waarom geen endurance in het noorden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

waarom geen endurance in het noorden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 10:17

Het valt mij op dat er bij ons nooit iemand endurance rijdt, er zijn ook helemaal geen wedstrijden in Groningen en omgeving. Waarom niet???
Ik ken dus echt niemand die endurance rijdt, en het lijkt mij leuk om het eens te proberen met een paard, gewoon zo'n klasse 1, dat kan immers ook zonder lidmaatschap.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 18:54

Hoi,

In het Noorden zijn er toch ook enkele wedstrijden hoor!! Onstwedde, Holten, Ommen, Balkbrug, toch aardig in de buurt!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:26

NaVy! schreef:
Hoi,

In het Noorden zijn er toch ook enkele wedstrijden hoor!! Onstwedde, Holten, Ommen, Balkbrug, toch aardig in de buurt!



Nou, als dat in de buurt is.... Haha!

Vanaf Drachten gezien zijn deze plaatsen nogal ver weg als je met de trailer rijdt.

Niet dat ik endurance rijdt, maar waarom nou geen wedstrijden in de mooie uitgestrekte bossen van Appelscha bijvoorbeeld?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 20:22

Sorry, erg Aardrijkskundig ben ik niet. Dacht dat bijvoorbeeld Onstwedde behoorlijk in de buurt van Friesland lag, en dat was voor mij al "het Noorden". Wij moeten helaas ook vaak afstanden van velen km's en 2 en een half uur op de trailer overbruggen, niet fijn voor ons, voor het paard, maar we doen het toch. Waarom? Omdat we het er voor over hebben. Natuurlijk, om te "uitproberen", schiet je er weinig mee op om 3 uur te reizen, maar als je later wat fantieker word begrijp je wat ik bedoel. Al blijft het voor een paard allerminst fijn..

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 21:16

Ik zie dat er vraag is naar een leuke endurancerit in het noorden des lands (en daar bedoel ik dus mee het echte noorden Haha! )... Hmmm... misschien een keer leuk om er één te organiseren?? Lachen Tja... zou het wel willen doen, maar alleen als ik heel veel hulp zou krijgen Lachen

maar het klopt... in het echte noorden zijn er jammer genoeg weinig wedstrijden. Een gat in de markt dus Haha! *smiley met dollartekens in de ogen* Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 23:25

Maarten schreef:
Hmmm... misschien een keer leuk om er één te organiseren?? Lachen Tja... zou het wel willen doen, maar alleen als ik heel veel hulp zou krijgen Lachen


Ik meld me bij deze vrijwillig aan.. Haha!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 08:21

Plek zat hier hoor, Glimmen heeft bos, Noorddijk heeft het bevrijdingsbos (levert niet de mooiste landschappen op, omdat je ook veel door de landerijen moet, maar het kan wel).
Waar moeten we een verzoek voor een wedstrijd in het noordne indienen???
Bij Peizermade (uiterste kop van Drenthe) of Leek zijn ook vast wel mogelijkheden. Dat is pas het Noorden, en te doen vanuit Drachten en Delfzijl!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 10:37

Zeg, wat dacht je van Noord-holland???? Hoeveel endurancewedstrijden zijn hier? Schoorl bestaat niet meer, we hebben nu alleen nog Katwijk. That's all.

Ik woon voor wat betreft de paardensport echt in een totaal verkeerde provincie.... Boos!

Holten ligt trouwens in het oosten, niet in het noorden, maar Onstwedde ligt op de grens van Groningen/Drenthe, bijna tegen duitsland aan.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:40

In principe hoef je geen verzoek in te dienen. Als je een rit wilt organiseren dan kun je dat gewoon aangeven bij de DER. Het enige probleem is dat er op het moment al best veel ritten zijn en dat het moeilijk is om een plekje op de agenda te 'veroveren'. Maar iedereen kan een rit organiseren als hij/zij dat wil.

Misschien toch helemaal geen slecht idee om een keer een rit te organiseren in Groningen ofzo Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:47

Friesland mist idd nog een rit! Groningen heeft Onstwedde, Drente heeft Wittelte (in augustus) en Balkbrug, Ommen en Holten liggen in Overijssel.

Volgens mij zijn er best wat enduranceliefhebbers in die omgeving, als ik de uitslagenlijsten zo zie. Maar ja, er moet maar net iemand zijn die de organisatie van zoiets op zich wil nemen. En er moet bos beschikbaar zijn, niet alleen op de kaart maar ook toegankelijk voor ruiters.

Vorig jaar zijn er wat crossterreinen in Friesland gesloten, en als dat is omdat ze geen paarden meer in die bossen willen, dan kun je daar voor endurance natuurlijk ook niet terecht. Maar het zou wel erg leuk zijn, het noorden vormt wat endurance betreft toch een witte vlek op de kaart!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:22

Dit jaar was de eerste in Onstwedde. Ik heb hem gereden. Heerlijk. Mocht hem nog winnen ook. Dus als je wil ga dan zeker volgend jaar. Frieda heeft het allemaal geweldig georganiseerd.

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 00:36

Hey!

Heb nog niet alles doorgelezen hoor! Slecht hé?
Maar moet toch even m'n zegje doen, zie nl ene maarten uit Benneveld, met de vermelding waar??? eronder staan.
Helaas......iemand die weet waar dat gat ligt, maar zelf in nog zo'n gat woont --> Wachtum, vast niet onbekend, zeker de laatste tijd niet, er is nl iemand zowat in elkaar geslagen uit ons dorp en men heeft het nergens anders meer over.......Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!Die dorpsroddels en altijd blijven lachen als je dan op zaterdagochtend met je slaperige kop al die klanten moet helpen in de bakker!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar goed, come to the point!
Ik wou weten waar je in Benneveld woont, misschien wie je bent en of je ook endurance rijd.

Verder wil ik even kwijt dat er dit jaar voor het eerst opmerkelijk veel wedstrijden in het noorden zijn ( nou, ja, grof gezien) En in verhouding gezien.
Maar dat verschilt per jaar en dat is ook wel leuk, zo zie je nog eens wat van Nederland toch? Klein, maar wel met vele verschillen toch?
In het uiterste noorden is het ook wel leuk rijden ja! De wind door je haren voelen, het hoeft niet eens altijd door bossen toch? O.K een beetje bos zou leuk zijn, maar zolang je niet constant over wegen moet en er leuke landweggetjes (met goede bermen)/zandpaden zijn kan het ook leuk zijn toch?

OK de mazzel maar weer!

groetjes Renske

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 10:39

Ik denk om dat Friesland decetraal ligt, er heel veel mensen de afstand te groot vinden om te overbruggen. hierdoor zal er misschien een geringe opkomst zijn, waardoor de kosten te hoog worden of het gewoon de moeite niet is, ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij een aannemelijke reden.

Ja en er moet nauurlijk ook maarnet iemandd zijn die het gaat regelen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 10:41

Uiteindelijk zullen er wel mensen komen, de echte die-hards rijden het hele land wel door voor wedstrijden. Oké, in Onstwedde was de opkomst ook niet echt hoog, maar er deden ook veel mensen mee uit de buurt die geen lid waren van de DER, die nu eindelijk eens zo'n rit 'in het echie' konden rijden. Ik denk dat er daardoor een paar toch wel erg enthousiast zijn geworden, en die komen nu naar mijn idee gemakkelijker naar ritten verderop in het land, nu ze weten wat het inhoudt. Noem het maar een soort regionale voortrekkersfunctie van zo'n rit.

De organisatie is een ander verhaal en ik denk dat dat de meeste doorslag geeft. Je moet maar net iemand zo 'gek' vinden om die organisatie op zich te nemen, er komt een hoop bij kijken als ik de verhalen van Maarten en Annalynn zo hoor!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:26

Even een leuke mededeling... ik loop nu al weken te denken om een rit in het noorden te organiseren. Het zal dan niet in het uiterste noorden gebeuren, maar in Drenthe. Er wordt al een rit georganiseerd, maar mijn idee is dat er best wat meer ritten in het noorden gehouden kunnen worden. Ik zit er over te denken om dan een rit tussen de velden en landerijen te houden. Ok... het bos is natuurlijk ook erg mooi, maar de velden van Drenthe hebben ook heel wat te bieden Lachen

Ik heb alleen nog geen idee op wat voor termijn ik zo'n rit zou kunnen organiseren. Volgens mij gaat dat dit jaar niet meer lukken. Ik ben zelf heel druk met van alles en nog wat en er staan al veel ritten op de agenda. Ik zal eens een topic starten om te kijken hoeveel mensen mee zouden willen helpen bij de organisatie...

Renske, ik pb je wel even betreffende je vragen over de wereldstad Benneveld Haha!