LS bijna teruggetrokken!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

LS bijna teruggetrokken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 12:44

Vanmorgen nog bijna verslapen... Ik ben een ramp met uit bed komen. Maar gelukkig maar 15 min later op stal dan gepland...
Liekie lekkere slobber gegeven en de spullen die al klaar stonden in de wagen gezet. Mijn grooms waren gelukkig wel op tijd Schijnheilig
Om 7u15 zijn we vertrokken (ook een kwartier later dan gepland) en we zouden volgens Tommie (tomtom) om 8u35 aankomen. Uiteindelijk kwamen we om 8u50 ofzo aan omdat Tommie ons eerst de snelweg af stuurde, toen weer erop om vervolgens bij de volgende afrit ons weer terug te sturen Boos!
Maar goed, uiteindelijk kwamen we er toch...
Helaas hebben we de voorbespreking gemist, en hebben we vrijwel meteen laten voorkeuren. Ik was het meeste bang voor zijn rug en schoft. Na zijn klachten vanaf januari (weer in training vanaf eind april ofzo) alleen maar naar zijn rug en schoft hoeft te wijzen en hij verkrampt. Na een 2e controle die wat afleidender ging was er toch niets aan de hand gelukkig, en werd er alleen opgeschreven dat hij wat gespannen was daar. HS 36 tugor 1 en de rest goed.
Toen op gaan zadelen en mijn grooms (groen) wat tips gegeven. Op naar de massastart van 10u. Daar zagen we nog een schimmeltje wat ook lekker doorliep in de grote bak. Ik dacht al dat het een fijn paardje was om bij aan te haken.
De massastart ging goed, even ging hij galoperen maar kon hem nog terugpakken.
Uiteindelijk waren er een paar koplopers waar Liekie achteraan wilde en ik dus inderdaad bij dat andere schimmeltje ben aangehaakt. Dat ging best goed ondanks dat onze schimmels flink aan het drammen waren. Ze kwamen allebei van de renbaan Schijnheilig
We besloten om even op een flink tempo door te rijden zodat het drammerige eruit gereden kon worden. Even later sloot een draver bij ons aan en toen hij voorop ging vond ik het te hard gaan, we liepen gemiddeld 17km/u. Heb het nog even aangekeken of ze misschien nog wat rustiger gingen rijden maar dat was niet. Ik heb Liekie dus ingehouden. En toen begonnen de problemen. Hij was het daar absoluut niet mee eens en hij werd zo vervelend dat ik het helemaal niet meer zag zitten. Ik ben afgestapt en heb een stuk ernaast gestapt in de hoop zijn HS weer omlaag te krijgen. Want door zijn gedram was die in stap rond de 190 en in draf rond de 220. Toen hij eindelijk weer wat rustiger werd (hanteerbaarder, rustig was hij nog steeds niet) werd ik net weer ingehaald door een ruiter. En toen had ik het helemaal gehad. Ben bij de waterpunt gaan staan in de hoop dat hij ging drinken maar hij wilde alleen maar achter die andere aan. Net voor de laatste controlepost waar Ruud en Yvonne stonden heb ik nog even aangehaakt, bij een fjord geloof ik... Weet niet meer met wie die reed maar dat ging lekker rustig. Bij de controlepost wilde ik naar Ruud maar Liekie wilde achter de andere paarden aan. Uiteindelijk kreeg ik hem toch naar Ruud en daar overleg gepleegd of ik me zou terugtrekken. Ik dacht niet dat zijn HS zou herstellen op tijd. En toen kwam er even alles uit... Ik kreeg tranen in mijn ogen, stond bijna te hyperventileren (kreeg ff geen lucht meer) en Ruud hield mijn ontzettend vervelende drammerd vast die hij geloof ik wel een paar knallen wilde verkopen Haha!
Ik zou voor de arrival time zeggen dat ik me zou terugtrekken.
Ben het laatste stuk dus alleen gereden. Ik wou eigenlijk 1km voor de vetgate gaan stappen maar ik dacht dat ik beter aan kon sluiten bij de stappende paarden voor ons om hem wat rustiger te krijgen. DAt heb ik dus gedaan. Onderweg nog wat gekoeld en heel erg zitten twijfelen wat te doen. Zijn HS zat ondertussen weer op 90 en daarom begon ik te twijfelen. Bij de arrival time heb ik gezegd dat ik in overleg met Margreet me misschien zou terugtrekken. Ondanks dat ik heel veel gestapt hebt en nog stil heb gestaan bij Ruud heb ik de eerste 25km nog in 2u09 gereden.
Toen we aan het afzadelen waren was zijn HS ineens 60 en heb meteen aangeboden, dat was na 8 min. Keuring HS 46 Bloos! (ik dacht dat ik daar ter plekke neerviel Schijnheilig ) Na de ridgeway 48 dus ook dat was super. Na overleg met Margreet besloten om als de re-exam goed was ik gewoon rustig door zou rijden. Enige minpuntje was dat ze de ene x wel en de andere x niet een ruisje hoorde. Nou toen schrok ik toch wel... Verdrietig
Maar Margreet vertelde dat het kon komen door slecht drinken. Nou dat kon wel kloppen want zijn turgor was 3 en dat kwam omdat hij niet wilde drinken maar achter de andere paarden aan.
Bij de re-exam was hij wel wat drukker en had HS 56 maar na de ridgeway weer 46 Verward
De rest was hetzelfde en ik kon gewoon doorrijden. (ik moest bij de nakeuring de hoofdvet laten luisteren naar zijn ruisje)
Ben dus ook doorgereden. Het eerste stukje ging ik met 2 klasse 1 ruiters door maar na de bocht moesten hun rechtsaf en ik rechtdoor... En toen ben ik ff boos geworden en liep hij daarna te brullen en te doen maar hij liep gelukkig wel door. Heb heel veel alleen gereden en weinig ruiters meer gezien. Dat ging lekker, heb zelfs met een lang teugeltje kunnen galoperen, dat kan ik thuis niet eens in de bossen Schijnheilig
Dit laatste stuk ging zo lekker en in een voor ons steady tempo zonder al te veel stappen tussendoor dat we toch heerlijk door hebben gereden. Veel laten drinken bij de waterpunten wat hij nu wel deed gelukkig. Voor we de bossen uitkwamen draafde hij op HS 119. Bij de finish nog een galopje gedaan (geen renpartij) en toen laten meten. Degene zei na het meten "nou dat valt ff tegen" dus ik kijk haar aan van "oh nee wat nu weer". Maar ze zei dat ze een hogere HS had verwacht na dat galopje, maar die was 68 Tong uitsteken
Toen even uitgestapt, afgezadel, koelen, drinken etc etc...
En aanbieden voor de nakeuring. HS 44 en turgor weer 1. De rest ook weer prima... Toen het ruisje laten horen, maar die was gelukkig weer niet te vinden.
Die poownie van mij doet me elke x weer verbazen met zijn herstel... Ik ben zo trots op hem... Alleen moet hij wel leren dat hij naar MIJ moet luisteren Ja

Al met al heb ik het laatste stuk zo'n fijne rit gehad dat ik wel wilde wachten op de uitslag... Tijdens het wachten wat foto's gezien waarop duidelijk te zien is dat Liekie ontzettend aan het trekken was en door mijn handen heen trok (lees: foto met zijn tanden zichtbaar door het trekken).
Toen ik mijn kaart ging ophalen stond ik weer versteld, ik was toch nog 5e geworden. Het eerste stuk met 11km/u gereden en het tweede stuk met 14km/u...
Die 2 snelle ruiters die ik door heb laten rijden waren 3e en 4e...
Dus helemaal niet zo slecht gedaan van mijn poownie...

Sorry voor het lange verhaal!

Renee16 en Michelle, bedankt voor het groomen!

Jeannine

Re: LS bijna teruggetrokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:49

Hey, zal ik je hier op bokt dan nog maar een keer feliciteren! Haha!
Wij moesten ook redelijk haasten hoor, de tijd gaat altijd veel te snel als je met de paardjes bezig bent!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 14:44

Wij waren gewoon te laat Knipoog
Normaal vind ik het best tijd genoeg hebben...
Alleen in de vetgate schrok ik ff toen ik nog maar 10 min had om op te zadelen en de re-exam te doen Schijnheilig

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:21

Dankzij Kler alvast wat foto's Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:47

nou dat was een enerverende rit zeg! wat een verslag!
gelukkig met een heel goed einde. (ik hou wel van een goed eind haha) Gefeliciteerd!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:05

Goed gedaan!

Zeker als de moed je eerst in de schoenen is gezonken.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:04

Wat dapper en knap dat je het toch hebt uitgereden. Toppie dan ook nog je plaatsing.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 22:33

Oh ja, we zijn nu allebei (liekie was dat al) officieel klasse 3 startgerechtigd... Maar ik blijf nog ff rondhupsen in klasse 2 Knipoog

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:38

Griebels, ondanks het gek doen van Lieke, zie je toch maar dat je mannetje de mensen blijft verbazen.

Maar begrijp heel erg goed, dat je op een gegeven moment het echt niet meer zat zitten. Weet zeker dat ik dat ook zou hebben gehad, en misschien nog wel meer mensen. Maar toch heel goed van je, dat je hebt doorgezet. Want je zag het weer, 2de rondje ging stukken beter.

Ga zo door, Maar niet met drammen He Lieke !

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:04

Super prestatie OK dan! , zeker na die vreselijke start dit jaar en onze oefenrit die niet zo geweldig verlopen was voor Liekie.

En hij ziet er goed uit zeg, wat een uitstraling heeft die kanjer van je toch Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 23:58

Vind je echt dat hij er goed uitziet??
Ik vind van niet eigenlijk.. Hij is zoveel kwijt Ja
Ik zal je morgen wel foto's laten zien van het verschil Knipoog
Thanx voor de reacties!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:04

Als eerste, wat ziet Liek er toch super goed uit zeg. Ja
En ik heb je verslag gelezen maar snap er niet zo veel van.
Ik ben een echte dressuurmuts en weet niets eens wat turgor en HS is. Clown
Maar ik doe een gokje.
HS kan wel eens hartslag zijn en turgor ademhaling?
Maar zeker een heel goede prestatie.
Toppie OK dan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 00:05

HS is indd hartslag en turgor is de uitdroging zeg maar...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:06

Hij is misschien nog wat smalletjes van achter, maar dat komt wel weer bij. Maar als je naar die foto's kijkt dan straalt het enthousiasme er vanaf. Hij zit gewoon lekker in z'n vel volgens mij. Ja

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:07

griebels schreef:
HS is indd hartslag en turgor is de uitdroging zeg maar...

Meet je de turgor door middel van de huid samenknijpen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 00:11

nou ja knijpen.. je kijkt hoe lang het duurt voordat zijn velletje terug glad is...
Maikeltje, hij zit indd weer goed in zijn vel sinds hij weer moet werken Duivel
Die 'rust' heeft hem geen goed gedaan, ook niet in zijn bolletje Knipoog

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:14

griebels schreef:
nou ja knijpen.. je kijkt hoe lang het duurt voordat zijn velletje terug glad is...
Maikeltje, hij zit indd weer goed in zijn vel sinds hij weer moet werken Duivel
Die 'rust' heeft hem geen goed gedaan, ook niet in zijn bolletje Knipoog

Hoe lang moet je de huid samenknijpen en na hoeveel tijd is het echt mis als hij niet terug springt?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 09:55

Je moet een huidplooi omhoog trekken. En ik heb ooit een turgor gehad van 4 (liekie dan) maar hij zag er verder nog uit alsof hij nog een rondje kon en dan is het niet erg

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 10:00

Drammerige Liekie Knipoog

Afbeelding

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:04

Zo griebels, nu zie je het echt goed dat Lieke zo iets had van, DOOORRRRR en niet inhouden

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 10:22

Zo ken jij hem ook niet he

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:28

Wordt tijd dat ik eens een klasse hoger moet komen, zodat we samen kunnen rijden, dan heb je er wellicht geen last van. Of we hebben er samen last van. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:29

hha wat een foto
Liek wilde echt niet stoppen Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 10:29

En er is nog ergens een ergere foto gemaakt.. maar die kan ik nog niet vinden Bloos

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:55

Haha, Liek was echt in z'n element daar Tong uitsteken