Endurance: verwarring omtrent startkaart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Endurance: verwarring omtrent startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 10:06

Ik hoor wat verschillende verhalen over de KNHS-startkaart en Endurance.

De verschillende zaken die ik hoor:

1. Als je lid wordt van de DER moet je daarnaast ook zelf een startkaart aanvragen bij de KNHS (ook als je nooit van plan bent om dressuurwedstrijden oid te gaan rijden).

2. Als je lid wordt van de DER is het voldoende als er een startkaart bestaat waar het paard op genoemd wordt (dus met andere ruiter). Het gaat er dus om dat het paard ooit is aangemeld bij de KNHS.

Wie kan hier uitsluitsel over geven?

(even concreet: ik heb een startkaart met het paard, vriendlief niet maar wil graag Endurance rijden. Kan hij dan met mijn startkaart toch lid worden van de DER en zo zn ritten rijden? Of moet hij ook een startkaart aanvragen (terwijl hij daar dus verder zelf nooit iets mee zal doen)? ).

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:08

Als hij lid wordt van de Der mag hij inderdaad met jouw startkaart starten. Het gaat dan om het paardnummer. Karin kan je hier alles over vertellen, want zij start op het paard van haar zus.

Edit: Als er geen startkaart aanwezig is kan er een startkaart aangevraagd worden voor alleen endurance (net als bij mennen). Lidmaatschap van de KNHS endurancevereniging (DER) moet altijd.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 14-10-04 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:15

Een heel concreet antwoord op je vraag: ja, jouw vriend mag op jouw startkaart endurancewedstrijden rijden, zolang hij zelf maar lid is van de DER (KNHS Endurancevereniging dus).

In de endurance hoef je namelijk geen startkaart als combinatie paard/ruiter te hebben. Het is voldoende als het paard d.m.v. wat voor startkaart dan ook geregistreerd staat bij de KNHS én de ruiter lid is van de DER.

Ik start idd ook met de dressuur/spring/SGW-startkaart van mijn zusje. Op het moment dat zij die startkaart opzegt, moet ik er zelf eentje aanvragen.


Als endurancecombinatie kun je trouwens een 'uitgeklede' startkaart aanvragen waarmee je alleen endurance kunt rijden (dus geen dressuur/springen/SGW). Daar betaal je net zoveel voor als voor een startkaart voor pony's. Je kunt er minder disciplines mee rijden, maar je betaalt ook minder. Knipoog

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 10:18

Dat is mooi Lachen

Vriendlief was al helemaal in mineur aangezien hij vreesde zelf een startkaart te moeten aanvragen Lachen.

In dit geval kan hij gewoon fijn meeliften op mijn kaart Lachen.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:16

hoe zit dat dan weer met zo`n combikaart
op mijn kaart staat als vereniging dus de der, maar verder niks dat ie uitsluitend voor endurance is?
ik ga namelijk de 24 starten (dressuur) dat kan toch gewoon met deze kaart en dan je startcoupons?
ik heb 25 euro betaald voor deze kaart.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:22

Volgens mij heb je er 1 alleen voor de endurance. Dan mag je verder geen andere disciplines starten
Of ze moeten het niet doorhebben. Dan heb je een goedkope startkaart.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:51

hmm vraag me dan af hoe ik daarachter kom of het echt een alleen is voor endurance

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:37

De KNHS geeft naar mijn weten geen startcoupons uit bij een endurancestartkaart. Voor endurance heb je die dingen tenslotte niet nodig. Als je ze wel hebt gekregen ondanks dat je een endurancestartkaart hebt, dan is het hun eigen fout. Knipoog

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:39

Ik heb ze nog niet..........
Ik heb ze gister aan gevraagt.
Maar er staat dus op de kaart niks specifiek dat ie alleen voor endurance is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:41

Als rijvereniging staat er de endurancevereniging op. In het verleden zijn er wel mensen geweest die dressuur hebben gestart onder de vlag van die vereniging (kregen privéles, waren geen lid van een LR maar wilden wel dressuur starten en gaven de DER als vereniging op - wat mogelijk is, want de DER heeft de status van LR) maar die betaalden dan gewoon de volle mep voor die startkaart. Nu de aparte endurancestartkaart er is, staat er volgens mij ook wel ergens geregistreerd bij de KNHS wat voor startkaart je hebt en dus wat je ermee mag en kan. Het kan best zijn dat je bericht terugkrijgt dat je met deze startkaart geen dressuurwedstrijden mag rijden.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:01

oke dan wacht ik het even af of ik bel ze..........

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:09

het is er dus idd 1 alleen voor endurance............
Heb nu gevraagt het om te zetten.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:49

Hmm, ik heb volgens mij bij vereniging gewoon 'stroomruiters' staan, heb dus een gewone startkaart maar er geen coupons bijgekregen, was iets van 30 euro geloof ik.
Dat kan dus goedkoper, als ik bij LR DER laat zetten begrijp ik?

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:12

Kan ik het volgend jaar ook omzetten naar dressuur / springen? Het is even duur dus vandaar, ik wil aangezien het nu met grote sprongen beter gaat misschien volgend jaar mijn laatste ponyjaar nog wel wat dressuurwedstrijdjes starten namelijk. Lachen (helaas is vaders fel tegen crossen ivm "onveilige" hindernissen... Frusty) Maar hij is nog niet officieel gemeten, dat kan via m'n ponyclub begin volgend jaar... Kan ik het dan nog laten omzetten? Ik was van plan om binnenkort ff te bellen aangezien er bij de ponyclub hing dat als je voor 1 nov. je naam niet opgaf je startkaart dan verlengd werd dus ergens rond die tijd zal het dan wel moeten, moet ik wel op tijd zijn anders zou het zonde zijn...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:32

Zolas het bij mij nu zit, zou ik zelfs alleen maar coupons aan hoeven vragen en dan kon ik dressuur of springen gaan starten. En die kun je op ieder moment aanvragen (via de vereniging, of op de site van de knhs). Maar of je dat kunt als je bij LR DER hebt staan weet ik niet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:26

Rieja schreef:
Hmm, ik heb volgens mij bij vereniging gewoon 'stroomruiters' staan, heb dus een gewone startkaart maar er geen coupons bijgekregen, was iets van 30 euro geloof ik.
Dat kan dus goedkoper, als ik bij LR DER laat zetten begrijp ik?


Je zou het nog kunnen omzetten als je volgend jaar alleen endurance wilt starten, per 1 januari kun je tenslotte van vereniging veranderen als je dat voor 1 november (toch?) doorgeeft. Dan heb je een 'uitgeklede' startkaart.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:27

Rieja schreef:
Zolas het bij mij nu zit, zou ik zelfs alleen maar coupons aan hoeven vragen en dan kon ik dressuur of springen gaan starten. En die kun je op ieder moment aanvragen (via de vereniging, of op de site van de knhs). Maar of je dat kunt als je bij LR DER hebt staan weet ik niet.


Volgens mij kan dat dus idd niet, dat is dezelfde kwestie als van Vicky hierboven als ik het goed begrijp.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 23:30

Vicky, je bent toch ook lid van onze vereniging? Dan kun je daar toch een startkaart bij aanvragen? Lachen.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:52

nee ben al een tijdje geen lid meer bij de rijnmondruiters, ik rij nu bij de voorruiters daar krijg je ook les.