Hier een verslagje van ons trecdebuut!
Eindelijk een keer een trecwedstrijd bij ons in de buurt (nouja, twee en half uur rijden Rolling Eyes ) Samen met ayla en haar tinker binkyboy deden we mee met de PTV en de MA.
rond tien uur kwamen we op het terrein aan. De paarden uitgeladen, die het allemaal reuze interessant vonden, want we gaan nooit naar een wedstrijd oid geweest en even een rondje langs het terrein gemaakt.
Leuk om dan ook eens bekende gezichten bij de forumnamen te zien! Zoals Lotje, Karin, en ongetwijfeld nog wel een aantal anderen. Na alles bekeken te hebben zijn we gaan opzadelen en gaan losrijden voor de ma.
Eerst moest ayla, die ging in een prima rustige galop tussen de lintjes door, tot binky schrok van een waterbak in de wei, en een sprong opzij maakte. Tommy vond die waterbak ook heel spannend, en sprong dus ook opzij. Jammer.
Daarna moesten we pas om kwart over vier weer. Het was gelukkig prachtig weer, en we waren met nogal een groep van het thuisfront gekomen, dus het was een onwijs gezellige middag. Daarna zijn we gaan losrijden. De paarden waren allebei onwijs druk en drammerig, misschien omdat ze geen andere paarden gewend waren of iets dergelijks, of omdat ze misschien wel een beetje onze zenuwen voelden. Ayla moest beginnen met binky. De eerste vier onderdelen gingen super, maar daarna kwam er een open stuk, en ging binky flink aan de kletter. Wel in volle galop onder de laaghangende takken door, en ook de waterbak op het einde ging goed. De schrik zat er goed in, Maar we gaan flink oefenen, en in de achterhoek gaat het vast beter. Wel heeft ze een prijs gewonnen voor jongste snelste deelneemster. Ze is superblij met haar babyblauwe dekje!
Toen moest ik met O'tommy. Hij was onwijs druk en ibbelig, is het normaal altijd zo'n koele kikker, nu schrok hij echt van alles. Het rechtsopstappen ging goed. Hij zette wel een pasje, maar we bleven in e cirkel. Bij de opsprong hadden we een weigering, bij de afsprong ook. De brug vond hij heel spannend! maar hij ging er wel onderdoor. Verder ben ik best tevreden, redelijk veel weigeringen, maar wel alle hindernissen gedaan, en dat is al een overwinning opzich. Ik begrijp nu wel wat trec zo tricky maakt, we hadden een aantal hindernissen al geoefend in de bak, en dat deed hij met zijn ogen dicht, maar juist het verrassingselement maakt het zo lastig (en hem zo druk, hihi)
Waren mijn ouders (en die van ayla) eerst nog niet zo enthousiast, nu zijn ze zelfs van plan om ons helemaal naar belgie en limburg te rijden! En morgen wordt er een waterbak en een opsprong en afsprong bij ons in de wei gegraven, haha!
Verder hoop ik echt dat er binnenkort een keer een clinic of cursus ofzo in groningen wordt georganiseerd, ik ken volgens mij genoeg mensen die dit hartstikke leuk zouden vinden!
al met al was het een harstikke geslaagde dag! Ayla wordt lid van de trecclub, en met de achterhoek doen we zeker mee (als we een meerderjarig persoon kunnen vinden die met ons in equipe wil, of als de organisatie die anderhalve week dat ik te jong ben door de vingers ziet Laughing )
een heel verhaal! Foto's en filmpjes komen vanavond online!