Moet je legitimatie mee onderweg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Moet je legitimatie mee onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 22:13

Hallo bokkers,

Je zit natuurlijk tegenwoordig met het feit, dat je altijd je legitimatiebewijs bij je moet hebben.

Wat ik me af vraag, nemen jullie die ook mee tijdens de rit/wedstrijd?

Alvast bedankt.

Drea_Fen

Re: Moet je legitimatie mee onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:14

Ja, Mocht de politie je aanhouden moet je hem kunnen tonen!
anders krijg je alleen daar al boete voor!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 22:15

Hoe groot zal de kans zijn dat de politie je aanhoud tijdens een wedstrijd Nagelbijten / Gniffelen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:09

Ik heb mijn legitimatie op een wedtrijd dus nog nooit tijdens de rit mee gehad. Hij zit wel in mijn tas die in de auto staat, maar mee met de rit gaat hij niet...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 08:02

In de auto ligt hij inderdaad wel, maar het schoot me ineens te binnen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:55

Ik neem de mijne niet mee hoor. Past echt niet allemaal in het mini-zakje van m'n rijbroek Haha!
Ik laat hem in de tas in de auto zitten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 13:58

Dat was inderdaad ook wat ik wilde doen.

Maar even checken kan geen kwaad toch Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:19

Ik zie mij mijn paspoort of rijbewijs al meenemen in mijn broekzak of heuptasje. Mijn mueslirepen sneuvelen daar al, mijn vetkaart kan ik niet anders dan dubbelgevouwen meenemen en mijn telefoon overleeft het maar net. Nee, daar zijn mijn officiële documenten me iets te kostbaar voor.

Overigens moet je bij de TREC wel ID's van zowel paard als ruiter bij je hebben in de verplichte bepakking. Maar dat mogen ook kopieën zijn.

Misschien toch eens een kopietje maken van mijn rijbewijs of paspoort voor wedstrijdgebruik, het is tenslotte wel verplicht om je te kunnen legitimeren op de openbare weg. Hoewel je die dan ook bij je moet hebben tijdens de training of een staprondje buiten de bak. Ik vergeet mijn telefoon de helft van de tijd al, laat staan mijn ID.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:22

hmm ik rij geen endurance..

maar de politie mag je toch alleen om legitimatie vragen als je iets fout doet oid? als je een overtreding begaat? als ze je tegenkomen en je houdt je aan de regels mogen ze je - volgens mij - niet om legitimatie vragen, nouja wel vragen, maar je hoeft 'm niet te tonen omdat je je aan de regels hield...

dit is wat mij altijd verteld is Knipoog

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:22

Ilsiie schreef:
hmm ik rij geen endurance..

maar de politie mag je toch alleen om legitimatie vragen als je iets fout doet oid? als je een overtreding begaat? als ze je tegenkomen en je houdt je aan de regels mogen ze je - volgens mij - niet om legitimatie vragen, nouja wel vragen, maar je hoeft 'm niet te tonen omdat je je aan de regels hield...

dit is wat mij altijd verteld is Knipoog

Dat klopt wel, maar stel dat je betrokken raakt, of getuige bent van een ongeluk, ook al houd jij je prima aan de regels Lachen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:35

Politie mag je alleen om ID vragen bij verdenking van een strafbaar feit. Getuige zijn van een strafbaar feit (of een ongeval) zijn valt daar niet onder.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:36

Met rijden heb ik het nooit bij me en verder alleen als ik m'n tas mee heb.

Tijdens de wedstrijd neem ik zowiezo alleen het echt noodzakelijke mee. Dat is de veterinaire kaart en de routekaart.
Die steek ik in m'n sok (aan de buitenkant van m'n onderbeen) als ik geen jas aan heb Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 19:53

Oke, dan blijft het gewoon in de tas van ons mam zitten Knipoog

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:10

neem hem met rijden dus niet mee. als ik mijn tas bij heb, heb ik hem wel bij anders niet..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:34

Ik heb hem wel mee, als ik een jas aan heb zit hij gewoon in mijn jaszak, maar anders ligt hij in de auto...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:04

Nemen jullie trouwens wél legitimatie mee als je gewoon in het bos rijdt? Ik dus ook echt niet. Neem trouwens ook mijn rijbewijs niet mee als ik even met de auto en trailer naar het bos ga. Wel als ik een half uur weg ga, maar voor 10 minuten verderop dus écht niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:07

Hetzelfde... als ik met jas/vest rijd gaat mijn legitimatie ook tijdens een gewone buitenrit mee en anders niet Haha!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:07

Ik neem überhaupt nooit wat mee, ik raak altijd alles kwijt.
Ik ben nu al een jaar mijn rijbewijs kwijt, moet wel in huis liggen maar waar. Ik zal eens een nieuwe anvragen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:45

Als ik mijn portemonnee niet bij me heb (en dat gebeurt vaak als ik naar stal ga) dan heb ik ook mijn rijbewijs niet bij me. Paspoort ligt veilig thuis opgeborgen, dat neem ik al nooit mee als ik op pad ga.

Ik wil best oom agent tevreden stellen en een kopie meenemen (maar dat zal wel niet geldig zijn), maar het origineel gaat me echt te ver als ik op het paard zit. Daar zijn die documenten me net wat te kostbaar voor. Zeker in een flinke regenbui.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:26

Karin schreef:
Ik wil best oom agent tevreden stellen en een kopie meenemen (maar dat zal wel niet geldig zijn), maar het origineel gaat me echt te ver als ik op het paard zit. Daar zijn die documenten me net wat te kostbaar voor. Zeker in een flinke regenbui.

Geloof me, daar kan je paspoort uitstekend tegen. Haha! Alleen de wasmachine zou ik niet proberen, maar regen gaat wel goed kan ik je uit ervaring vertellen. Net als 3 maanden in je broekzak in de tropen trouwens Nagelbijten / Gniffelen

Het is meer de kans op verliezen en het onhandige formaat dat ervoor zorgt dat ik nooit een paspoort bij me heb. Rijbewijs zit in m'n rugzak, dus dat heb ik wel altijd bij me - maar niet te paard, dus ook niet tijdens een wedstrijd.

Ik moet zeggen dat in al die jaren buitenrijden het me maar 1 keer overkomen is dat ik een boswachter heb gezien die me aansprak op de plek waar ik reed (er lag nl. een omgevallen boom op het ruiterpad waar ik niet om- of overheen kon, dus ik reed op het fietspad ernaast) en van een agent heb ik alleen maar een complimentje gehad dat we goed zichtbaar waren in het donker, maar die wilde echt geen papieren zien. Dus echt essentieel om ze bij je te hebben is het ook niet.

sultannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:27

Bij ons kun je al een boete krijgen als je paarde poep niet opruimt op de duinhelling. Nou ja! Maar een legitimatie past inderdaad niet in je rijbroek, dus hopen dat ze daar ook niet over zeuren

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:29

Ik heb een paspoort (dus zo'n rood mapje) en een ouderwets rijbewijs. Die passen niet eens in m'n portemonee

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:42

Ibbel schreef:
Nemen jullie trouwens wél legitimatie mee als je gewoon in het bos rijdt? Ik dus ook echt niet. Neem trouwens ook mijn rijbewijs niet mee als ik even met de auto en trailer naar het bos ga. Wel als ik een half uur weg ga, maar voor 10 minuten verderop dus écht niet.

Nee ik niet Ligt dan gewoon in de auto. Op wedstrijd ligt mijn paspoort/rijbewijs ook gewoon in de auto en neem ik niet mee, idd het risico te groot dat hij onderweg 'sneuvelt'. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht mijn ID mee te nemen tijdens een wedstrijd/bosrit Haha! Normaal gesproken heb ik mijn ID wel altijd in mijn handtas zitten en bij me.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:50

ook ik heb nooit iets bij me. zit er wel over na te denken om een kaartje met mijn tel nr en adres aan het zadel of iets dergelijks vast te maken maar puur voor de veiligheid. maar daar denk ik al 4 jaar over Haha!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:03

Moeten zal het vast wel, de vraag is of men het controleert en of het handig is... ik zou het gewoon niet doen. Tip van een irritante rechtenstudent (not me, not irritant) vraag bij een aanhouding op basis van welk wetsartikel uit welk wetboek ze je denken te kunnen aanhouden. Geen antwoord, jij geeft er ook geen. Tong uitsteken Niet serieus hoor, meer grappig bedoeld