Nou ja, vanochtend om half 8 dacht ik dat ik lekker de wei in mocht, nee hoor, staat dat stomme ding op wielen weer voor me klaar. Nou, ik loop daar zo in, ik heb natuurlijk wel een stoere reputatie hoog te houden, en er hing een lekker hooinet vol voor me klaar, dus dat was wel OK.
Gingen daarna al m'n vrouwen (naar goed Arabisch gebruik hou ik er een harem op na) wel lekker de wei in. Nou ja zeg. Zij wel en ik niet. Ze stonden wel heel lief naar me te hinniken en me succes toe te wensen (geloof ik). Of stonden ze me uit te lachen?

Maar goed, na een kort ritje in de stal-op-wielen kwamen we aan op zo'n terrein vol met andere paarden en dingen op wielen. Ik werd uitgeladen, naar zo'n plek met allemaal tenten en linten gebracht, aan alle kanten betast en bekeken (dat is heel erg indringend, weet je dat, dat in je ogen porren en in je mond kijken) en vervolgens mocht ik ook nog eens uitgebreid aan een DA laten zien hoe mooi ik kan draven. Nou, dat kan ik met m'n nieuwe plastic sportschoenen heel goed.

En toen was het weer even pauze, ik mocht lekker verder aan m'n hooinet knagen. Na een uurtje werd het zadel op m'n rug gelegd, allerlei draadjes aangesloten

Dus gewoon weer een heel stuk hard gerend, leuk hoor, hier kom ik wel vaker, dit is bekend terrein. En voor ik het wist waren we al weer terug bij waar we begonnen waren. Nou, ik was helemaal nog niet moe, dus de bazin nam me vrijwel meteen mee naar de DA. Die zei 56, en dat was goed, geloof ik, dus toen mocht ik alweer draven. En toen zei die DA dat ik moe was, want ik liep een beetje raar

Maar ik kreeg wel een A, en dat is goed, zeggen ze.
En dan is het pauze, dat weet ik heel goed, dus ik ging lekker een hele grote emmer vol met luzerne en wortelen leeg eten, en rustig een beetje rondkijken en uitrusten. Ik had het wel een beetje koud, ondanks twee dekens, want er stond een gemeen windje over het veld.
Gelukkig mocht ik nog een rondje, want ik vind dit echt wel heel erg tof om te doen.

De bazin heeft me bijna meteen lekker thuis gebracht, en ik sta heerlijk gras te eten met m'n harem. Want je krijgt er wel honger van, van zo'n tocht...
Oh, de bazin fluistert me in dat ik even moet zeggen dat we tweede geworden zijn, met 17,27 km/u. Is dat belangrijk dan?