welk lidmaatschap bij starten Endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

buurvrouw

welk lidmaatschap bij starten Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 13:54

We hebben gisteren de kennismakingsrit gereden in Kootwijk en vonden dit zo leuk dat we graag verder willen. Nu moeten we van verschillende dingen lid worden. Wie maakt mij wegwijs.

Ik heb vandaag het lidmaatschap van de DER aangevraagd.
Nu begrijp ik dat ik ook nog een lidmaatschap bij het KNHS moet aanvragen maar als ik naar de site ga staat er weer dat ik lid moet worden van een rijvereniging. Kan ik niet gewoon lid worden van het KNHS?
En moet ik dan ook nog een startkaart aanvragen? Zo ja, waar?
En wat zijn de kosten?

Help.

Alvast bedankt.

Groetjes Mary

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:50

De DER is de (rij)vereniging waar je lid van wordt. Dus als je DER lid bent, is dat voldoende om ook je contributie van de KNHS te (mogen) betalen.
Startkaart vraag je aan bij de KNHS. Op het moment dat je dat doet en niet geregistreerd bent, wordt je meteen aangeslagen voor de KNHS contributie. Tarieven weet ik niet precies.

RhealLover

Re: welk lidmaatschap bij starten Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:22

Nou een vraag, vanuit mijn kant, kan je ipv van de KNHS ook lid zijn van de AVS om daarlangs je startkaart aan te vragen, want daar bieden ze die namelijk ook aan, of valt de AVS ook onder een "rijvereniging"?

groetjes

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:43

Nee, je moet lid zijn van de KNHS. Via het AVS kan je volgens mij ook geen Endurance startkaart aanvragen (je hebt er ook niks aan, je moet nl verplicht lid van voorheen de DER - nu dus eigenlijk KEV geheten - zijn), wel één voor dressuur- of springen. En ik denk dat het AVS dan idd als rijvereniging fungeert, weet dit niet zeker trouwens. Er is wel een 'virtuele' rijvereniging die geen echte vereniging is met lessen en zo, die ook op die manier dressuur- en springstartkaarten 'regelt'.

De startkaarten zijn echter altijd van de KNHS, en je zit dus altijd aan lidmaatschap van de KNHS vast als je wedstrijden wilt rijden. Tenzij je Western rijdt , de WRAN en DAWRA zijn nog niet aangesloten bij de KNHS - is wel sprake van trouwens, dat dat gaat gebeuren.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:06

whaha ok thnx ik moest het ff duidelijk en zeker weten

tja rij western maar ook endurance hoor komt goed

iig bedankt

groetjes

wennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:09

Ik wil een kennismakingsklasse starten, en ben niet lid van de KNHS.
Nu heb ik wel het paardnummer gevonden (staat in het paspoort toch?) maar moet ik nu ook een persoonsnummer/ combinatienummer invullen?
Zo ja, hoe kom ik daar dan aan?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:12

Als je niet lid bent van de KNHS heb je geen startkaartnr en dus ook geen persoons/combinatienr. Dat hoef je bij Kennismakingsklasse dus ook niet in te vullen.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:27

Kan iemand mij ook vertellen hoeveel tijd er over heen gaat voordat een lidmaatschap geregeld is? (Hoop dat deze vraag bij dit topic erbij mag? )

Ik bedoel, als ik kennismakingsklasse start in juli en ik zou in augustus al klasse 1 willen starten. Lukt het dan wel om het lidmatschap rond te krijgen binnen 4 weken?

Ik denk dat ik het dit seizoen gewoon hou bij 1 x kennismakingsklasse maar 'just in case'

wennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:46

*schopje* ben ik ook wel benieuwd naar

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:15

Nog een vraag erbij; als je nu alleen endurance wil gaan rijden, maar in de toekomnst ook nog dressuur. Alleen je weet niet hoe nabij die toekomst is , kun je dan beter startkaart alleen voor nedurance aanvragen, of meteen voor alles. Want hoe zit het met omzetten, enz?

En hoe lang duurt de regeling van een startkaart inderdaad?

kirstentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:48

Ik heb pas een startkaart voor endurance aangevraagd en heb hem nu al binnen. Het heeft 2 weken geduurd maar het zal misschien in het begin van het jaar wel eens langer kunnen duren omdat dan meer mensen een startkaart aanvragen.
Het is ook niet erg als je startkaart nog niet binnen is heb ik gehoord, dan vul je bij combinatienummer op het inschrijfformulier van de wedstrijd gewoon in aanvraag in.
En het lidmaatschap van de DER is zo geregeld, vul je gewoon je gegevens in via de site en binnen een paar dagen krijg je al bericht, samen met een aanvraagformulier voor een startkaart.

En BonBon, als je dit jaar al dressuurwedstrijden wilt rijden zou ik een algemene startkaart aanvragen en anders alleen voor endurance. Dan kun je dat toch altijd nog omzetten?? Een endurance startkaart kost trouwens 24 euro zag ik op de rekening en daar komt nog iets administratiekosten bij.

Succes allemaal!!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:00

Ha thanxs voor je antwoord! Dat biedt perspectieven!

Groetjes Karien

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:59

Weet iemand hoe het zit in België?

HenkO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:37

De vereniging die zich naast de KNHS Endurance Vereniging speciaal toelegt op begeleiding van deelnemers aan endurancewedstrijden is de onlangs opgerichte

Vereniging Arabische Sportpaarden

nadere info op www.arabischesportpaarden.com

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:35

Houd topic in de gaten

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:12

Is er in ergens in juli nog een kennismakingsklasse van maximaal 30 km?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:25

1 juli, Ginkelse hei, afstand 26 km. Zie ook topic over de Ginkelse heide...

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:27

1 juli heb ik net een selectiewedstrijd dressuur
Gaat dus in iedergeval niet lukken

Nog een andere wedstrijden na 1 juli en voor 14 juli of niet dit jaar? Of in augustus anders? (Kenningsmakingsklasse max. 30 km)

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:31

Wat kost het in totaal om endurancewedstrijden te mogen rijden? lid worden van de der, knhs, startkaart...?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:51

Goed topic. Tis inderdaad heel vaag startkaarten voor endurance. Heb van de week ook eens gezocht, maar kon er ook op de site van de DER http://www.deronline.nl weinig over vinden. Tja dat je een startkaart moet hebben, maar waar moet ik die dan halen, hoe duur is dat ding, moet je ook coupons hebben (of te wel, veterinaire kaarten voor een aantal wedstrijden ????)

Vroeger ( oei wat klinkt dat oud ) hoefde je alleen lid te zijn van de DER en dan kon je zoveel wedstrijden rijden als je wou.....

Heb wel een startkaart, maar is deze universeel of moet je tegenwoordig voor iedere discipline een aparte aanvragen.....

Ruud_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:21

Startkaart kun je aanvragen bij de KNHS, kost 30 euri (de endurance only startkaart). Startcoupons zijn niet nodig.

Verder moet je paard geregistreerd zijn bij de KNHS, en zo niet dan komen daar ook nog wat kosten bij.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:30

Ruud: endurance startkaart kost 24 euri, of de KNHS site is niet up-to-date met hun tarieven. Ik heb eea net in de FAQ gezet...

Ruud_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:36

och dan hou je nog 6 euri over voor een ijssie

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:39

Duur ijssie

Ruud_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:54

mwah, ligt eraan wat voor een soort ijssie, ik hou nog al van ijs en dan zijn ze erg snel 6 euri of mee.