Las Nieves Raid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Las Nieves Raid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 19:02

Ok, ik weet dat slechts weinig NLers (of Belgen) naar het zuiden zullen afzakken doch er wonen ook aardig wat Bokt(st)ers in de algarve en andalusië en die wil ik dit stuk informatie niet onthouden.

Op 20 oktober a.s. wordt de tweede Internationale Las Nieves Raid georganiseerd.
Dit is een raid in de Sierra de las Nieves in de provincie Málaga, Andalucía, España.

Het is een serieus georganiseerd evenement met dierenartscontroles doch zonder serieus competitie-element.
Er zijn twee afstanden met twee gemiddelde snelheden en het raam voor minimum- en maximum is ruim, de waardes paardvriendelijk.
In stops met water voor ruiter en paard wordt door de organisatie voorzien.
Het ‘klassement’ wordt opgemaakt volgens het product van tijd en hartslagfrequentie, waarmee alle andere criteria de verantwoordelijkheid van de ruiter zijn.
‘Klassement’ tussen aanhalingstekens omdat het ‘graded’ is, soort van aangekomen – goed – uitstekend.

De toelatingseisen zijn eenvoudig.
- Paardenpaspoort
- Tetanus vaccinatie
- Ruiter meerderjarig
- Paard >4
- Paard en ruiter vaardig en veilig
- Harde pet
- WA- en ziektekostenverzekering
Het inschrijfgeld is 20 euro.

De langste route is slechts 35 kilometer doch de zwaarte is zowel fysiek als technisch voor zowel paard als ruiter pittig omdat het een stevige bergrit betreft. Wat arbeidsinspanning betreft kan je het verdubbelen.

Laat je door de schijnbaar ruime toelatingscriteria niet op het verkeerde been zetten want de organisatie, het evenement en de toelatingskeuring zijn serieus.

Ik stuur in daadwerkelijke deelname geïnteresseerden graag het email adres van de organisatoren en je kunt ook in het engels bij hen terecht.

hc

Huertecilla

Re: Las Nieves Raid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 09:13

Morgen dus.
We hebben gisteren geholpen met markeren van de route (is wat langer uitgevallen) en het is práchtig. Hier en daar de rivierbedding volgend door eulalyptusbossen en even verder op een heuveltop door een bos pinzapos bijvoorbeeld.
Wel fors geaccidenteerd en zeg 90% steenslag/keien.
De weersvooruizichten zijn ideaal: hooguit een verdwaalde wolk, een graad of 25, licht briesje.

Wie het op de valreep leest en wil kijken geef ik graag de routebeschrijving.
Voor publiek is er uitgebreide superdeluxe catering met locale culinaire dis.

De start van groep 1 is om 9.15. Dat gaat wel lukken.
Er wordt per 2 tot 4 paarden gestart.
Het officiële gedoe staat voor een uur of 16.00 op de rol. Dat gaat niet lukken Knipoog

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:46

Veel succes in de bergen, en veel plezier achteraf!! Koffie (of thee)! Go jij! Go jij!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 11:16

Dank je.

Net paardje nog even geëpibreerd. Het enige probleem is een luxe-probleem; pielmans wil ook. Ik kan níets pakken of hij komt met een hoop herrie en neusgaten zo wijd dat je er licht van achteren door ziet, aandenderen Ach gut

Het nagefeest laat ik aan ons voorbij gaan. We gaan zodra we mogen met paard naar haar eigen familie terug.
Het is niet de eerste keer dus we gaan van natje en droogje voorzien op pad. Familie en bekenden idem.
Catering en huldiging is niet aan mij besteed.

Ik heb een lekker late start gevraagd en gekregen. Dat houdt wel in dat we ergens achter de langzame groep starten en dus veel voor ons op de paadjes hebben maar ´de gladiolen´ interesseren ons toch niet en dat is opvoedkundig het OK dan! wat ik kan wensen.
Vanavond voor het slapen gaan het ´Zzénnnnn-handboek´ nog even doornemen dus: je kent Arabella racemuts ROFL
Zo, even de lijst nalopen: ja, mijn mobiel ligt een de lader en stáát al aan (pincode Bloos ), straks komt de veearts voor de verplichte ontsmetting (blauwtong).
Ok, nu zoeken waar het teamshirts van Bor en opa zijn.....

hc

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:28

Succes HC!
Foto's en verslagje na afloop?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 15:30

Dank je señora verde Knipoog
Fotos heb ik niet in de hand, verslagje moet lukken.

We hebben net vréselijk gelachen. Het setje stond uiteraard op de uitersteste (bb) meter achterop het land naar eenzame groene sprietjes te reikhalzen toen de veearts kwam. Ik loop met hem naar de wei en fluit één keer. In galóp komt de familie letterlijk aangestoven om in meereizende stofwolk bij het lint te stoppen nog vóór wij daar zijn. Hij liep er helemaal rood van aan zo moest hij lachen.

Wel een wereldje van kleindenkers weer hoor: de organisatoren zijn engelsen, dús met engelse dierenartsen.
Er komt een pittig aantal deelnemers dus die krijgen aardig wat op hun bord dus klagen dus heb ik onze veearts gevraagd of hij wilde helpen en dat wilde hij maar hij is spaans dus was hij ´niet nodig´dus ... gaat hij mee als onze ´teamarts´ ROFL ROFL

Maar goed, morgen is een leerdag voor paardlief. Uiteraard vét hengstig = mutsig, dus ook Slim voor mij Ja
Heb er echt zin in.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 20:35

Verslagje Las Nieves Raid

De locatie is een prachtig oud cortijo op een heuvel in het midden van een glooiend gebied vol riviertjes met hier en daar een bergpiek.

Vet ‘profi’ teams met vrachtwagens en zelfs hulpvoertuigen! De kroon spande een polo-team.
Werkelijk perfect verzorgd allemaal. De ruiters stapten in een gestreken tenue, spierwit met gekleurde stropdassen, op een voor hen klaargemaakt paard. Voor alles was een helper. Zag er strak uit en de paarden gingen als kógels.

Ook een team met een WOW mercedes-truckwoonhuis. Alle zes in rood-zwart tenue. Kleding, zadels, dekjes, optoming, ALLES tot in detail perfect. Uiteraard meer helpers dan paarden…

Links en rechts naast ons arabieren die zowat boven hun kar rondjes cirkelden.

Er waren wel zadels in soorten en maten van high-tech endurance tot vaquera en western doch er waren alleen racy paardjes. Uiteraard veel arabieren, arabierkruisingen maar ook de poloponies en volbloeds.

Net geen handjevol onbeslagen paarden hoorde ik van de veearts, alleen Arabella echter in de langste afstand.
Geen bitloos en Arabella als enige optomingsloos.
Stond in de briefing dat je het paard zonder zadel maar met optoming moest voorbrengen. Ik dus van het halve rijdersterrein opmerkingen toen we naar de keuring gingen. ‘Je moet wel je hoofdstel opdoen!’ “Dank je, maar heb ik niet.” ‘Leg dát dan maar aan de veearts uit hoor…’

Die veearts was verrast. Eerst aarzelend, daarna samen met de assistent steeds breder lachend. Ik ‘Arabella, linksvoor POOT’ en de veearts hoefde alleen maar de hand op te houden.
Geen probleem, wel gezellig praatje.

De start was humor.
Wij gewoon lekker ontspannen met veel dansers om ons heen. We hebben ze lekker laten gaan. Je start toch in je eigen minuut.
Beugels naar beneden, ‘Arabella BLIJF’ en erop. Alles goed doen en ‘Arabella, toe maar’……

De route was werkelijk i-de-aal door paardenliefhebbers uitgezet. Echt heel goed doordacht de keuzes gemaakt. Smúllen. Technisch wel moeilijk en fysiek zwaar, maar overzichtelijk en veel (relatief) fijne bodem. Pittige hellingen maar goed in het zadel te doen. Ik ben de steilste te voet opgerend om Arabella relatieve rust te geven zonder tijdverlies.
Inhalen was ook geen enkel probleem. Wel verrassend soms. Paarden verzamelen zich graag dus kom je soort van groepjes tegen waarvan elke ruiter wat anders doet. Ik ‘MiepMiep!’ De achterste gaat keurig opzij, naar links. De volgende ook keurig opzij, maar rechts. De derde begint te piepen en doet verder niets, nummer vier stopt en het paard van nummer vijf zet het op een rennen…
Gelukkig ook zat ruiters die in goede samenwerking te passeren waren.
Helaas ook vallers op de route. Ik heb er twee gezíen dus het zullen er meer geweest zijn. Het terrein was wel complex ja. Een vrouw was vervelend gevallen en haar groepsgenoten waren aan het hannessen. Ze wilde geen hulp zei ze maar dat ken ik uit ervaring helaas. Ik zag toevallig verderop de waterwagen (bracht vers water naar de cp’s) rijden. Even het veld over en ze gewaarschuwd. Iedereen rijdt met mobiel maar dit is toch sneller…
Die bleek haar toch uit het terrein gehaald te hebben want ze was ook na verloop van enige tijd nog duizelig.

Het onbegrip over onze rijstijl en afwezigheid van optoming was…. absoluut. Ter voorbeeld citaten geven zou die mensen geen recht doen omdat het nu eenmaal niet binnen het referentiekader zit. Het volstaat te melden dat ík geen nadeel had van het weerstandsloze mééwerken en -denken door mijn paardje.
Ook wat inspanning betreft is er voor ons beiden geen verspilling van energie.
Kortom: een gróót verschil, punt.

Helaas was de route gemarkeerd door verschillende teams zonder eenduidige instructie…
Andere onvolkomenheid was dat de verschillende routes met hetzelfde lint waren gemarkeerd en ze elkaar zodanig bleken te kruisen dat je verkeerd rijden niet in de gaten had omdat je als ruiter gewoon lint bleef volgen.
Tot en met cp2 had ik blijkbaar geluk en zat bij aankomst in de minúút van mijn rijschema en kon ook gelijk door. Alleen ‘bella wat water en door….
Na een klein uur zonder verwarring stond ik ineens voor schema bij een cp. Cp4…

Heb nog geprobeerd de route weer op te pikken maar terugrijdend zag ik ineens hoe vaak je dan keuzes hebt…. Had geen zin dus.
Was toch gediskwalificeerd dus weer naar cp4 en omdat het maximum gemiddelde van 14 km/h toch niet meer van belang was Arabella lekker in haar vette galop naar de finish laten racen. Tot mijn verbazing mocht ik bij de veearts ‘Ha, daar is Arabella!!’ met een prima hartslag gelijk door.

Samengevat: geweldige route, punt. Jammer van de mutsige markering.

hc

Fotos Las Nieves Raid.

Naar de keuring

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4ZHTPMML.jpg

Daar??

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FBN4JH4F.jpg

Met keuringspapier van het secretariaat naar de heisa kijkend…

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6BWYVN7J.jpg

Pootje geven

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7WXFPICK.jpg

Let op de steenslag-ondergrond waar de paarden moesten draven

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O8LLCZHL.jpg

Papierke bij het secretiaat afgegeven en naar de start

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JINSOBVN.jpg

Even wachten tot de stuiterballen weg zijn

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6UBEU6U8.jpg

..en op pad

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CHVHNT3G.jpg

Vlakbij cp2

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NBNWRGEV.jpg

Even eraf, naar de controle en laven

http://www.mijnalbum.nl/Foto-REM4LUXI.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PVOY8OMY.jpg

Moe??? Nah…

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CHCGZG7F.jpg

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 23:11

Klinkt als een mooie ervaring HC, jammer van de onduidelijke route, maar mooi gebied!
Begrijp ik goed dat de maximum tijd 14 km was? En wat waren de verschillende afstanden die men kon rijden?

Maar niet besmet met endurance virus?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 09:14

Mordysh schreef:
Begrijp ik goed dat de maximum tijd 14 km was? En wat waren de verschillende afstanden die men kon rijden?

Verschillende klasses over verschillende afstanden met verschillende maxima. De snelste 14 km/u ja. Let wel, als all-in, dus inclusief tijd in de cp's.
Was in dit terrein pittig, want de meeste deelmnemers moesten op veel plaatsen afstappen of langzaam stapvoets en dat is dermate veel tijdverlies dat je dat niet goedmaakt omdat er geen vlakke galopstukken zijn.

Het klassement is een grading en de 'winnaar' volgens beste conditie norm berekend.

Citaat:
Maar niet besmet met endurance virus?

Nee. Vind het grappig om af en toe eens zoiets te rijden als leersessie en toets.
Deze trip was op zich jammer vanwege de misser; vanwege de complexiteit was het ideaal voor ons en we hadden alleen maar voordeel. Net zo technisch als een routinerit maar met makkelijker bodem en minder extreem terrein.

Ik ben wederom bevestigd in mijn overtuiging dat snelheid x afstand een zeer beperkt criterium is. Wederom geschrokken van de abominabele ruitervaardigheid van de modale deelnemer. Het veld was internationaal met minimaal zes nationaliteiten en de meesten waren ervaren engelsen doch vooral vol hippische aannames.

Ook 'resultaat' is relatief. Iedereen heeft meegekregen dat veel aannames nergens op gebaseerd zijn en voor míj was de rit op zich een helemaal geslaagde bevestiging. Ik heb echt genóten van mijn meedenkende racer Haha! Ik kon ook op de lastigste stukken echt gewoon lekker ontspannen blijven zitten terwijl zij rap haar weg zocht.
Mijn zoon vatte het mooi samen: 'Jij en Arabella hebben toch gewonnen want jullie haalden iedereen in over de stenen hoor papá' Lovers

Ikzelfs was vooral trots tijdens de controles en bijvoorbeeld de start. Staan er gillenden stampende, dríjfnatte arabische hengsten naast je en kan je zonder optoming op je ontspannen hengstige merrie stappen.
De veerartsen moesten daar ook erg om lachen. Het wáren voor ons ook gewoon lekker gezellige momenten.

Ik zal nu de organisatoren even een bedankje sturen, want de route was echt héél paardgericht gekozen en uitgezet.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:18

Leuke foto's, maar ik vind je cap wel apart, die hebben ze hier niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:40

...hoezo ´maar´??

Laten we zeggen dat het mijn invulling is van ´als ik een helm op moét, dán een helm waar ik wat aan héb.´

Opmerkelijk dat dit de enige inhoudelijk opmerking is: ´ze´ doen wel meer anders toch?! Go jij! Go jij!

Ja, ik weet het in NL is alles anders en ik heb brave paarden Haha!

hc

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:11

Klinkt echt als een bijzondere wedstrijd en een heerlijke ervaring. Ja

Leuk dat de zelfgemaakte water 'pistool' houders mee waren, die zullen goed van pas zijn gekomen! Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:28

Zeker, al had ik mijn camel-bak niet eens op.
Wel mobiel, ruitermes en toiletpapier als alternatieve inhoud in het klassieke hoefijzertasje Haha!

Was erg luxe om eens gewoon alleen lintjes te hoeven volgen en niet zelf te navigeren: rij prompt fout Haha!

hc

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:53

Leuk verslag en leuke ervaring dus Lachen

Voor herhaling vatbaar als het nogmaals georganiseerd wordt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:17

Apple schreef:
Voor herhaling vatbaar als het nogmaals georganiseerd wordt?

Ja en nee.

Ik doe zoals ik al schreef regelmatig mee aan georganiseerde ritten als leerschool en als toets. Ik zal er niet vaak noch vaker aan meedoen: mijn solo-ritten en solo-meerdaagsen blijven mijn manier van beleren, ontwikkelen en doel.

Het gaat zeker vaker georganiseerd worden, mogelijk in samenwerking volgens een vergelijkbare opzet door mijzelf hier in onze vallei.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:06

Huertecilla schreef:
...hoezo ´maar´??

Laten we zeggen dat het mijn invulling is van ´als ik een helm op moét, dán een helm waar ik wat aan héb.´

Opmerkelijk dat dit de enige inhoudelijk opmerking is: ´ze´ doen wel meer anders toch?! Go jij! Go jij!

Ja, ik weet het in NL is alles anders en ik heb brave paarden Haha!

hc

O jee, ik wist wel dat ik zo een negatieve reaktie van je terug zal krijgen, jammer is dat nou weer. Het was niet negatief bedoeld en je vat het helaas weer zo op. Soms vraag ik mij wel eens af of je maar van een heel klein groepje bokkers reakties wilt krijgen, de rest val je bij voorbaat weer aan. Ik zal niet meer reageren. Sigaar

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 18:11

russel schreef:
Het was niet negatief bedoeld en je vat het helaas weer zo op.

Dat is de betekenis van ´leuk, maar...´ Russell, verwant aan ´nee want´= negatief. Aangezien ik martiaan ben en niet helderziende is het logisch dat ik het opvat zoals het er stáát Pling
Fijn dat je het niet zo bedoéld hebt.

Erg jammer inderdaad dat een voorbeeld met fotos van endurance-anders door begripsverwarring weer een negatieve draai krijgt.
Het evenment was in ieder geval positief en mijn ´bijdrage´ is gewaardeerd: ben nét voor een lunch uitgenodigd door de organisatoren Bloos

Ben benieuwd wat ze nu met de klassering gedaan hebben want ik was bepaald niet de enige die de routeaanduiding niet helemaal begreep zoals die bedoéld was Cool

hc

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:09

Geweldig,prachtige foto's, heerlijk zon koelbloedig beest! Helaas zullen we het hier in Nederland iets minder "spectaculair" moeten doen. Ik doel dan vooral op de omgeving, de heuvels, en naar ik lees ook het deelnemersveld;). En dat is meteen hetgene ik hier jammer vind, je zult zelden of nooit voor verrassingen komen te staan die dergelijke ritten, georganiseerd of juist niet, mee kunnen brengen. Wie weet krijg ik de kans ooit met peerd naar een iets onherbergzamer land te gaan........en helaas is Andalusië (toch?) me net iets te ver;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:29

Wow, gaaf joh! Echt wel jammer voor je dat de routeaanduiding onduidelijk was, maar als je als team genoten hebt, is het prima toch! En je cap vind ik gaaf, word het bij jullie ook echt verkocht paardrijhelm? Doet me wel denken aan een fietscrosshelm ofzo Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 08:09

Ipsilonka schreef:
Doet me wel denken aan een fietscrosshelm

´Ís´ het in principe ook, doch wel in principe, want wat is er aan Xtreme afdelen anders dan aan terreinpaardrijden Haha!

Wat de ´regels´ betreft ben ik toch een geval apart en ben de uitzondering die ze deze bevestigd. Ofwel gelijke monniken gelijke kappen = ongelijke...
Het is een veilige, zelfs veiliger helm, paard is veilig, veiliger; paard is gezond, gezonder.
De organisatie was positief, de veeartsen héél positief, wij blij = win-win-win.

Het was ook glashelder dat paard-en-ruiter van zichzelf haast grensgevallen van bloedkikkers zijn, doch beiden in voorbeeldige controlled respons. Vooral de veeartsen waren érg onder de indruk van dit goede voorbeeld.

Ben gisteren een stuk met Arabella aan de lange lijn gaan heuvelklimmen en dat ging voorbeeldig. Ze kwam aangrennen toen ik riep, hoefde uit de wei ook de lus niet om de hals te leggen, NIETS stijf en nóg weer een pietsie attenterder. Vooral het springen ging perfect: blijkbaar een erg goede succeservaring geweest.

Het volgende ´evenement´ op de rol is een meerdaagse tocht solo met haar door de bergen over een paar weken.

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:27

Toffe foto's HC Haha! Ik kan me de gezichten zo voorstellen als je als een kamikaze met zo'n fietshelm en met Arabella zonder hoofdstel op de finish komt af geraced hehe Clown
Ga je in dit seizoen overnachten in het veld?? (over de meerdaagse tocht)

iepsel schreef:
Wie weet krijg ik de kans ooit met peerd naar een iets onherbergzamer land te gaan........en helaas is Andalusië (toch?) me net iets te ver;)

Aha, tip!: Echt héél onherbergzaam is het hier niet, maar de zuidelijke helft van België is niet te ver voor een weekend en het barst hier van de mogelijkheden voor ruiters. Kijk maar in mijn profiel voor een idee van het landschap rond Namen (Namur).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 09:45

Bandida schreef:
Toffe foto's HC Haha! Ik kan me de gezichten zo voorstellen als je als een kamikaze met zo'n fietshelm en met Arabella zonder hoofdstel op de finish komt af geraced hehe Clown

Dat was onbetaalbaar ja.

Eigenlijk nog het meeste bij de voorkeuring en bij de start. Van totaal ongeloof tot absolute ontkenning: práchtig. De enige positieve reacties kwamen van de niet-ruiters, de niet-´kenners´ die als vrijwilligers geronseld waren. Heel belonend dat juist de onbevoordoordeeld kijkers helemaal vrolijk werden van ons.
De veeartsen ook uiteraard, maar dat had ik al geschreven.
Was een opvallend en amusant contrast tegenover de agressief te noemen houding van sommige ´ervaren´ ruiters. ´Evaren´ tussen aanhalingstekens, want de helpers van het polo-team waren heel observerend en hadden het er de hele dag over....

Citaat:
Ga je in dit seizoen overnachten in het veld?? (over de meerdaagse tocht)

Ja.
Wel even goed het bivak kiezen want het koélt me toch snel en fors af hier in de bergen..... Zomaar 20 graden in een paar uur en van de condens word je dan ´s morgens ook niet vrolijk.
Maar goed, lossen we wel op.

@avontuurlijk: inderdaad is er dichterbij NL ook veel moois.

hc

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:58

Leuk verslag zeg, klinkt als een avontuurlijke rit. Grappig om te lezen van die polo-ploeg enzo, ik zie het helemaal voor me. Haha!

En je helm viel me ook op, met die kaakbescherming. Lachen

Bandida schreef:
Aha, tip!: Echt héél onherbergzaam is het hier niet, maar de zuidelijke helft van België is niet te ver voor een weekend en het barst hier van de mogelijkheden voor ruiters. Kijk maar in mijn profiel voor een idee van het landschap rond Namen (Namur).

Klopt, en ook in Zuid-Limburg is er genoeg avontuur te vinden. Haha! Als stenige ondergrond en flinke hoogteverschillen je niet afschrikken is het werkelijk prachtig rijden, ook net over de grens België in (Ardennen, Hoge Venen...).
Al lijkt Spanje me ook wel heel erg mooi, maar ja da's inderdaad wat ver weg voor een weekendje. Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 08:34

Nina_rex schreef:
En je helm viel me ook op, met die kaakbescherming. Lachen

Onbegrijpelijk overigens dat de ruiterij daar niet om vraagt...

Citaat:
Klopt, en ook in Zuid-Limburg is er genoeg avontuur te vinden. Haha! Als stenige ondergrond en flinke hoogteverschillen je niet afschrikken is het werkelijk prachtig rijden,

Ok, alles is relatief en als laaglander moest in hier FLINK wennen aan de bergen ook al had ik een paar jaar een trialmotorfiets in de caravan bij Saint Hubert.
In Zuid Limburg kun je rond de Pietersberg met wat zoeken een hoogteverscil van misschien wel 100 meter vinden op een route. Hier van ons erf af naar de top van de heuvel waar we tegenaan wonen is al meer. Op een routinerit rij ik tussen de 650 en 1100 meter. Als ik een pittige rit maak zomaar naar 1400....
De geplande bergtocht houdt verschillende stukken in van 500 meter hoogteverschil met gemiddeld 30% helling. Dat was jarenlang even slikken Bloos
In de Las Nieves Raid zaten niet zulke stukken maar de route zat toch wel als een jojo tussen 300 en 900 meter. Geen kattenpis tijdens een endurance.

Kreeg gister mail dat Geert-Hugo, een Begische kennis van ons, met zijn merrie de rit gewonnen heeft. Afgod

hc

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:31

Hm, Zuid-Limburg is voor mij dan weer te doen. En denk dat die hoogteverschillen voorlopig even genoeg zijn. Peerd zal meer kunnen, maar wil wel graag meeliften;)
Vraagje: Als jij een meerdaagse toch houdt, hoe doe jij dat s'nachts met je paard? Compleet paddockmateriaal meenemen lijkt me wat lastig, vertrouw jij op je paard, bind je dr vast, doe je en belletje aan je dikke teen;) Hier is het eenvoudig van stal naar stal te rijden, maar ik neem aan dat jij de "wildernis" opzoekt?