor de start. Bij het instappen was er een waterbak ik ging erheen om haar te laten kijken en ongelovelijk ze dronk :shock: dat doet ze echt nooit. Missie 2 dus. De gehele rit heeft ze keurig gedronken en ook netjes gegeten.

We gingen van start ik starte met een groepje van 5 of 6 vooraan weg. Het ging in een mooi heel rustig (te rustig voor splash) drafje weg. Ik wilde haar erachter houden want dit was nog het makkelijke deel en ze moest rustig blijven van me. helaas merkte ik wel dat ze erg korte pasjes moest gaan maken dus bij de eerste groom punt haar wel voor laten draven maar als ze maar rustig draafde. En dat deed ze, ze was hengtig en dat doet ze keurig wat ik vraag. Geen geklier etc alleen is ze wat plakkerig dan.

Niet snel daarna merkte ik dat er iets lekte dat bleek mijn bidon te zijn en ik was helemaal nat van de limo. Heerlijke een natte broek Lips are sealed . probleem opgelost en weer rustig verder gereden. Ze was nog erg braaf en deed goed haar ding. Voorlopig deed ze de heuvels goed en vond ze het nog leuk.

Bij het 2 de groompunt het bit uitgedaan en even lekker gegroomd. splash dronk goed en ik kon dus ook even rustig eten en drinken. Bij de grotten even rustig de tijd genomen om te kijken en foto's te maken we hadden immers geen haast.

Tot dusver ging het goed de route was duidelijk en ben niet verdwaald wat volgens mijn grooms al een hele kunst is Bloos!ps:
Er was een moeilijk stuk voor splash net na de golfbaan. Het ging vrij stijl naar beneden en was glad. ik merkte dat dit erg zwaar was voor haar en ze begon af en toe te glijden zo veel mogelijk over het middenstuk laten lopen met gras maar soms was dat onmogelijk.

Tot de vet gate ging het goed ze had zich af en toe wel een keer verstapt maar geen rare dingen. Met een paar minuutjes aangeboden en ze had hf 60. Ze kreeg een B voor de locomotie omdat hij zag dat ze ietsje op het linkervoorbeen kwam. We mochten wel door maar moest haar in de gaten houden bij twijfel bellen en terug halen.

We waren tijdens het groomen nog geinterfieuwd door L1 TV maar helaas zag ik daar niet van terug. wel een klein stukje dat splash dronk. (bewijs haha)

We zijn rustig verder gegaan en ben het ook rustiger aan gaan doen. Het werd zwaarder, of dat lag aan mij. Splash kreeg het zwaarder en wilde bij het dalen nu liefst stappen. Goed geluisterd naar haar ze had even een dipje en toen kwamen er 2 andere ruiters aan 222 en 211. daar achter aan geplakt want splash wilde dat wel. ook ik had een dipje gekregen splash vond het afdalen steeds moeilijker en daar zal haar ataxtie ook een rol in hebben gespeeld en dan ik nog op haar rug die het eigenlijk wel genoeg vond. deze afstand kende ik natuurlijk nog niet 49 was het hoogste en die heuvels waren voor de ruiter ook zwaar. Ik kreeg na circa 52 km een brandend gevoel in mijn schenen en kon bijna niet meer draven stappen was fijner of in galop maar dat was nu niet zo goed dus toch gedraafd. We gingen na verloop van tijd weer vrolijk door en splash kreeg er weer zin in en begon weer een normaal tempo te maken. Ze wilde er weer voorbij en draafde weer zoals het moet. Later kwamen we ze weer tegen

de gulp ging goed maar was even vergeten dat het stromend water was dus even lichte twijfel. de andere 2 twijfelde ook dus even gewacht. Ook lekker voor splash zo met haar benen in het water. Ze kwamen weer bij en er was een kleine twijfel bij een lintje, ze vroegen of ik even wilde kijken en ben naar boven gegaan het bleek goed te zijn. Ze volgde en zijn weer verder gegaan. Splash draafde weer lekker door en uiteindelijk zag ik ze niet meer. de laatste kilometers kwamen er aan en ik wilde er liefst NU af het was zo pijnlijk dat het niet meer wilde nog het laatste eruit geperst en toen waren we binnen in een drafje. Met hulp eraf gekomen en de HF was 92. darmgeluiden waren nog erg goed.

Toen zijn splash en ik samen gaan stappen. We hadden het beide gehad. Zij wilde niet meer en ik ook niet meer. De nakeuring ging moeizaam de bemerking van de vorige vet was nu niet waargenomen wat erg fijn is ze wilde alleen nouwelijks draven de draf die ze deed was wel goed maar hierdoor een B gekregen. Mijn toppertje heeft het toch even geflikt.

We zijn hierdoor eerste geworden dit had ik nooit verwacht en was ook helemaal niet de bedoeling ik heb gewoon gereden zoals ik wilde lekker rustig wat voor haar doen rustig is kan voor een ander anders gezien worden maar ik ben tevreden.

Wel heb ik wat puntjes ter verbetering en heb nog geen idee hoe ik dat moet bereiken. De ataxtie komt er toch wel zo uit dat ze teveel op de voorhand loopt en dat is straks funest natuurlijk. De afstand moet voorlopig niet opgevoerd worden dit is even voldoende voor haar (ook voor mij) waar ik blij mee ben is dat ze hem goed heeft uitgelopen en gedronken heeft en op een andere stal heeft gestaan.

Mijn schenen deden nog lang pijn en kreeg de tip er goed op te letten of anders naar het huisarts te gaan aangezien het een slecht voorteken is.gelukkig is dat nu zo goed als over. Splash stond er aan het eind van de dag er weer vrolijk bij en wilde weer draven ook vandaag was ze weer helemaal de oude en is ze weer goed bijgetrokken de benen zijn super. tevens is ze nu precies een jaar peesblessure vrij.

De terug reis ging minder soepel en helaas heb ik weer niet geslapen Lips are sealed . Ze had totaal geen zin om weer zo lang te rijden en na verloop van tijd begon ze hevig te stampen. We zijn extra gestopt en zijn goed aangekomen.

En mijn spierpijn. nou die valt eigenlijk wel mee, heb het erger gehad. Dus al met al een leerzame vermoeide en vooral mooie dag gehad.

De foto's volgen later.

rachelmarty

Re: van polderpaard tot... eerste plaats in banholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:40

Gefeliciteerd! Wat goed van jullie! Geniet ervan.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:47

gefeliciteerd! Volgens heb ik jullie gekeurd bij de nakeuring Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 10:32

was jij degene die dacht dat ik een te hoge hartslag had bij de aankomst dus even klasse 1 en 2 door elkaar hield. dan weet iki wie je bent zo niet dan moet ik nog even denken.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:22

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:42

Gefeliciteerd Pauline!!