Verslag Kootwijk: 62 km in galop (nou ja, bijna)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Verslag Kootwijk: 62 km in galop (nou ja, bijna)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 19:55

Gisteren voelde ik de bui al hangen: de bazin kwam opeens met elastiekjes en manenkam naar me toe. Ik stond net lekker te soezen in de zon, krijg je dat gepluk en getrek aan je manen en staart weer. En draaien en schuren en kopstoten geven mag dan ook al niet, flauw hoor.

Nou ja, vanochtend om half 8 dacht ik dat ik lekker de wei in mocht, nee hoor, staat dat stomme ding op wielen weer voor me klaar. Nou, ik loop daar zo in, ik heb natuurlijk wel een stoere reputatie hoog te houden, en er hing een lekker hooinet vol voor me klaar, dus dat was wel OK.
Gingen daarna al m'n vrouwen (naar goed Arabisch gebruik hou ik er een harem op na) wel lekker de wei in. Nou ja zeg. Zij wel en ik niet. Ze stonden wel heel lief naar me te hinniken en me succes toe te wensen (geloof ik). Of stonden ze me uit te lachen?

Maar goed, na een kort ritje in de stal-op-wielen kwamen we aan op zo'n terrein vol met andere paarden en dingen op wielen. Ik werd uitgeladen, naar zo'n plek met allemaal tenten en linten gebracht, aan alle kanten betast en bekeken (dat is heel erg indringend, weet je dat, dat in je ogen porren en in je mond kijken) en vervolgens mocht ik ook nog eens uitgebreid aan een DA laten zien hoe mooi ik kan draven. Nou, dat kan ik met m'n nieuwe plastic sportschoenen heel goed.

En toen was het weer even pauze, ik mocht lekker verder aan m'n hooinet knagen. Na een uurtje werd het zadel op m'n rug gelegd, allerlei draadjes aangesloten - zal wel ergens nut voor hebben - en mocht ik met een hele boel andere paarden gaan rennen. Nou, dat heb ik dus maar letterlijk genomen, en eerst eens 10 km gedaan. En toen na een klein stukje draven nog maar eens 7 km, en toen stond de baas daar met water, maar dat wilde ik niet, want die andere twee vlak voor me gingen al weer verder, dus ik moest daar heel hard achteraan, dat snap je.

Dus gewoon weer een heel stuk hard gerend, leuk hoor, hier kom ik wel vaker, dit is bekend terrein. En voor ik het wist waren we al weer terug bij waar we begonnen waren. Nou, ik was helemaal nog niet moe, dus de bazin nam me vrijwel meteen mee naar de DA. Die zei 56, en dat was goed, geloof ik, dus toen mocht ik alweer draven. En toen zei die DA dat ik moe was, want ik liep een beetje raar . Nou, ik vind dat hij ook raar loopt, op alleen maar z'n twee achterbenen.
Maar ik kreeg wel een A, en dat is goed, zeggen ze.

En dan is het pauze, dat weet ik heel goed, dus ik ging lekker een hele grote emmer vol met luzerne en wortelen leeg eten, en rustig een beetje rondkijken en uitrusten. Ik had het wel een beetje koud, ondanks twee dekens, want er stond een gemeen windje over het veld.

Gelukkig mocht ik nog een rondje, want ik vind dit echt wel heel erg tof om te doen. En van lopen word je ook snel weer warm, dus we vertrokken meteen weer in galop. Al snel hadden we er weer een heel stuk opzitten. We gingen weer langs dat lange pad bij de hei, en weer langs de kronkelpaadjes waar alle herten zitten. En we gingen alweer rechtdoor waar we meestal al klaar zijn met onze ritjes, omdat we daar altijd die stal-op-wielen parkeren, maar nu lekker niet, dus we gingen gelukkig nog veel verder. Alsmaar naar het Noorden, tot over het spoor, en onder de tunnels door, en ik bleef maar galopperen. Draven had ik helemaal geen zin in, dat ging me te langzaam, dan zag ik geen andere paarden meer, en daar houd ik niet van. Weer een drukke weg over, baas was er ook en gooide nog even water over me heen, beetje drinken, en door weer. Nog even over het viaduct (raar hoor, zo zie je een auto onder je, zo issie weg), en dan ben je er al weer bijna. Nog even een sprintje gewonnen bij de eindstreep (ja, je bent ex-renpaard of niet natuurlijk ) en toen was de pret echt over. Nou ja, na een half uur komt er nog eens zo'n DA aan je pulken, of je niet dood bent of zo. Ik liep nog steeds raar, zei-ie. En ik kreeg een B. Nou ja, zal wel, ik heb nergens last van.

De bazin heeft me bijna meteen lekker thuis gebracht, en ik sta heerlijk gras te eten met m'n harem. Want je krijgt er wel honger van, van zo'n tocht...

Oh, de bazin fluistert me in dat ik even moet zeggen dat we tweede geworden zijn, met 17,27 km/u. Is dat belangrijk dan?

Veseosunce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:59

Gefeliciteerd.. En je hebt het grappig vertelt..

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:01

Ik heb absoluut geen verstand van Endurance, maar vond dit stukje erg leuk om te lezen Zit nog met een glimlach op mijn gezicht.

Gefeliciteerd met je 2e plaats!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:04

Tweede . Gefeliciteerd hoor . 17,27 km/u , flink tempo.

Maar goed, bij 62 kilometer zit je dan nog ruim 3,5 uur in het zadel.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:11

Gefeliciteerd, mooie rit. Stevige snelheid!

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:16

Leuk geschreven

Gefeliciteerd met je tweede plaats. Knap hoor!

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:20

Tweede dat is netjes.
Meneer is weer tevreden in zijn wei met zijn harem?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 20:28

Meneer is zeer tevreden met z'n harem in de wei.
Ik moet nog even de stallen uitmesten, dat is iets minder...

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:32

Super Ingrid!!!

Kido

Re: Verslag Kootwijk: 62 km in galop (nou ja, bijna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:37

Oei klinkt als een geslaagde rit!!!

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:37

hahah super!!
ok echt heeeel leuk vertelt en waar blijven de foto;s

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:58

Gorino wat een knappe prestatie van jou. Maar met je stoere reputatie had ik natuurlijk ook wel een goede rit verwacht .

Maar 2e is wel heel goed hoor

Westernfreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:16

Gefeliciteerd Gorino!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:23

Gefeliciteerd Gorino!
Dat is nog eens een stevig tempo zeg. Ik hou er nooit zo van om hard te lopen, doe het liever rustig aan...(dat mag je vast niet weten van je baasje, maar dan win je tenminste nog eens een zakje voer )

Ik vond het wel jammer dat ik niet mee mocht naar Kootwijk vandaag, daar vond ik het vorig jaar erg leuk! Maar ik heb gehoord dat ik morgen gezellig in een heel groot ding met wielen mee mag op de boot naar een springwedstrijd en dan moet ik natuurlijk wel fit zijn.

*Ingrid gefeliciteerd! Geweldig verslag!*

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:33

hahaha!! Gefeliciteerd!!!!!

(jaja, jij was toch bij de nakeuring, omringd door klasse 1'ers, met ' jaaaaa alles in galop tweede, super goed ; mijn moeder vond het erg leuk haha )

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:30

leuk verslag, en gefeliciteerd!

Carlaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:37

Zo he! Dat doet ie toch maar weer netjes!

Van harte jullie beide!

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:41

Super zeg! Jullie gingen wel hard!! Gefeliciteerd

buurvrouw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:31

Vandaag na mijn eerste wedstrijd in de kennismakingsklasse stond ik te wachten bij de prijsuitreiking en hoorde de tijden in jou klasse. Rond de 17 km per uur, ik wist niet wat ik hoorde. En ik was al zo blij dat ik hem had uitgereden. We hebben nog een hoop te oefenen dat is duidelijk. Gefeliciteerd met je tweede plaats. Groet Mary

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:39

Poeh dat is een aardig hoog tempo paardje, zou je de volgende keer niet wat rustiger aan doen, straks loop je je zelf nog kapot.......

Feliciteer je baasje maar !!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 07:30

curly2day schreef:
zou je de volgende keer niet wat rustiger aan doen, straks loop je je zelf nog kapot.......

Nou, dat valt wel mee, mijn baas trekt echt wel aan de rem als ik niet zo hard mag lopen. Maar dit is al weer het vijfde seizoen, en ieder seizoen mag ik een beetje harder lopen. Maar zo is het ook wel hard genoeg, denk ik. In klasse III lopen we meestal ongeveer 14-15 km/u, en dit was maar een korte klasse II, dan mag dat best wat harder, als ik dat leuk vind. Ik heb trouwens helemaal geen spierpijn, en loop alweer lekker in de wei.

Ik heb de felicitaties doorgegeven aan de bazen. Die zijn ook weer uitgerust zeggen ze. En de bazin heeft ook geen spierpijn.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:13

Whhahahaha...wat een leuk verslag!!!
Zie helemaal Mister Ed voor me.
Van harte gefeliciteerd met deze mooie tweede plaats en geniet nu maar weer lekker welverdient van je harem

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:36

Ibbel schreef:
curly2day schreef:
zou je de volgende keer niet wat rustiger aan doen, straks loop je je zelf nog kapot.......

Nou, dat valt wel mee, mijn baas trekt echt wel aan de rem als ik niet zo hard mag lopen. Maar dit is al weer het vijfde seizoen, en ieder seizoen mag ik een beetje harder lopen. Maar zo is het ook wel hard genoeg, denk ik. In klasse III lopen we meestal ongeveer 14-15 km/u, en dit was maar een korte klasse II, dan mag dat best wat harder, als ik dat leuk vind. Ik heb trouwens helemaal geen spierpijn, en loop alweer lekker in de wei.

Ik heb de felicitaties doorgegeven aan de bazen. Die zijn ook weer uitgerust zeggen ze. En de bazin heeft ook geen spierpijn.

Dat is fijn, geen spierpijn voor je baas ....hihi

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:12

Super hoor! Gefeliciteerd Ingrid!

Prinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:43

Lijkt me dat je goed je best gedaan hebt. Wel leuk dat je je baasjes zo'n fijne dag kan bezorgen en het ondertussen zelf ook nog leuk vind