Om 5 uur op staan, half 7 op stal, half 8 weg en half 9 waren we daar. Eerst even wat rond gekeken, spullen gehaald en hier en daar wat gekletst.
Omdat Anouar altijd nogal stijf van de trailer komt eerst maar even lekker longeren.

Dan de voorkeuring. Ik blijf het een spannend moment vinden omdat Anouar pas één keer een A heeft gehad voor locomotie.
Hartslag, ademhaling en de hele reutemeteut waren prima in orde, dus op naar locomtie. Voordraven, nog een keer voordraven, iemand anders laten kijken, spanning en ja hoor, weer een B. Ik begin me er wel steeds minder druk om te maken omdat hij bij de PA/vetgate en nakeuring wel altijd een A heeft, zo slecht zou het dus ook wel niet zijn. We mogen in ieder geval starten.
Er was nog genoeg tijd, dus rustig opzadelen en alles klaar maken. Voor de start nog een beetje losgestapt en daar gaan we dan. Het eerste stuk ging prima, de hei was prachtig, maar wel heel erg warm. Al had ik daar meer last van dan Anouar, die kachelde lekker door en zweette niet eens.
Voor de PA er maar wel even naast gaan lopen, je weet het nooit met die warmte. Loos alarm, hartslag van 44, niks aan de hand dus. Dit keer voor locomotie wel een A.

Even uit de drukte om weer op te stijgen en dan gaan we weer.

Tweede deel ging ook prima, geen rare dingen. Anouar liep lekker, had flink de gang erin en was niet moe te krijgen.
Voor de finish wilde de hartslag alleen niet zakken, hij bleef rond de 70 hangen, dus er toch maar weer even naast gaan lopen. Het laatste stuk ging over gras en daar ging meneer heerlijk staan plassen. Dat zat hem dus dwars, daarna schoot de hartslag omlaag. Bij de finish was hij 48.
Anouar lekker verzorgen voordat we naar de nakeuring gaan.

En dan op naar de nakeuring

Daar konden we lekker in de schaduw staan, heerlijk.
Anouar was nog steeds helemaal gezond

Dus op naar locomtie

Een A voor locomtie! Weer een wedstrijd goed uitgereden dus!

Uiteindelijk waren we 11e. Ik ben super tevreden, ondanks te warmte heeft hij hem dus weer goed uitgelopen. Elke wedstrijd krijg ik weer de bevestiging dat dit is wat wij leuk vinden en waar we voor gaan, zowel Anouar als ik.
De volgende wordt Utrechtse Heuvelrug, klasse 2
Helaas geen foto's van het rijden. Normaal groomen m'n ouders samen, dus dan kan de een klaar staan met water en de ander foto's maken, maar nu was m'n vader alleen.