Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicky_ schreef:Ik stond er best van te kijken dat ze al een wintervacht begint te krijgen!
Lenneke_ schreef:Nicky_ schreef:Ik stond er best van te kijken dat ze al een wintervacht begint te krijgen!
Hier beginnen ze al mee vanaf de langste dag
Henrieke schreef:ik ken nog een haf die doet ook mee aan die wedstrijd die heeft ook al een behoorlijke wintervacht maar die word ook niet geschoren.
Een pony is zoals hij is, waarom moet je hem scheren? Het is alleen maar goed als die zweet, gewoon zorgen dat je na die tijd een deken op doet en dan is er niks aan de hand.
En natuurlijk zorgen dat hij niet te lang stilstaat zonder deken op, terwijl hij nat is.
Ganna schreef:Tuurlijk heel goed dat een paard in de endurance zweet om zijn warmte kwijt te raken, maar het paard blijft ook extra warm door die vacht en dat wil je juist niet. (De HF blijft dan een stuk hoger) Daarnaast is de inspanning veel groter als ze met zo'n dikke vacht moeten lopen en waarom zou je het paard dan niet een handje helpen? Komt nog bij dat een korte vacht sneller droogt dus het paard minder snel kouvat dan met een natte lange vacht.
Woestein schreef:Allemaal heel erg bedankt voor julie reacties!
Ik heb alle voor's en tegens bekeken en heb toch besloten om hem al te scheren.
Zodoende heeft hij nu een hele apparte kleur...
Staat wel geinig..
Moet alleen zijn hoofd en benen nog doen en dan is hij wat scheren betreft denk ik wel klaar deze winter.
Of hij moet weer een hele dikke vacht ontwikkelen... Wil in ieder geval deze winter lekker door trainen.
Nogmaals bedankt voor jullie reactie's en ik zal van het weekend wel eens wat foto's plaatsen