VMAX Basic of Polar Easy A1 hartslagmeter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

VMAX Basic of Polar Easy A1 hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 16:13

Wij willen graag een hartslagmeter aanschaffen en twijfelen nog tussen de VMAX Basic of de Polar Easy A1. Welke raden jullie aan? Ik heb ook nog aan zo'n zelfknutselgeval zitten denken, maar ik denk niet dat ik daar handig genoeg voor ben, dus ik zal toch maar een kant-en-klare aanschaffen.

PBA_

Re: VMAX Basic of Polar Easy A1 hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:16

ik heb de polar van iemand geleend en die gaf bij haar een drukking dus die electrode was te dik. om die reden de V-Max genomen en deze gaat goed. Probeer het even uit als je de mogelijkheid hebt

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:25

het nadeel van polar is dat je niet zelf het batterijtje kan vervangen... je moet het ding naar een horlogemaker brengen...

Bij de V-max koop je gewoon een nieuw batterijtje en je kan weer verder.
Ik heb de V-max basic en ben er héél tevreden van. Heb direct contact.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:28

V-max, dunnere elektrodes en verwisselbare batterij.
Maarre, zoekfunctie nog niet gebruikt? Zijn al meerdere topics over de vraag welke hsm Knipoog

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 16:48

Daar heb ik inderdaad op gekeken, maar de een zegt dat je de batterijen bij de Polar wel kunt verwisselen en de ander zegt weer van niet. Ook zit er wel wat prijsverschil tussen beide merken (de VMAX is duurder) en ik vraag me af of dat alleen in de dunnere elektrodes zit of dat het signaal van de één beter is dan van de ander.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:03

v- max basic is niet zo belachelijk duur hoor was geloof ik 120 kwijt

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 09:25

@Splash1999, dat is wel heel goedkoop. Bij Goedhard kost hij toch nog 149 euro. Waar heb jij hem gekocht?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:43

dan heb ik me vergist

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 21:53

Ik heb de V-Max Basic besteld. Bij de Polar was alleen het batterijtje van het horloge te vervangen. Als het batterijtje van de zender leeg is, dan moet je hem weggooien.
Wat gebruiken jullie in de vetgate? Heb je dan nog zo'n heartbelt of vetcheck nodig?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:31

ik heb zo'n heartbelt, heel handig! Maar je kan evengoed een stethoscoop gebruiken.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:09

V-Max, zeker weten. Ja Bij Polar zit je inderdaad met die batterijen (dat klopt echt, je kunt ze niet verwisselen Rolleyes ), en ik heb al heel vaak gehoord dat paarden drukkingen kregen van de electrodes. Van Polar heb ik nog nooit gehoord dat een paard drukkingen kreeg. Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:13

V-max bedoel je denk ik in de laatste zin? Schijnheilig

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:18

Oeps haha natuurlijk! Blond Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:43

wat is trouwens eerst leeg de horloge of de zender en wanneer weet je wat er leeg is. Op de vet gate heb ik een stetoscoop of gebruik mijn vingers bij haar kaak

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:14

Nina_rex schreef:
Bij Polar zit je inderdaad met die batterijen (dat klopt echt, je kunt ze niet verwisselen Rolleyes ), en ik heb al heel vaak gehoord dat paarden drukkingen kregen van de electrodes. Van Polar heb ik nog nooit gehoord dat een paard drukkingen kreeg. Lachen

Polar kan ze wel verwisselen Knipoog zeiden ze tenminste tegen mij toen ik met een niet-werkend setje zat van een klant. Setje opgestuurd, en een nieuwe transmitter voor terug gekregen (was iets anders mis mee en dus niet de batterij leeg)

Ik heb een pony die snel drukkingen krijgt, maar nooit last gehad van drukkingen door een Polar hartslagmeter. Ik heb mijne 3 jaar en batterijen zijn nog steeds prima en ook nooit drukkingen gehad (gebruikt op 3 verschillende paarden)

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 16:02

Ik heb het bij de leverancier nagevraagd over de batterijen van de Polar en het batterijtje van het horloge kun je dus wel vervangen, maar de transmitter moet je gewoon weggooien en een nieuwe kopen.

Melisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:00

Jol1 schreef:
Ik heb het bij de leverancier nagevraagd over de batterijen van de Polar en het batterijtje van het horloge kun je dus wel vervangen, maar de transmitter moet je gewoon weggooien en een nieuwe kopen.

Een beetje zonde is dat natuurlijk wel.

Weet iemand toevallig hoelang de transmitter mee gaat?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 07:09

Ik heb mijn Polar (A3) al een jaar of 6 en ik heb nu 1 keer de battarijen van het horloge moetn vervangen, de transmitter doet het gewoon nog!
Drukkingen had mijn vorige paard nooit en Jip heeft het 1 keer gehad, maar dat was mijn schuld, ik had de electrode niet helemaal goed liggen!