Hoe heet het was, en hoe ver... oftewel Ginkelse Hei 101 km

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Hoe heet het was, en hoe ver... oftewel Ginkelse Hei 101 km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 20:39

Een andere titel kon gewoon niet. Haha! Sjongejonge, wat een tropische omstandigheden. En we hebben het gehaald!
Ik ben beretrots op Gorino, en op mezelf ook wel. En niet te vergeten op wip/groom. Die heeft net zo goed een marathon watersjouwen gelopen. OK dan!

Tropenjaren tellen dubbel zeggen ze, nou, deze kilometers volgens mij ook. Ieder keer ga je toch weer een grens over en bereik net weer meer dan de vorige rit. Het was dan ook dubbel zo fijn dat ik de hele rit samen met Veerle heb gereden. En dat vond zij ook. In je eentje moet je dit soort dingen niet doen. Het is ronduit gevaarlijk, als je door de hitte bevangen raakt op de hei ben je in de aap gelogeerd.

Maar nu even de cijfers.
Hartslag van 36 bij de voorkeuring (leeft-ie nog wel eigenlijk?), locomotie A.
Eerste rondje redelijk snel rondgereden, toen was het nog koel. Gorino begon al snel te drinken, dus daar was ik erg blij mee.
Terug op de vetgate begon het al aardig warm te worden. Toen nog met z'n 3en min of meer tegelijktijd binnengekomen, en als eerste aangeboden met een HF van 52 - na slechts een paar honderd meter stappen en ernaast lopen. Locomotie weer A, en goed. Pauze van 3/4 uur, heerlijk, maar Gorino at eigenlijk niet echt veel. Toch wat bezorgder het 2e rondje ingegaan. Veerle sloot al snel weer aan, vond ik ook prima. Bij groompunt 1 besloten we al dat als we de rit zouden uitrijden, we hand-in-hand samen over de streep zouden rijden. Ook voor haar was het de eerste 100-plusser, en uitrijden was absoluut ons doel.
Op 60 km zat Gorino toch wel in een aardige dip. Hij had een groomplek overgeslagen met drinken, en ik besloot te zullen stoppen op de 2e vetgate als-ie niet oppepte en beter ging drinken. Gelukkig kreeg-ie bij 70 km weer praatjes, en dronk-ie weer de door de organisatie neergezette cementkuipen leeg. Toppie trouwens dat die waterbakken er stonden, anders hadden we het echt niet gered!

Tweede vetgate weer vrijwel meteen aangeboden met HF 52, locomotie weer een A, iets minder darmgeluiden, maar wel goed. Turgor 2, maar dat mag wel vind ik op zo'n dag. Slechts een half uurtje pauze, maar Gorino at wel lekker wat muesli met wortelen en appels.

Weer als eerste vertrokken uit de vetgate, maar al met Veerle afgesproken dat ik het rustig aan zou doen, zodat ze me in kon halen. Dat lukte haar al snel, en weer samen lekker verder gereden. Afgesproken dat we er minstens 2 uur over wilden doen, over die laatste 26 km. Op de hei kwam de man met de hamer echt langs, bij alle vier zo'n beetje. Het was zo warm dat ik dacht, als er op groomplaats 1 geen water is laat ik me ophalen. Ik was aardig bang voor een zonnesteek. Gelukkig ging alles goed, paarden dronken goed bij alle waterplekken en groomplekken, iedere keer 4 liter koelwater over Gorino, en 2 liter in m'n eigen nek en over m'n hoofd. Heerlijk! Dat heeft me beslist overeind gehouden.
Vanaf het 90 km bordje zijn we gaan aftellen. En goh wat duurde het 95 km bordje lang Clown , maar uiteindelijk hadden we ook dat gehad. Daarna kwam het 35 km bordje van de klasse I, wat betekende dat we nog 3 km te gaan hadden. En dan kan je echt aftellen, 2 km voor finish, 1 km voor finish (met pontificaal ook 100km erbij, yeah!). En inderdaad hand in hand naar de finishlijn gereden. Nou wilde ik Veerle al het neusje voor geven, want zij had veel voorop gereden, maar Gorino besloot sowieso al dat-ie zelf maar op de rem ging. Al die mensen bij de finish, en dan ook nog applaudiseren, dat zag-ie niet zitten Clown . Hij moet eens een betere PR manager in dienst nemen Tong uitsteken .

In any case, we waren gefinished, we hadden het gehaald! HF 70, dat was netjes, en nu begon het grote koelen voor de nakeuring. Dat ging gelukkig ook goed, ook dankzij goed koud water van de spuitplaats, HF van 44! uiteindelijk, en weer een A voor locomotie.

Veerle kreeg ook nog de best condition, en verdiend, Gorino was best moe, en haar Ranger gewoon minder moe.

En nu staat schimmelmans weer lekker bij z'n harem, uit te rusten en bij te eten.

Edit: even een paar foto's erbij zetten, met dank aan Martijn, de wip van Blue Balance:

Afbeelding

Afbeelding

Apple

Re: Hoe heet het was, en hoe ver... oftewel Ginkelse Hei 101 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:43

Wat een enorme prestatie Ibbel OK dan!. Gefeliciteerd Lachen.

Ik heb echt diep respect voor je, te bedenken dat ik vandaag 2x6 minuten al zat te puffen met mn dressuurwedstrijdje *LOL*.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:47

Gefeliciteerd! Deze afstand is normaal al indrukwekkend, maar met deze hitte helemaal..

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:47

Van harte gefeliciteerd, met deze hitte is dat zeeeeker een topprestatie!!
Petje af ook voor Gorino, die heeft het allemaal toch maar gelopen!

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:55

Gefeliciteerd! Wat een super prestatie voor beide!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:56

Helmpje af voor jullie superprestatie, Ibbel en Goor! Cool

Jullie zagen er nog fris uit toen ik jullie uit de laatste vetgate zag vertrekken. Geweldig dat jullie de 100 km-grens hebben overschreden, heerlijk gevoel is dat hè, zo'n bordje zien met '100 km' erop en weten dat je er bijna bent na een lange dag met je paard in het veld... En dat onder zulke extreme weersomstandigheden. Kan me voorstellen dat je even ging twijfelen over doorrijden als er geen water zou zijn, maar gelukkig is het allemaal goed gegaan.

Nogmaals van harte, ik had je al semi-live gefeliciteerd maar uiteraard ook nog eens hier! Go jij! Go jij!

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:57

Gefeliciteerd met dit fantastische resultaat!! Petje af hoor.

Groetjes,

Karina

Jurga

Re: Hoe heet het was, en hoe ver... oftewel Ginkelse Hei 101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:09

Wow Super hoor en wij hebben ook gejuigd bij de finisch!!!!!!

*Kido en Jurga*

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:05

heel goed gedaan man, wat zul je trots zijn!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:48

Respect...
voor alle combinaties die met zulk weer 101 km. over de hei hebben gereden. Maar voor jou en Goor natuurlijk hier even een heel groot GEFELICITEERD!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:55

wauw, super hoor!
kan me voorstellen dat je erg blij bent, zeker onder deze weersomstandigheden.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:57

Echt heel goed, wat een prestatie! Toch Gorino maar vertellen dat jullie het applaus verdiend hadden. Haha!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:06

Van harte gefeliciteerd! Super dat je hem zo goed hebt uitgereden. Heb je meerdere malen gezien, niet beseft dat jij het was.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:34

Een diepe buiging voor jullie Afgod Echt, gewéldig dat jullie het gehaald hebben met deze hitte en ook nog voor de eerste keer... Super!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 07:00

The day after: vroeg naar bed gegaan, en dus ook weer vroeg op. Gorino staat er fris bij, geen spierpijn, en ik ben een tikkie stijf hier en daar, en heb 4 keurig symmetrische drukkingen op m'n benen. Dat Sommer zadel ligt als een huis op Gorino, maar ik moet hem hoognodig wegbrengen naar een zadelmaker die wat aan de beugelophanging kan doen. Precies onder m'n bovenbenen zit de haak waar de stijgbeugel aan hangt (zoals bij vrijwel elk zadel), en dat geeft een kleine bult. Het is echt maar een kleine bult, maar net een beetje te veel.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 09:34

Wauw, echt super gereden Ibbel. Gefeliciteerd!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 09:42

So, supergoed van jullie! En wat een band heb je dan met elkaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:12

Zo wat een prestatie!
En al helemaal met dat weer.
Knap van jou en je paardje zeg Ja

buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:30

Fantastische prestatie, en zeker op zo'n dag. Ik was al zo super tevreden en stond al te springen van blijdschap dat ik de 27 km zo goed had uitgereden. Ik geloof niet dat ik het je ooit na zal doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:00

Wat heb ik onwijs respect voor jullie, ik heb er afgelopen week zelf net gereden (over een klein deel van je route) en dat vond ik al aardig pittig, maar jullie doen even er 101 km op tempo over. Echt wauw. Mooi verslag ook om te lezen hoe je het ervaren hebt, samen met Veerle en haar Ranger, hoe Gorino het deed, mooi. Ben blij dat jullie beiden het goed volbracht hebben! Zeker met die warme omstandigheden.

Gefelicteerd!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:55

Gefeliciteerd hoor!! Wat een hitte was het zeg! Gelukkig niet de hele weg over de hei zo te zien, maar nog was het gloeiend heet!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:49

geweldig!!! en julliezien d'r nog top uit op di foto's !!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 00:26

Toppie zeg! Applaus. Ik doe het je niet na.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 00:33

En nog een foto:

Afbeelding

Precies op de helft, met 50 km achter de kiezen. Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 00:34

ah die gorino doet het gewoon met zijn ogen dicht, draait zijn hoef er niet voor om
maar wat een super prestatie en mooie foto's!