De 62km van Kootwijk op Liekie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

De 62km van Kootwijk op Liekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 21:53

Het begon allemaal op de infoavond van Jannet van Wijk over de overstap van klasse I naar II. Daar waren zowel Moniek (Griebels) als ik aanwezig. Na die avond hadden Moniek en ik een paar keer contact over de overstap naar klasse II en zo ineens stond ik aan de start van de 62 op haar Liekie met Moniek en een vriendin als groom

Gisteravond naar de Woodyranch getuft om eens een stukje op Liekie te rijden. Had er tenslotte nog niet eerder opgezeten. Dus een half uurtje wat gedraafd en gegaloppeerd in het bos en zo kon ik alvast een beetje het idee krijgen hoe hij aanvoelde in zijn mond, zijn gangen en reactie op de hulpen ed. En dat voelde best prima eigenlijk Nog even de dag van vandaag voorbesproken en toen weer naar Arnhem voor de nodige nachtrust...

Vanmorgen op tijd op en vertrokken naar Kootwijk. Onderweg liep ik nog wat vertraging op door afgesloten toeritten naar de snelweg zodat ik om moest rijden. Maar uiteindelijk kwam ik aan. Na enige verdere vertraging en een onderonsje met de Jury zijn we ons klaar gaan maken voor de start. Bij de voorkeuring trouwens was de vetassistent nogal verbaasd toen ze hoorde dat hij hengst was. Zeker gezien zijn hartslag van 32

Gezien Liekie zijn koersverleden besloot ik om achter de start aan te rijden en niet mee te gaan in de groep. Daar was ik erg blij om, want nu was hij al heet genoeg. Eerste 5km zo goed als alleen gereden op een paard dat harder wilde en liep te brullen omdat hij alleen was. Na wat mensen in te hebben gehaald me aangesloten bij een groepje en dat beviel prima. Dat groepje splitste zich weer verder op en zo reden we met ons 3tjes. Ging erg goed.

Vanaf een km of 10 begon hij meer te ontspannen en kon ik de teugels ook wat langer laten. Lekker doorgedraafd tot een km of 1 voor de vetgate en toen gaan stappen. Bij binnenkomst zadel eraf, hartslag opgemeten en die was 48. Hup aanbieden dus! Binnen 3 minuten aangeboden en hartslag werd gemeten op 44, de rest was ook prima, idem de locomotie. Wat een mooi herstel!

2e ronde samen opgereden met Marijke Slok-Sloede. Haar merrie en Liekie liepen prima samen, de eerste ronde al en nu weer. Wat meer gegaloppeerd omdat de paarden een beetje dipperig werden en na zo'n stukje galop waren ze weer helemaal wakker. Inmiddels waren mijn benen al aardig moe aan het worden en merkte ik dat ik met sommige stukken galop wat meer moeite had om mijn benen netjes stil te houden. Gelukkig had Liekie daar geen last van, die liep lekker met de oortjes strak naar voren.

Op de groompunten na de vetgate ging Liekie trouwens goed drinken, dat was ook een opluchting. We wisten tenslotte niet wat we konden verwachten omdat hij in klasse I onderweg niet drinkt. Nou, dat was vandaag het 2e stuk dus geen probleem

Samen met Marijke kwam ik over de finish. We wilden eigenlijk gewoon dravend over de finish, maar na geroep van omstanders toch maar samen in galop. Liekie 'won' met een neuslengte en zo eindigde ik op een 10e plaats (vd 22) en Marijke als 11e. Op naar de nakeuring. Liekie had inmiddels na de finish nog een emmer water leeggedronken en had nog steeds trek. Ik twijfelde alleen zelf over de locomotie, maar dat bleek ongegrond (tja, blijkbaar toch nog kreupel in mijn hoofd ) Een dikke A! Hartslag 44 en verder ook keurige waarden. Praktisch dezelfde waardes als die ochtend en in de vetgate.

Ik ben dus helemaal tevreden over Liekie prestatie en hoe hij zich gedragen heeft met een vreemde op zijn rug. Ik zit nu thuis met behoorlijk gevoelige kuiten (die morgen nog wel erger zullen voelen ook al heb ik ze goed ingesmeerd) en een tevreden gevoel. Liekie zijn 1e klasse II, mijn 3e en dus ben ik nu startgerechtigd voor III.

Ook was ik best verbaasd over het tempo van Liekie. We hebben echt lekker constant gereden beide rondjes, maar in het 2e dus wat meer gegaloppeerd. Wat resulteerde in 13.58km/h het eerste rondje en 15.08km/h in het tweede. Een mooi gemiddelde van 14,29 km/h

Moniek, bedankt voor het kunnen starten op Liekie!

Nog een foto van team Liekie :
Afbeelding

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:55

Zoals ik op EF al schreef: goed gedaan!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:04

Mooi resultaat en dat op een vreemd paard .

Ik heb er echt bewondering voor hoe lang de klasse II en III ruiters in het zadel zitten (ik heb er meestal na een uurtje of 2,5 wel genoeg van ).

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:17

Super Djilan, een goede prestatie op een vreemd paard! het zag het ook goed uit onderweg!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:18

He super verslag... Ik heb ook nog foto's maar die zal ik er van de week nog wel opzetten. Heel misschien als ik me vanavond nog verveel zet ik ze er dan wel op.
Ik roep je wel weer als hij klasse 3 startgerechtigd is

Carlaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:51

Djilan, petje af hoor! Heel knap gedaan, ben trots op jullie!

En Moniek: lief dat je het zo op deze manier hebt geregeld!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 23:08

En ik kan nu al bijna niet meer normaal lopen van de spierpijn in mijn kuiten Belooft wat voor morgen

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:11

Je hebt er in elk geval een mooie herinnering aan
En Carlaa, ook ik kan lief zijn...

Carlaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:40

Oh echt?

Westernfreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:59

Super Djilan!
Het lijkt me ook moeilijk om je zo snel aan te moeten passen aan een paard dat je niet kent. Knappe prestatie, zowel van jou als van Liekie!

Onassa

Re: De 62km van Kootwijk op Liekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:19

Hartstikke goed gedaan Djilan.
Gefeliciteerd met deze prestatie!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:50

Dat is toch een heel mooi resultaat! Meteen zo een aftsand op een vreemd paard en nog goed uitrijden ook!
Ook een supergebaar van Moniek natuurlijk!

En ben je vandaag helemaal zo stijf als een plank?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:15

Hartstikke goed! en zo maar op een wildvreemd paard!

ik ben wel benieuwd of je spierpijn hebt!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:15

Geweldig! Gefeliciteerd Moniek en Djilan

Prinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:56

Hartstikke goede prestatie van jullie beiden. En Moniek je bent top dat je dit zomaar aanbiedt.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:18

The day after
Ik heb inderdaad spierpijn
Gisteren alleen in mijn kuiten, nu ook in mijn bovenbenen. Dat zal zijn van het lichtrijden en stukken zitten in zweefzit (net boven het zadel hangen). Maar na een paar keer heen en weer lopen door het huis mag ik zeggen dat het me meevalt. Alleen gaan zitten of opstaan voel ik erg
Maarre, het was het helemaal waard hoor!! Voor zo'n leuke rit heb ik wel wat spierpijn over

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:27

goed zeg !
en dat op een vreemd paard
en die spierpijn die gaat vast wel weer over na en warm bad

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:50

Moet je wel een warm bad hebben
Gisteren wel een lekker hete douch genomen en daarna mijn benen ingesmeerd met spierolie. Vandaag nog maar eens doen

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:41

Wat goed zeg! En ja, die spierpijn moet je maar voor lief nemen

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:35

Spierpijn was te verwachten maar ik vind het een super prestatie van jullie! Zomaar eventjes vrijwel ongetraind (jij dan) met een vreemd paard 62 km rijden. Natuurlijk wel heel fijn dat Moniek er zelf bij was als groom.

Ik vind jullie een leuke combinatie, Djilan en de 'paarse' hengst!

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:35

ik sluit me aan bij ka, topprestatie, ik zou niet durven op een vreemd paard:o

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:16

Jeetje! Wat goed zeg! Gefeliciteerd! En dat met een vreemd paard!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 16:41

En langzaam maar zeker zie ik wat foto's van ons voorbijkomen
Afbeelding
Afbeelding
Met dank aan Jan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met dank aan man van Patricia

Aankomst op de vetgate:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:07

Super gedaan Djilan!
Gefeliciteerd

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:00

super gedaan :D
Gefeliciteerd!

En moniek, waneer is jou eerste klasse 2?