14 juli a.s. Endurance Lage Vuursche

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 01:09

Ja, leuk een meeting!!!!!!!!!!!!
Weet alleen niet hoe lang ik kan blijven, ik ben afhankelijk van hoelang Paulien dat van plan is, rij met haar trailer!
Maar, we krijgen allemaal het progammaboekje in de week ervoor, ik weet niet of we al ingedeeld worden of dat je zelf een starttijd moet reserveren? Indien we ingedeeld zijn; wil iedereen dan zijn/haar nummer hier vermelden, dat is makkelijk te herkennen, kunnen we daar een punt afspreken, anders is (met droog weer) rondom de ingang van de parkeerplaats een lekkere hangplek? Die kan niet missen!

Reageer maar wat jullie ervan vinden, ik roep maar wat ideeën!

Okee, ga nu snel, doei!!!!!!!!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 10:15

Afke, heb je een nieuwe aanwinst?? Vertel! Speciaal voor Endurance, of voor je stal? En, Nifty een Endurance laten lopen is natuurlijk wel heel gaaf.. Heb ik nog een mede-Draver!

Ik ben al aardig wat niet-deelnemers tegengekomen tijdens wedstrijden. Of het gewaardeerd word weet ik niet, dat zou je even moeten informeren, kik denk dat dat namelijk per wedstrijd verschilt (is het terrein afgehuurd, of alleen in gebruik..). De start is op Dagcamping Lage Vuursche, Zwarteweg. Laat het wel weten als je komt, ik ben benieuwd!!

Groetjes

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 10:53

Ja afke...vertel, wat voor een heb je er?
Kan je nog switchen van paard, als je je met naiade hebt in geschreven??

Lijkt me idd handing nummers doorgeven. als we ons boekje hebben weten we wanneer iedereen start, als het op tijd gaat, en kunnen we kijken hoe laat de laatste ongeveer binnen zou zijn, en dan een tijd afspreken. Misschien is mobiele nummers doorgeven ook een idee??

Xusjes

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 19:04

Waarschijnlijk hebben we de boekjes maandag, met een beetje geluk zaterdag. Zoals bij Leersum en Austerlitz (Ook bij Anneke van Doornik, zelfde organisatie dus), zullen we wel worden ingedeeld, dus een starttijd toegewezen krijgen. Hoop eigenlijk van niet, start liever zo vroeg mogelijk, maar door alte inschrijving gaat dat dit keer waarschijnlijk niet door. Ik ben benieuwd! En natuurlijk laat ik mijn startnummer horen..

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 20:30

hoi,
Samen met nog een paar mensen van mijn stal willen wij graag mee doen met een endurance. Wij staan in eemnes, dus dat is lekker dicht bij. Je mag toch drie keer mee te doen zonder ergens lid van te zijn? Kan ik Mij nog opgeven? zo, ja:waar???? Wat kost het? en waar is de start???
Alvast bedankt!
Groetjes mandy

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:32

ik ga ook met nina maar heb helaas nog steeds geen groom voor die dag.. dat word een zware rit zonder groom. het lijkt me leuk om daar wat af te spreken met zijn allen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:12

*mandy: kijk even op www.geocities.com/endurancenl bij 'Wedstrijden', vervolgens onder 'Nederland' en als laatste onder 'Lage Vuursche', daar zie je precies hoe je je kunt opgeven.

Lonneke: ik ga dus idd groomen voor dat stalgenootje, dus helaas kan ik niet met jou mee. Maar ik hoop echt dat je op korte termijn nog iemand kunt vinden! Kan Paulien deze keer niet mee?

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:23

ik denk niet dat paulien zin heeft, ze zit momenteel niet lekker in dr vel geloof ik. jammer want ze is een hele fijne groom geweest op leersum maar ik denk dus niet dat ze zin heeft.
Laatst bijgewerkt door ninaricci85 op 04-07-02 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:23

Het kon tot 1 juli, nu moet je extra betalen. Eemnes is inderdaad lekker in de buurt.. als je nog stalling in die buurt weet hoor ik het graag!!

Rijden zonder groom is wel te doen, heb hier zelf geen ervaring mee, maar zat mensen die dit al tijden doen. Zal inderdaad zwaarder zijn, maar voor een klasse 1 lukt dit nog wel. Hoop in elk geval dat je nog iemand vindt!

Groetjes

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:27

Ik wil wel graag meedoen, maar aangezien mijn knol nog geen handrem heeft en ik niet zo'n zin heb om het hele parcours in een kwartier af te leggen, stel ik mijn endurance plannen maar even uit tot volgend jaar Huilen .

Ik kom denk ik wel even kijken, even de sfeer proeven. Weet iemand het adres van de startplaats??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:40

Dagcamping Lage Vuursche aan de Zwarteweg, Navy had het hierboven al gezegd. Lachen

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:56

Hee Wennie, ik weet niet of ik kan hoor, moet misschien werken, maar anders kunnen we misschien vanaf mijn stal samen er naar toe rijden?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 00:24

wennie schreef:
...maar aangezien mijn knol nog geen handrem heeft...


*grinnik*

Lees het nu pas, wat zeg je dat grappig... Op de mijne zit wel een handrem, maar bij de eerste rit was-ie ineens weg, kwijt, onvindbaar. Dat was ook ff schrikken. Maar inmiddels heb ik 'm teruggevonden en ik moet zeggen dat mijn knol erg snel leert: ho is nu ook echt ho!

Hoop voor je dat je volgend jaar ook mee kunt doen, endurance is echt heel leuk! Cool

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 09:32

Margreet: Lijkt me gezellig, pb maar als je weet of je kan. Ik zal Lunatic ook even vragen of ze mee gaat.

Tja die handrem is echt een probleem, en als ze echt koppig is wil terug schakkelen ook niet lukken. We zijn nu dus hard aan het werk om de versnellingsbak en rem in orde te krijgen, en dan hebben jullie er dus volgend jaar (waarschijnlijk) een endurance fanaat bij Knipoog

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:19

Ik heb er nog zo een.. Navy heb ik tijdens buitenritten inmiddels behoorlijk onder controle, al wil dat ook nog wel eens minder zijn (denk aan: we rennen gewoon door, so what dat er een auto aan komt of het pad bezaait is met wel erg lage bomen?).. Nu heeft ze inmiddels door wat Endurance is.. Dan mag ze lekker lopen!! In een vreemde omgeving!! Met allemaal andere paarden! Een hoog joepie-gehalte dus. Zo stierde ze erin Kootwijkerbroek op de zandverstuiving eens fijn vandoor, rende zich daar helemaal dood op, in Austerlitz nam ze net na de start al een sprintje, met als gevolg dat we de eerste 10 km in galop of een zeer uitgestrekte draf hebben afgelegd.. In Balkbrug ging dat al een stuk beter, in Zelhem wat minder. Vorig jaar viel dat probleem trouwens wel mee.. Zucht, wat zitten ze toch moeilijk in elkaar..

Ben nog sterk aan het twijfelen over wat voor bit. Rijd inmiddels al weer 4 weken op een dubbelgebroken trensje, ook buiten, wat redelijk gaat. Maar, veiligheid gaat voor alles, dus twijfel ik nog tussen die en mijn pessoa. Dressuurstang laat ik dit keer hangen, die is toch wel erg scherp, nu het juist wat beter gaat..

Groetjes

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 17:34

Zo gaat het bij mij dus ook. Ik had er eerst een bustrens in hangen, maar omdat die een beetje oud werd heb ik die vervangen door een dubbel gebroken trensje.

De laaste tijd gaat het wel een beetje, als we alleen rijden en ik vraag haar om terug te komen doet ze het ook wel. Maar met andere paarden erbij probeert ze gewoon de eerste in te halen. * diepe zucht*

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:26

Ik ken het.. Bestemming: Voorop!! En stoppen doet ze niet voor de voortste is ingehaald.. Ach ja.. ook dat gaat wel beter inmiddels.. Zo ongeveer dan.. Knipoog

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:50

Ja ja een nieuw paardje voor de endurance en natuurlijk ook voor de les.

Een koninks x arabier, echt snel paardje alleen heel iets anders dan ik gewend ben.

Ik ga morgen bellen of ik met Nifty kan rijden (heb me met Naad al ingeschreven) maar die is kreupel dus heb weinig keus.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 14:57

Net naar de Lage Vuursche geweest. Toestand van de paden: nat tot zeer nat, vooral richting Anna's Hoeve was het slecht. Ik hoop voor jullie dat het nog een beetje opdroogt....

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 15:04

jammer,jammer en nog eens jammer dat ik er zo laat pas achter kwam dat er een endurance in de Lage Vuursche is. Ik hoop dat ik het volgende keer eerder weet en dan wil ik zeker mee doen!!
Ik was gister nog in de bossen rond de Lage Vuursche.Mijn paardje banjerde overal vrolijk door heen, dus het viel wel mee met de toestand can de paden. Hij heeft namelijk een enorme hekel aan (modder) plassen.
Veel succes allemaal!!!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 16:04

had je best uit de brand willen helpen Lonneke maar omdat ik de komende weken veel werk en dat die wedstrijd de dag na de Efteling is kan ik je niet helpen.

wens jullie allemaal wel veel succes daar.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 18:46

Ik heb ook bittroubles.....Aan de ene kant is Tiko geen gek snel paard, maar hij stiert achter alles aan wat ie tegenkomt......
Als ik buitenrijd met mandy, en navy weer eens en haar supersnelle draversdraf zit, zit er voor mij nix anders op dan er achteraan te galloperen, want je denkt toch niet dat meneer wil achterblijven..... altijd leuk, kuddedieren!

Laatst tijdens buitenrit voor het eerst van Tiko's leven een ander bit in gehangen (normaal: zeer dikke lichtgewicht bustrens) namelijk een pesosa met dubbele teugels, een op de normale ring, een op de tweede....had dus echt geen effect, hij banjerde even makkelijk door als met trensje....jammer genoeg, weet dus ook nog niet wat voor bit ik in hang *zucht*
T probleem is dat Tiko zijn kop niet in de lucht gooit ofzo, maar op een onmogelijk lage houding zeg maar onder de schoft...(hum...beetje vaag uitgedrukt) en als ie zijn koppie daar heeft, kan ik nix meer doen. Of ie het bit nou vast heeft, of wat dan ook, heb iig zeer weinig meer te zeggen.....of ik nou trens of pessoa in heb....

Owja...oliebol, boekje komt dus pas maandag, of hebben jullie hem al wel???

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 16:21

Maandag pas inderdaad.. Nog eventjes wachten *diepe zucht vol spanning*.. Jammer dat de paden niet al te mooi waren, even hopen op verbetering, anders wordt het erg zwaar. Gelyukkig valt het deze week wel mee wat de regen betreft.. Is het wel mooi daar??

En, leuk Afke, dat nieuwe beestje. Laat je gauw foto´s zien?? En, ja.. Dan blijft er weinig anders over dan Nifty.. Hoe komt Naïade kreupel?

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 16:26

Jammer genoeg ben ik er aanstaand weekend niet bij. Ik zit dan namelijk heerlijk op texel om ponykampen te begeleiden. Als ik daar niet was geweest, dan was ik jullie zeker komen aanmoedigen hoor!

Heel veel succes alvast!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 17:36

Bedankt Knipoog
Veel plezier op Texel, neem je Ed mee? Kun je lekkere strandritten maken.. Loopt ´ie nog steeds lekker op z´n ijzers?