Voor het eerst Boomloos, Bitloos en Barefoot..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Voor het eerst Boomloos, Bitloos en Barefoot..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:52

Maar helaas ook voor het eerst 3 keer een B voor lokomotie en dus laten we dat Barefoot voor de volgende keer maar weg.

Ik zou deze rit aleen rijden, maar gisteren werdt ik gebeld door Karin, of ik het erg vond om samen met "iemand met een Fries" te rijden die voor het eerst aan de kennismakingsrit meedeed?
Nee, natuurlijk vind ik dat niet erg! Zo druk als Jeddah de vorige keer was (zie verslag "Teruggetrokken" bij Kootwijkerbroek) vond ik het heel geen gek idee om samen te rijden in de hoop dat Jed wat rustiger zou zijn. Mijn pa mocht dan ook achter hun groom auto rijden, dus dat maakte het voor hem wat makkelijker groomen en hoefde mijn vriend niet mee.

Aangekomen op het terrein bleken Jacquline en Murk, haar Fries, al naast ons te staan! Wat een toeval!

We hebben dus voorgekuerd met 36 pols, 16 ademhaling en een B voor beweging. daar baalde ik echt wel van, ze vonden haar niet onregelmatig, gewoon iets stijf van achter.

Nou ja, allebei goed voorgekeurd en op pad gegaan! We hebben best veel gedraafd, maar in een rustg tempo, er was erg veel mul zand maar verbazingwekkend genoeg leek Jeddah er helemaal geen moeite mee te hebben. Ze "pufte" ook helemaal niet en ik denk echt dat het biloos rijden scheelt. Bij de PA had ze 48 en ademhaling van 18. We mochten beide gelijk door, maar Jed moest eerst weer voordraven. Ik had dezelfde DA als smorgens en ze vond haar beter lopen, maar nu wat gevoelig, weer een B.

Vanaf de PA hebben we wat vlotter gedraafd, Jed was helemaal wakker en had er zin in, Murk tufte op een super stabiele draf achter ons aan, dat ging prima.
Onderdtussen had de PA best veel tijd gekost met wachten op mogen voordraven enzo, dus ik schrok eigenlijk ineens en dacht, we moeten wel door anders haal ik de 9 km per uur niet! De laatste paar km's ben ik met Jeddah vooruit gereden, Murk was rustig genoeg en Jacquline wilde de laatste 2km stappen en ik alleen de laatste 1km.

Dat stuk was iets zwaar, Jed had wel wat moeite om Murk achter te laten, maar toen de finish in zicht kwam was ze weer wakker. Ze kwam binnen met 52, dus ik was dik tevreden!

Nakeuring ging ook prima, weer een B, in overleg met die DA gaat ze weer gewoon 4-kant op ijzers.
De DA bij de nakeuring vond het opvallend hoe haar ademhaling heel constant was gebleven, ze had nu weer een 16.

Al met al een prima rit gereden, ik ben blij dat Jeddah haar normale zelf was en het was gezellig met Jaquline en Murk! Ik denk dat we die 2 wel vaker gaan zien!

Monnik

Re: Voor het eerst Boomloos, Bitloos en Barefoot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:13

Klinkt als een hele fijne rit Jeddah!! Balen van die B's, maar als je weet waar het van komt, kun je er dus inderdaad iets aan doen.
Erg fijn dat Jeddah weer helemaal de oude leek, want de vorige keer was flink schrikken!!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:15

Het klinkt als een goede rit, maar wat betekent die B?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:17

Een B is net iets "minder" Een A is goed. Met een B moet je bij de Pols en ademhalingscontrole opnieuw voordraven om je paard te laten controleren.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:21

Thanks, dat snap ik

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:48

Dat klinkt als een mooie rit Jeddah

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:22

Fijn dat jullie zo'n goede rit hebben gehad!

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:25

Hé, wat super om te horen!!! Ik was ZO benieuwd hoe het vandaag zou gaan met Jeddah gezien de vorige keer, maar zo te lezen was ze weer helemaal de oude. Volgende keer rondom op de ijzers en dan kan het echt niet meer stuk!! Wat een opluchting moet dit zijn geweest!!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:44

Jammer van die B-tjes, maar het feit dat ze weer zichzelf is, is natuurlijk wel reden voor een klein feestje!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:09

En heb je nog genoten van het uitzicht .

Gefeliciteerd in ieder geval met je fijne rit.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:13

Uitzicht?
Het was inderdaad een prachtige omgeving zeg!! Ja ik heb wel genoten!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:47

B is vrij vertaald: 'goed genoeg om de wedstrijd te rijden/voort te zetten, maar het mag niet slechter worden'. Wordt bijvoorbeeld gegeven als het paard wat stijf oogt. Een A is gewoon goed en met een C lig je eruit.

Lief van je dat je samen met Jacq wilde rijden! Fijn ook dat het goed ging zo samen! Ik heb jullie op een gegeven moment nog ergens door het bos zien rijden, jullie waren toen net op weg terug na de P/A.

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:10

Leuk verslag en goed gedaan Corine & Jeddah! (superpeerd!)
Ik hoop dat ik er de volgende keer weer bij ben en -nog liever- zelf kan rijden!

flellen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:54

Leuk dat je weer endurance rijdt met Jeddah. Ik wil ook wel een keer mee om te groomen!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 10:04

Daar hou ik je aan!! (kan je 3 Juni? )

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:17

supergedaan weer! jeddah is echt ene toppper!

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:07

jammer van die B. maar veder dus een goede rit !!

flellen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:04

Nee 3 juni heb ik zelf een dressuurwedstrijd.