Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

fransje23 schreef:Gaaf hoor Stephanie

Ruudjw schreef:Zodra je jezelf aanmeldt bij de KNHS Endurance Vereniging, voorheen bekend als DER, krijg je ook documenten voor het aanvragen van een startkaart bij de KNHS
aanmelden bij de KNHS Endurance vereniging betekend dus startkaart aanvragen via de info op deronline.nl?
Ibbel schreef:Aanmelden bij de KEV betekent dat je lid wordt van de KEV. Je krijgt dan de gegevens die nodig zijn om bij de KNHS zelf een startkaart aan te vragen. Het een is dus niet automatisch het andere. Je moet dus 2 dingen doen: lid worden van KEV en daarna startkaart aanvragen bij KNHS.
.stephanie81 schreef:Ik ben niet lid van een andere vereniging of heb eerder een startkaart gehad voor een andere tak van de sport.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen?!
... wat wordt dan een witte sneb doorlopend in rechterneusgat (rechts voor de toeschouwer) en wat witte haren op het hoofd?
Voor de duidelijkheid; hij staat dus niet ingeschreven bij het AVS maar alleen bij het Poolse stamboek. 
bella24 schreef:Ik heb nog wat vragen over het aanvragen van de startkaart Endurance. Ik ben nu de papieren aan het invullen en begrijp een paar dingen niet helemaal.Hopelijk kunnen jullie mij helpen?!
1. Er wordt gevraagd om een 'nummer paard' waarbij staat 'altijd invullen als het paard geregistreerd is' en verderop wordt gevraagd om een stamboeknummer. Nu heeft mijn paard een Pools paspoort en ik kan slechts 1 identificatienummer vinden. Er staan verder geen nummers in het paspoort. Ik ben geneigd dit in te vullen bij 'nummer paard' ... wat zouden jullie doen? Kan ik het stamboeknummer dan vervolgens open laten?
2. Er wordt gevraagd om stamboeknummer vader maar ook dat weet ik niet. Nu is de vader een redelijk bekende Poolse hengst maar ik zou toch niet weten hoe ik dat nummer zou moeten achterhalen. Kan ik dat ook open laten?
3. Ik moet de aftekeningen van mijn paard beschrijven volgens de gebruikelijke afkortingen... Uhm... wat wordt dan een witte sneb doorlopend in rechterneusgat (rechts voor de toeschouwer) en wat witte haren op het hoofd?
Ik moet natuurlijk hiervoor naar de KNHS bellen maar ik ben bang dat ze aan de telefoon ook mijn Poolse paspoort niet zo goed snappen. Vandaar dat ik het eerst even zo probeer...![]()
Voor de duidelijkheid; hij staat dus niet ingeschreven bij het AVS maar alleen bij het Poolse stamboek.