Hartslaggrafiek, piek omlaag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

Hartslaggrafiek, piek omlaag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 11:08

Voor mijn afstudeeronderzoek ben ik aan het werk met het meten van hartslagen bij paarden. Erg interessant, maar nu kwam ik iets tegen in de grafieken waar ik niet echt een verklaring voor heb. Pieken omlaag. De pieken die omhoog gaan, zijn over het algemeen goed te verklaren. Maar waar kunnen de pieken omlaag vandaan komen? Heeft dat te maken met contactverlies vd hartslagmeter?
Als voorbeeld nog even een grafiek erbij waar het in te zien is:
Afbeelding

Hoop dat iemand me kan helpen Lachen

Napie

Re: Hartslaggrafiek, piek omlaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:53

Op mijn werk in de verloskunde werken we ook met een soort hartslagmeter maar dan in het groot: het CTG apparaat. Ook dan heb je een vergelijkbare uitdraai. De pieken omlaag is contactverlies met het apparaat en zegt dus niets in de hartslag

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 12:14

Kijk, dat is duidelijk. Is ook wat ik al dacht, maar wist het niet zeker. Bedankt voor je antwoord Lachen

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:58

Napie schreef:
Op mijn werk in de verloskunde werken we ook met een soort hartslagmeter maar dan in het groot: het CTG apparaat. Ook dan heb je een vergelijkbare uitdraai. De pieken omlaag is contactverlies met het apparaat en zegt dus niets in de hartslag

jip inderdaad. Heb dat genoeg gezien bij de kleine, Vooral bij de bevalling. Echter was het bij mij ook omdat de hartslag ernstig laag begon te zakken af en toe. hihih

maar gelukkig alles ok, kleintje word al binnenkort 1 jaar.

Oh succes verder met het afwerken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:05

Als de hartslag gevaarlijk zakt dan ontstaat er een dalletje (meerdere slagen laag) en geen enkele piek