Beugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 08:10

Ik heb eens zitten kijken naar andere beugels. Ik heb nu gpg beugels. Ze rijden heel fijn doordat ze veren, maar na een uurtje rijden krijg ik toch wel dode voeten en zere benen.
Nou lijken me die Flex Ride beugels me wel wat. Ik las dat die ook veren, maar veren die net zo als de gpg beugels?

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:35

Ze veren inderdaad. Er zit geen veer in, maar het kunstof veert. En het voetbed is breder.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 08:36

Dus ze zijn wel fijner?

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:55

Ik heb nooit met GPG beugels gereden, dus dat kan ik niet vergelijken

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 09:20

Het gaat mij vooral om het bredere voetbed, omdat ik steeds van de dode voeten krijg.
Ze zijn alleen zo duur

Match

Re: Beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:58

Ik heb flexrides, maar helaas heb ik soms toch nog dode voeten
Dus als het je alleen daarom te doen is weet ik niet of je echt van dat probleem af bent.
Wel zijn het heerlijke beugels hoor!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:12

Je zou het aan Annalynn (Ganna) kunnen vragen. Die reed eerst ook met GPG en nu met de Flexrides. Die vindt de Flexrides véél beter rijden.

Carlaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:45

Vergeet niet dat het altijd persoonlijk blijft. Wie weet mag je ze een keer van iemand testen?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 15:43

Ik moet binnenkort toch naar Goedhard (heb een waardebon van 20 euro gewonnen) dus dan kan ik ze even in het echt bekijken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:52

Flexrides (sowieso allerlei soorten verende beugels) moet je eerst even uitproberen eigenlijk. Ik vond ze persoonlijk niet beter met rijden. Wel is het idd een fijn breed voetbed qua lengte, maar qua breedte niet, echt stevige brede werkschoenen pasten er bij mij bijv. niet in.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:54

Ik heb Ariats, dus die passen in elke beugel wel qua breedte

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:41

Ik had flexies (die heb ik nog steeds alleen even doorgeschoven naar Denise) maar ik rijd nu met GM beugels. Je hele voorvoet wordt ondersteunt.

Ik had er al een paar keer mee getraint en afgelopen zondag mijn eerste lange rit ermee uitgereden. 75 km......en super dingen!!! Ik heb er gewoon Ariats in.

www.greendistance.nl daar kun je ze op zien.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:00

Ik houd dit topic even in de gaten, heb door verkeerde beugels dus verzuurde spieren in mijn kuiten

AnneOmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:26

griebels schreef:
Ik houd dit topic even in de gaten, heb door verkeerde beugels dus verzuurde spieren in mijn kuiten

Daar heb ik ook last van na LS hou het topic dus ook maar even in de gaten!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:38

Ik kan met mijn legerkisten prima in Flexrides, dan heb ik nog ruimte over. Maar mijn Rimfrosts van Mountain Horse blijven erin vastzitten, die zijn net wat breder dan mijn kisten.

Ik rijd op zich prima met mijn Flexrides, maar ik vergeet nog wel eens dat mijn voet er verder in kan dan bij gewone beugels. Tegen de tijd dat ik mijn voeten ga voelen, schuif ik ze vaak eindelijk wat verder door in de beugel.

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de beugels van GM, die lijken me echt enorm comfortabel.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:53

Die GM beugels zie ik niet apart vermeld staan op greendistance. Klopt dit? Zijn het die beugels die op de plaatjes van de zadels staan? Weet iemand hoe duur deze dan zijn?

Ik zie op de site van Goedhard ook de beugels van EZ-ride, heeft iemand hier ervaring mee?

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:42

Ik heb de GM beugels sinds kort ook, en ze bevallen super! Had ze gekocht voor lange ritten maar dressuur en ook mee omdat ze veel stabieler zijn dan normale beugels.
Ik heb ze via Greendistance besteld, ze kosten in leer 120 en "nep"leer 105, ik vind ze het zekert waard. Ze zien er grof uit maar zijn super licht omdat ze van alluminium zijn.

zie ook www.selles-gastonmercier.com, geloof bij "etriers" i.o.d.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:48

Als je op http://www.selles-gastonmercier.com op 'Welcome' klikt, krijg je de Engelse versie van de site. Dan klik je op 'Accessories', dan op 'Leathers/Stirrups' en dan op 'Stirrups'. De foto is helaas niet hier naartoe te kopiëren, dus je zou zelf ff op die site moeten kijken.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:35

Ah, dank jullie wel! Die zien er inderdaad wel heel fijn uit.
Op het plaatje lijkt net of er onder aan de beugel naar het voetbed toe een scharnierpunt zit...is dit zo? Of is het gewoon de bevestiging.

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:34

Ik rijd met de EZ-rides en ben er heel tevreden over : ze hebben een comfortabel,lichtverend, breed voetbed, nog iets breder dan de flexrides.

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:45

Nee is gewoon de bevestiging, dus hij scharniert niet, het voetbed is wel heel licht verend door een soort schuimlaagje

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:41

Ik heb podium beugels. Lekker breed voetbed maar geen vering. Achteraf had ik beter m'n EZ rides kunnen laten vermaken naar engelse bevestiging. Ik wist toen nog niet dat dat kon. De EZ rides hadden ook veer, dat was prettiger. Als ik nu aan de nieuwe beugels ging nam ik GMs.

morelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:01

Ik heb de flexiride beugels met korf en vergeet inderdaad ook nog wel eens dat ik mijn voeten wat verder in de beugels kan steken. Ze bevallen mij uitstekend, maar ik kan ze dan ook enkel vergelijken met wat ik voorheen gewend ben namelijk engels beugels en houten western fenders.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:07

Ik heb GPG beugels gehad , vond daar maar weinig vering in zitten.
EZ rides heb ik tot voor kort gebruikt. Ik vind ze teveel doorveren

Is wel fijn voor je gewrichten , maar ik vind het irritant dat je knie dan steeds schuift op het zadel als je druk op de beugels zet. Je veert een beetje door waardoor je been even iets langer wordt en je knie even wat lager op het zadel komt. Dat vind ik niet fijn , ik heb mijn knieën graag onder alle omstandigheden rustig op dezelfde plek. Vond dat dus heel vermoeiend op wat langere ritten , en heb ze eraf gehaald. Heb eerst nog het hulsje bovenaan eraf gesloopt omdat dat ook wat vering heeft , maar alleen het kussentje op het voetbed veert al teveel naar m'n zin

Heb nu dus nog deze beugels staan zonder rolletje bovenaan , voor normale Engelse beugelriemen , en ook nog een paar dat splinternieuw is met etiket er nog op , allebei bruin kunststof met korf. Zijn te koop voor een goed bod

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:53

Beter laat dan nooit, Ik zag vragen over de gaston mercier beugels....

De leren kosten 127,50 en leatertex kosten 112,50
Ze hebben een heel breed voetbed, met een schuimlaagje eronder, voor ietsje vering. Er zit een kleine bolling aan het eind van het voetbed, zodat je voeten moeiteloos in de beugels blijven zitten.
De beugels zijn er in 3 maten.
Er zit geen scharnier in, dus de stand blijft hetzelfde. Bij de Gaston Mercier zadels worden ze met een riempje bevestigd zodat je voet direct de goede kant opstaat.
Foto's
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding