Voorlopige (!) wedstrijdkalender Endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 19:06

Vorig jaar stond Kootwijkerbroek op de kalender als een 30km, maar dat bleek op de wedstrijd zelf 34,6 (jaja, uit mijn hoofd Haha! ) te zijn. Ik neem aan dat het dit jaar dezelfde rit en afstand is, reken op 35. Maar erg licht, we waren er zo doorheen, het leek veel korter.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:55

Navy,

Nee ik ga niet met Geke, zij gaat volgend jaar een klasse hoger starten, het zou ook niet eerlijk voor dynamiek zijn om haar eerste rit al gelijk een tijdrit te gaan maken, dus start met een ander iemand van stal.

We moeten inderdaad een keer afspreken om samen een buitenrit te gaan maken dan kan Geke ook mee Of dat we een keer bij jou gaan rijden lijkt mij ook leuk

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 21:40

Mooi Haha! Dealtje Knipoog

Een tijdrit van je eerste Endurance maken is meer dan onverstandig, daar heb je groot gelijk in. Dan krijg je te maken met blessures, ocvernemen.. Verstandig

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:48

Is er iemand die het leuk vindt mij en mijn dan 4 jarige merrie op sleeptouw te nemen?
Ik ben DER lid en op de hoogte van alle regels, maar zou het heel fijn vinden met een meer ervaren iemand en vooral paard mee te kunnen. Gezien Fleurs leeftijd het liefst iemand die het helemaal niet erg vindt er een rustig ritje van te maken.

Ik kan als tegenprestatie uiteraard een extra groom meenemen of iets anders leuks bedenken Haha!

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:04

ik wil alle wedstrijden rijden, behalve katwijk want ik hou niet van strand.
rij beide paardjes van me deze keer in de klasse 2.
rij lekker om te rijden , dus niet om te winnen en als het lekker gaat dan start ik er een in de klasse 3.
de ene heeft nl vorig jaar al klasse 2 gelopen.
maar alles natuurlijk onder voorbehoud want je kan altijd een blessure krijgen.
heb ik vorig jaar wel gemerkt.
die rotboom ook in belgie, boem tegen me knie en dag wedstrijd seizoen.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 01:24

Zeer waarschijnelijk, is mijn debuut in Kootwijkerbroek, 23 maart. Ik ben al DER-lid, en ook echt wel van plan om meer dan 3 wedstrijden te rijden, maar ja...blessures he? Je weet het nooit. Boos!

Mijn doel is eerst maar eens meedoen en als ik de rit uitrijdt, is dat voor mij al een hele overwinning!!!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:21

wordt dus gezellig druk.
Wil wel graag starten dit jaar en liever ook vaker dan 3 keer maar eerst maar eens zien hoe t in de training gaat zeke rnu t weer eens hard bevroren is schiet het wienig op. misschien dat ik eerst eens een wedstrijdje ga groomen omt e kijken of t me wel bevalt.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-03 23:12

Inderdaad. Bevoren is niet het grootste probleem. Mooie tijd voor de stap en peestraining. 30 km stappen is een gigantisch goede training, óók voor de conditie. Maar met die sneeuw vandaag wordt dat veel te gevaarlijk, ivm uitgleiden, dan ga ik dus echt niet weg, en staat ze dus gewoon een dagje stil.. Hopen dat het gauw weer beter gaat..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:18

Maar 30 km stappen dan ben je wel 4,5 uur onderweg en dan ben je echt wel bevroren met dit weer
Toch ga ik idd ook zo vaak mogelijk toch een rondje stappen. Ik merk nu ook dat het staptempo behoorlijk omhoog gaat en dat het haar steeds makkelijker af gaat. Dus de langere afstanden en het draven bewaar ik voor als het iets warmer wordt.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:06

Hmm, en mijn training bestaat uit: dressuren in de binnenbak Lachen.....ik wil toch proberen haar nog weer op niveau te krijgen, ben rustig aan het opbouwen.
Als je met dit weer 30 km gaat stappen ben je echt een bikkel, en je paard ook(tenminste, als je dat zonder deken doet)!
Als het weer eens fatsoenlijk weer wordt en we hebben zin, gaan we in het weekend wel het bos in...(maar volgens mij moeten we wachten tot maart ofzo - ik ben niet gefrustreerd ofzo)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:12

Als het wat beter weer is kunnen we misschien eens afspreken op het Hijkerveld, Rieja. Dat ligt precies tussen Tinka's en Amiga's stalletjes in.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:16

Cody schreef:
Welke wedstrijden gaan de bokkers rijden?

Ik wil proberen:
Norg
Onstwedde
Wittelte
en evt Ommen te gaan rijden.

Maar eerst Norg maar rijden, dan zien we daarna wel verder. Knipoog
[edit]Ommen vergeten en typfout gemaakt[/edit]


Voor mij en Raak staan ze, op Fasna na, allemaal gepland. Ik zal ze echter niet allemaal gaan rijden zelf. Een aantal zullen door MrMagic (ja ja, mijn lieffie heeft zich inmiddels aangemeld hier en dus zijn wij ook een boktkoppel Lovers Lovers Lovers Lovers ) gereden gaan worden. Zeker in de hele warme maanden is dat lekker:-)))

Vanaf het moment dat de klasse II gestart gaat worden, hopelijk dit jaar, dan rijden we geen wedstrijd om de twee weken maar om de vier weken, en dat brengt weer veranderingen in de kalender mee:)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 12:02

Verliefd..?? Knipoog

Navy´s staptempo ligt rond de 9 km/u! Dat is behoorl9ijk snel, en dat is dan ook alleen met dit weer, beetje opgefokt, dan loopt ze graag wat harder. Haha, momenteel zouden we dus een Endurance bijna kunnen stappen en nog boven de minimale tijd uitkomen Knipoog Maar we zijn inderdaad al een goede 3 uur weg, voor 30 km. Dat doen we uiteraard ook niet dagelijks Haha! Zelfs een uurtje stappen (en netjes ontspannen, VW-NW, kont eronder, beetje wijken) werkt beter dan stilzetten Haha! Ik heb helaas geen beschikking over een bvinnenbak, misschien toch een slid worden van de club hier..

Ik had trouwens begrepen dat deze vriesperiode minder lang duurt dan de vorige..? *haalt opgelucht adem*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:34

Mja, we kunnen zeker een keer samen gaan buitenrijden!
(en btw, we gaan offtopic... Schijnheilig )

Cody schreef:
Als het wat beter weer is kunnen we misschien eens afspreken op het Hijkerveld, Rieja. Dat ligt precies tussen Tinka's en Amiga's stalletjes in.

Rakada

Berichten: 1
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:37

Slapen Hai di Hai ga voor het eerst ff kijken hoe ik overkom op dit gebeuren, zal daarna driftig op zoek gaan naar een geweldige fot van Rakada. Kreeg van vrouwtje dynamiek te horen vanavond dat de wedstrijden erop stonden dus was erg benieuwd!!!

Heb natuurlijk direkt alle roddels en in en outs gelezen en .... wordt vervolgd%&^^((* Extreme duivel

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 17:38

Hee Geke! Wat leuk dat jij hier nu ook te vinden bent!! Ik ben erg benieuwd naar die foto´s, Rakada is een geweldig beest *kwijl* !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:43

Ik had Geke gisteren al ontdekt op Bokt, we hebben nog even herinneringen opgehaald aan onze 'verdwaaltocht' in Leersum afgelopen jaar. Haha!

Rakada is idd een erg leuk paard. Ik ben helemaal weg van Krimh en zijn nakomelingen, en Rakada is daar een mooi voorbeeld van! Nogmaals welkom op Bokt, Geke! Lachen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 20:39

Dat herinnerde me ik al, jouw liefde voor Krimh Haha! Hmm.. ik geloof dat ik iets gemist heb? Jullie waren samen verdwaald..? Vertel Haha! Vertel Haha!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:54

hoi hoi,

Ik weet nog niet wat ik ga rijden maar zoveel mogelijk (denk aan een tuk of 8) Het is de bedoeling klasse II te gaan tarten waar mogelijk, maar niet meteen de hogen hoor. Eerst wat 50-er en 60-ers.
Ommen rijd ik niet, ahhhh, maar ja iemand moet daar toch stressen niet waar? Tot KWB!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:44

Verdwaald in Leersum idd... Gelukkig nog geen anderhalve km, maar dat was toch wel 2 x 1.5 km extra en dat zo vlak voor de finish... Ik reed in m'n eentje en kwam bij een splitsing met een bordje met daarop iets van 1e keer en 2e keer ofzo. Had geen idee wat er voor klasse 1 bedoeld was en voor klasse 2. Was al doorgegaloppeerd en toch omgedraaid, teruggereden en afgeslagen, totdat ik het idee had dat ik weer op de route heen zat. Op dat moment hoorde ik achter me twee paarden, waarvan eentje Rakada was met Geke erop. Zij waren dus ook verkeerd gereden. Nog even getwijfeld daar en toen maar op goed geluk terug. En toen hadden we gelukkig wel de juiste route te pakken. Wel jammer van het tijdverlies, maar goed, die dingen gebeuren en sindsdien rijd ik met een routekaart aan m'n zadel. Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 11:11

Een routekaart aan het zadel, goede tip Karin!! Ik ben namelijk echt een dom blondje wat betreft de routes, mij zou het ook overkomen zijn !

Wanneer moet je je trouwens inschrijven voor Kootwijkerbroek? Of komt dat wel in de Her & Der van februari te staan ? (Ja, ik ben nu ook lid van de DER) Haha!

Mirjam

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 11:50

het komt wel in de her en der te staan, de eerste wedstrijden.
maar weet niet of die op tijd is.
dat wisseld steeds he.
ik zou de site van de der in de gaten houden.
meestal staat het onder wedstrijden, en dan de wedstrijd zelf aan klikken.
daar zetten ze meestal alle informatie over de wedstrijd op.
weet niet of het er al staat maar hou het ook wel in de gaten.
en die kaart is inderdaad een goed iedee, heb hem ook altijd wel bij me maar het probleem is dat ik nooit weet waar ik ben haha.
dus probeer altijd goed de bordjes te volgen, al is het wel een keer mis gegaan. maarja dat hoort er bij he hihi

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 19:12

Daar heb ik dus écht helemaal niks aan Haha! ik snap negen van de tien keer niks van die kaart, helemaal als ik al verdwaald ben.. Wat overigens al meerdere keren (Lage Vuursche ook bijvoorbeeld, was "maar" een km of 15 te veel Boos! ) is voorgekomen.. Haha!