Polar hartslagmeter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Polar hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:33

Hallo ik vroeg mij zo af wie rijden er met een polar hartslag meter (welk type) en hoe bevalt jullie dit?
Hebben jullie ook wel eens problemen met de transmitter?

Huertecilla

Re: Polar hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:07

Heb drie meters voor ´humaan´ gebruik.
Een relatief ´dure´ met interface en twee van de Lidl.
Met geen van drie problemen. Zijn ook geen van drie erg kritisch maar: de afstand is te groot voor in het zadel en de sensor moet wel een goede batterij hebben uiteraard. Op zich werkt ook na twee jaar de meting nog wel doch het aantal maffe waardes neemt merkbaar toe.

Ik hoef tíjdens het rijden geen continue aflezing dus het afstandprobleem speelt voor mij niet.
De registrerende meter met interface heb ik aan het zadel en lees ik thuis in de pc.
Als ik met de RunTec op pad ben lees ik de waardes voor het constateren van partieel herstel door mijn hand even naar beneden te doen.
Bij aankomst en afzadelen is uitlezing ook geen punt.

Het meest maak ik van de RunTec gebruik met de sensor los mee.
Stap onderweg af en toe toch af ter ontlasting en beloning en hou dan de sensor even tegen de ribben.
Idem thuis.
Het los meenemen voorkomt veel ge-emmer. Op de zware terreinritten blijft de sensor regelmatig niet lekker zitten.
Het gaat tenslotte om eikpunten als je de waardes voor jouw paard eenmaal kent en dáárvoor is die meter met interface essentieel geweest.

hc

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:34

HC, je kan de humane meter zo verbouwen dat je de zender boven aan je zadel heb hangen, dan heb je geen problemen meer met de afstand tussen de zender en het horloge

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:58

Lenneke_ schreef:
HC, je kan de humane meter zo verbouwen dat je de zender boven aan je zadel heb hangen, dan heb je geen problemen meer met de afstand tussen de zender en het horloge

Bedankt. Dat schrijf ik ook Knipoog Dat ik de registrerende meter aan het zadel hang. Zit gewoon in een tasje, maar kan ook aan een lus ja. Ik hoef alleen niet zélf continue uit te kunnen lezen, dus heb de RunTec op tijd/looptijd om mijn pols en kies hartslagfunctie op eikmomenten.

hc

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 20:22

Afbeelding
kijk ik had hem nu even zo gedaan maar ik heb ook een 10 meter lange kabel en dan kan ik hem vanaf de wagen aflezen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:18

Ik rijd weleens met de A3, meestal is het signaal niet echt goed, of waardes die niet kunnen kloppen, of gewoon geen signaal.
Sinds kort heb ik een hele simpele humane hatslagmeter, die doet het boven verwachting eigenlijk! Wel af en toe wat rare waarden, maar veel minder als bij de polar.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:47

Mijn humane meter heeft 's winters wat moeite met de wintervacht. Dan duurt het wat langer voor hij de goede waardes geeft. Maar dit jaar hou ik Anouar toch kort in het haar, dus dan maakt het niet uit

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:28

Van de winter had ik met die polar helemaal geen bereik met Giel zijn wintervacht!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 20:22

gebruiken jullie spuug of gelei onder jullie contactpunten?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:33

Zweet...

hc

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:00

Ik maak met een spons de plekjes even nat, dan heb je meteen signaal. Lachen

Ik heb eerder ook electrodengel gebruikt (van de apotheek). De gel die bij mijn V-Max geleverd werd zorgde bij Rex voor irritatie. Haargel zou ik daarom niet gebruiken, maar bij veel paarden werkt het schijnbaar prima.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:14

Ik heb de Polar A3, geen problemen!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 14:19

Nina_rex schreef:
Ik maak met een spons de plekjes even nat, dan heb je meteen signaal. Lachen

Ik heb eerder ook electrodengel gebruikt (van de apotheek). De gel die bij mijn V-Max geleverd werd zorgde bij Rex voor irritatie. Haargel zou ik daarom niet gebruiken, maar bij veel paarden werkt het schijnbaar prima.

vandaag ordinair water gebruikt en na 10 min. rijden onder het zadel viel de berbinding weg
de electroden waren droog geworden terwijl de huid nog kletsnat was

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:29

Ik heb ook een tijdje de polar van mijn vriendin geleend. Weet effe niet welke type precies. Maar werkte perfect met water.
Deed mooi bij de singel huid natmaken met een spons, en waar de tweede elektrode lag ook. Voordat het water de kans krijgt voor op te drogen, zweet het paard al op die plekken.

Nu gebruik ik alleen een humane polar, voor voor het rijden en na het rijden, wederom met alleen water.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:15

heb een omgebouwde van de kijkshop
werkt goed, af en toe rare waardes en af en toe zakt hij wat zodat de verbinding weg valt
maak hem nat met beetje water uit bidon of van spons

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:24

Ik had een A3 van polar. Maar ik ben niet tevreden over het batterij gebruik. 2x binnen 1,5 jaar helemaal leeg.
Nu heb ik de electroden van de polar zender aan een digitale humane gemonteerd. Werkt als een trein en ik kan nu zelf de batterijen verwisselen.
Als contact verbeteraar kun je gebruiken:
spuug
water
contactgel
glijmiddel
zweet

Net wat beschikbaar is. 's winters is zweet pas na lange tijd beschikbaar in ons (nog) koude kikkerlandje.