Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Deniies schreef:is het mogelijk om echt endurance te rijden met een quarter horse die ook nog reining rijdt?
Ik hoor van verschillende mensen dat het niet goed is enzo.
Groetjes Denies
Karin schreef:Maar zo'n zwartwitte gedachte als 'met een Quarter (of Fjord, of Haflinger, of KWPN'er) kun je geen endurance rijden' gaat er bij mij niet in. Endurance is meer dan internationale wedstrijden op de 160 km. B- en L-dressuur is ook dressuur, beginnersklasse reining is ook reining.
jeddah schreef:Hier nog iemand die met haar Paint Endurance gaat starten. Ik zie niet in waarom ze niet geschikt zou zijn, ze vind het heerlik lange afstanden op tempo te lopen, en daar gaat het om, dat je paard het leuk vind. Of je ooit op hoog nivo kont, dat zie je dan wel weer, toch? Zat niet-arabieren die ook klasse IV rijden en nee, Toydoll, het zal misschien niet zo makkelijk zijn, maar wie zegt dat alles makkelijk moet zijn?
jeddah schreef:Je hebt helemaal gelijk, als je op EK nivo Reining rijdt zou op klasse IV nivo endurance erbij wat veel worden, net als dat zo zou zijn als je op Grand Prix nivo dressuur rijd, maar vaak is dat niet het geval...Als iem,and vraagt, kun je naast dresusur ook Endurance doen, wordt er mestal gewoon "ja" gezegd zonder verhalen over wat allemaal op top nivo kan/niet kan..
Deniies schreef:als redenen geven ze: ja daar heb je een paard voor nodig die dat aan kan.
en: ja daar is een arabier alleen goed voor.
Toydoll schreef:Ook is een reining getraind paard over het algemeen een bodybuilder, en al dat extra gewicht moeten ze wel mee sjouwen.