[END]Hoe trainen jullie nu

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

[END]Hoe trainen jullie nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 01:08

Na een korte iets rustige periode, ben ik langzaamaan de training weer aan het oppakken. Langzaamaan, want de pony's zitten volledig in hun wintervacht. Ik rij nu zo'n 3 a 4 keer per week 10-15 km. Ik wou eerst weer de staptraining oppakken en dat rustig aan opbouwen met steeds meer draf maar de pony's tonen zich veels te heet in stap en gaan dan dribbelen. Nu stap ik ongeveer 10 min en draaf 10 min enz. Het tempo komt nu op 9,5 a 10 km per uur.

Hoe trainen jullie op dit moment?

Vippie

Re: Hoe trainen jullie nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 07:58

Niet Haha!
Nee ff zonder dollen, in de winter reed ik altijd meer dressuurwedstrijden en in de zomer was ik meer van de endurance en manlief trainde het hele jaar door voor de mendurance. Was goed combineren.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:19

Ik begin vanaf januari weer. December is erg druk en dan heb ik niet de kans om regelmatig te trainen. Dan is het meer wat dressuurmatig (voor zover de bak het toelaat) een zo nu en dan het bos in voor een kort snel of wat langer rondje.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:22

Ik rij nu ook bijna niet helaas, de bak is echt een zwembad, dus daar kan ik niet in trainen, dat wordt meer zonder zadel door de plassen crossen, buitenrit zit er helaas ook niet in.
van mij mag het wel weer lente worden! Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:24

Drie keer per week een buitenritje van drie kwartier/1 uur. Niet echt op tempo, meer gewoon voor de leuk.

Niet echt dus.

combo

Re: [END]Hoe trainen jullie nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:54

Ik ga ook in Januari weer wat intensiever trainen op de afstanden. Op dit moment ben ik Isk aan het versoepelen, sterker maken en vooral rechter maken...dit weer als voorbereiding van het komende wedstrijd seizoen!

Dit doe ik door 3 a 4 keer per week met de academische rijkunst bezig te zijn. Dit kan zijn dat ik alleen aan de hand werk maar ook erop. Alles met de bearbackpad....

En ook wel eens een weekje rust tussendoor of een klein bosritje om hem tussen de oren happy te houden!

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:05

Ik train ook bijna niet.. Train nu alleen dressuurmatig en maak af en toe een buitenritje van een uur. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet fanatiek endurance rijdt. Doe het echt voor de lol en motto is: paard heel laten en we zien wel hoelang we er over doen.. Kan me voorstellen dat de "proffesionele' en fanatieke ruiters wel trachten door te trainen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:41

Pablo staat momenteel 3 x in de week voor de wagen, dan train ik meestal in de bak. Verder werk ik aan de hand met hem om hem rechter te maken. En mijn bijrijdster rijd 1 x per week in de bak met m.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:36

Niet. Ik zit in Canada namelijk.

Maar vanaf januari ga ik hem weer langzaam oppakken. Hij wordt nu nog door anderen getraind, 2 / 3 x in de week 5 km draven. Vanaf januari ga ik 2 x in de week extra rijden en dan de afstanden langzaam uitbreiden. In februari en maart wil ik een paar keer 20 tot 30 km rijden (1 x per week) in andere omgevingen. Eerst in een langzaam tempo en dat dan langzaam opbouwen. In maart is de eerste wedstrijd pas weer, dus tijd zat. Ik heb ook besloten dat ik eerst weer 1 x klasse I ga rijden voordat ik klasse II ga doen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:40

Bij mij is het al een tijdje gewoon de conditie onderhouden. Zodra het dadelijk weer lukt ga ik weer fanatiek trainen...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:12

Over een weekje ga ik de training weer oppakken. Ik heb een heel schema gemaakt waar ik me ongeveer aan wil houden. In dat schema kan ik ook bijhouden hoe het is gegaan en als ik met niet aan dat schema heb kunnen houden waarom dan niet. Zo probeer ik iets meer structuur in de training te krijgen en kan ik achteraf alles terug kijken.

Verder heb ik één wedstrijd waar ik naar toe wil werken, 100 km op de Fasna. De training daar naartoe heb ik opgedeeld in 'subdoelen' Om te beginnen de trainingsrit doe ik organiseer, 20-25 km rond de 15-16 km/uur. Vervolgens 50 km in Helchteren rond de 15 km/uur en daarna Kootwijk dde 82 (ik neem aan dat die weer eind april is, maar dat moet ik dus nog even afwachten) rond de 14 km/uur.

In de training probeer ik de snelheid steeds iets op te voeren. We beginnen met een rondje van 10 km met 10 km/per uur (zo rijden we nu een beetje recreatief) Vervolgens 15 km op 10 km/uur, 10 km op 15 km/uur, 15 km op 15 km/uur... Tussendoor heb ik wat kleine rondjes met de zandheuveltjes erbij en om de week dressuur.

Hiervoor trainde ik eigelijk als een kip zonder kop. Ik ging rijden als ik zin had en als ik geen zin had ging ik gewoon niet. Daar probeer ik nu verandering in te brengen.
Misschien werkt deze aanpak wel voor geen meter, maar dat merk ik vanzelf.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:28

Ik heb ook totaal geen systeem. Ik heb nu het endurancelogboek en ga kijken of ik wat meer systeem erin kan krijgen. Kilometers maken lukt nu nog niet zo, veels te koud op de bok.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:41

dat is jou nadeel ja maar een deken kan dan wel fijn zijn. Momenteel doe ik alleen intensief de dressuur oppakken en ook wat springles erbij. Zodra het vuurwerk voorbij is gaan we weer aan de bak. Heb haar niet stilgezet dus we zijn zo aan die kmters

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:52

Met Rex gewoon lekker relaxed een beetje rijden, echt trainen zou ik het niet noemen. Haha! Door de week (afhankelijk van of ik tijd heb in de weinige uren dat het licht is) 2 keer een kort ritje of in de bak dressuren. Op zondag een langere rit, meestal samen met mijn ouders. Afgelopen zondag toevllig met de trailer weggeweest voor een rit met een paar mede-endurancers, en er komen ook regelmatig mensen naar ons toe om te rijden/trainen.

En met Starbucks is er natuurlijk genoeg te doen: wennen aan zadel en bit, grondwerk, verkeersmak maken, wandelen, straks als handpaard en daarna inrijden... Dus we vervelen ons niet! Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 07:22

Ik heb Anouar z'n hals geschoren, dat scheeld ook al een heel stuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 08:31

Ik begin ook deze week weer. Het word toch heel langzaam weer licht (over een week of twee) wat ook mooi met de opbouw van mijn training samen kan.
Ik probeer toch zeker een tot twee keer in de week dressuur te rijden. De bak is zeiknat, dus daar werken we alleen in los. De binnenbak probeer ik een keer in de week naar toe te rijden en daar veel galop. Ik merk dat hij daar toch wel veel baat bij heeft.
Daarnaast twee keer naar buiten. Hier in de buurt, rekening houden met al het natte, vroeg donker en een gebleseert trainingsmaatje word dat meestal een half uurtje/uurtje weg. De afstanden varieren dan flink aangezien ik sommige stukken alleen kan stappen. Maar meestal is het zo rond de 8-15 km.

We gaan nu proberen elke week met de trailer weg te gaan aangezien we geen bos oid hebben. Dan rijden we zeker 2 uur met veel draf en af en toe een galopje, ik wil de galop meer opvoeren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:08

Aangezien paard bijna een jaar niks heeft gedaan begin ik natuurlijk op standje 0.

probeer zeker om de dag het paard aan het werk te hebben..longeren, rijden , buitenritje. Om de week hebben we dressuur les en we zijn inmiddels 2x naar het strand/bos geweest.

Ik heb dus niet echt een schema.

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:51

Ik doe het nu ook rustig aan met roanda, de paarden bij mij hebben ook geen deken op dus ze is echt een teddybeer. Waar het weer het toelaat dan rij ik haar gewoon in de buitenbak of longeer ik haar en als ik vrij ben dan rij ik gerust een rondje rond in het bos ( soms ook wel alleen staprondjes).Ik denk dat ik in januari weer meer ga rijden.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:58

Ik rijd momenteel ieder weekend een rit van rond de 20 km en een ronde van 10-15 km. Genoodzaakt op een laag tempo ivm hele slechte bermen.

Paard staat zonder deken, heeft een berenvacht. Maar zweet niet veel eigenlijk.

Door de weeks rijd ik een keer of 3 in de bak, western.

Dan heeft hij 2 dagen dat hij staparbeid heeft. Ik zet hem in de winter niet 1 dag stil, beweeg hem wel dagelijks. De 2 dagen niet onder zadel, maar dan ga ik een flink eind wandelen aan de hand of speel wat in de bak. Freestyle oefeningen.

Ik hoop per januari/februari de intensiviteit van de km's te verhogen en wil dan ook weer fanatiek met hartslagmeter gaan rijden.