Ontbijten, water klaar zetten paard in de trailer en karren maar. Onder weg ook nog maar even een groom op gepikt, wel zo handig.
Eenmaal aan gekomen, paard in de paddock aanmelden en voorkeuren helemaal netjes en inderdaad Carola, de vets hebben niet gebeten, ook niet gekrabt of geknepen.
Niks om bang voor te zijn.Laatste spullen in de auto, ontzettend veel water aangezien ze nog iemand groomden en op naar de start. En wie komen we tegen? Wendy, wat je al niet met een tong kan doen, leuk herkennings punt
Eerste massa start, toch wel erg 'kickuhh' hoewel Cloud er anders over dacht, die wou gewoon hard. Na drie kilometer was dat al weer aardig gezakt en fijn gereden.Het was toch wel erg warm en Cloud zocht dan ook elke groompunt zijn groom op om dankbaar zich te laten douchen.
Vetgate was toch wel even wennen. Hij vond het maar wat vreemd dat hij tussendoor in eens moest draven maar deed het toch netjes. Hij dronk behoorlijk slecht en hapte eigenlijk alleen maar in het water. Maar toch goed gekeurd en heerlijk liggen rollen. Die dazen waren alleen wel erg vervelend. Cloud meende effectief te zijn en samen met de dazen op zijn buik ook die op mijn been weg te schoppen. Helaas zat die daar niet, wel een blauwe plek nu.
Na de vetgate nog een kilometer of 20 prima gelopen. Daarna begonnen we beide toch wel last te hebben van de vreselijke hitte. Veel koelen en zoveel mogelijk laten drinken. Tot 35 km had hij nog helemaal niet geplast waar ik me toch even zorgen om maakte, gelukkig heeft hij op dat moment gelijk alles laten lopen.
Ongeveer 6 kilometer voor de finish ging zijn ijzer los zitten en heb ik hem er af gehaald. Eenmaal gefinish begon hij wel te drinken, helemaal afgespoelt en aan geboden. Zijn turger was 3, best achter uit gegaan aangezien hij toen pas is gaan drinken. Zijn hartslag bleef 60 en zakte ook niet meer. Waarschijnlijk een combinatie van de warmte en een trekker die naast hem stond te brullen. Monsteren had ik toch even twijfels, hij liep wel goed maar miste toch een ijzer. Zonder twijfel een A, goed gekeurd.
Paardje in de paddock, patatjes eten en wachten op de prijsuitreiking. Ben uit eindelijk 12de geworden. Op weg naar huis hoorde we toch wel heel vreemd geluid uit de trailer. Midden op de snelweg natuurlijk. Auto aan de kant, blijkt niemand van ons het disselslot vast gemaakt te hebben en was die los geschoten.
Paardlief staat nu heerlijk te suffen na een wel verdiende massage. Nog lang niet moe natuurlijk hij moest nog wel even rondjes door het land heen crossen.
, dan ben je wel van de partij toch? Kon je inderdaad al nergens vinden hoewel ik wel even gekeken heb. Mag jij ondertussen al klasse II starten?