Over een weekje ga ik de training weer oppakken. Ik heb een heel schema gemaakt waar ik me ongeveer aan wil houden. In dat schema kan ik ook bijhouden hoe het is gegaan en als ik met niet aan dat schema heb kunnen houden waarom dan niet. Zo probeer ik iets meer structuur in de training te krijgen en kan ik achteraf alles terug kijken.
Verder heb ik één wedstrijd waar ik naar toe wil werken, 100 km op de Fasna. De training daar naartoe heb ik opgedeeld in 'subdoelen' Om te beginnen de trainingsrit doe ik organiseer, 20-25 km rond de 15-16 km/uur. Vervolgens 50 km in Helchteren rond de 15 km/uur en daarna Kootwijk dde 82 (ik neem aan dat die weer eind april is, maar dat moet ik dus nog even afwachten) rond de 14 km/uur.
In de training probeer ik de snelheid steeds iets op te voeren. We beginnen met een rondje van 10 km met 10 km/per uur (zo rijden we nu een beetje recreatief) Vervolgens 15 km op 10 km/uur, 10 km op 15 km/uur, 15 km op 15 km/uur... Tussendoor heb ik wat kleine rondjes met de zandheuveltjes erbij en om de week dressuur.
Hiervoor trainde ik eigelijk als een kip zonder kop. Ik ging rijden als ik zin had en als ik geen zin had ging ik gewoon niet. Daar probeer ik nu verandering in te brengen.
Misschien werkt deze aanpak wel voor geen meter, maar dat merk ik vanzelf.