Endurance Holten, comeback na kreupelheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Endurance Holten, comeback na kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 21:38

Gisteren endurance Holten gereden. En het was een mooie dag!
Om 07.30 stonden mazzeltje en ik al bij de voorkeuring ons druk te maken over ons toch wel erg kreupele paarden. (Of zijn wij nou kreupel in ons hoofd???) Maar met een HF van 36 een ademhaling van 16, de rest erg mooi en direct een A voor locomotie. Oké wellicht zijn de paarden gewoon goed!
De start van de 100 km even gekeken en meteen het plekje om 09.00 gepikt zodat we met die hitte misschien net iets minder in de zon zouden hoeven rijden. Om 09.00 van start samen met Brigitte (Birg) en Pieter.
In een rustig tempo gingen we op weg, Ilonk met een HF van 105 in draf en ze wilde maar wat graag lopen. Latoy had besloten dat Ilonk HAAR merrie was en verdedigde haar dan ook en maakte zich erg boos.
Meteen op het 13 km groompunt begon Ilonk al te drinken, ik was erg blij dat ik haar de dag ervoor nog had geschoren!!!
Het rondje lekker gereden en op 1 km voor de vetgate gaan stappen, ik had liever op 1,5 gewild maar ik was in de minderheid.
Bij aankomst in de vegate had Ilonk meteen een HF van 60 maar durfde ik niet aan te bieden en heb nog even gewacht. Toen ik wel aanbood had ze een HF van 48. Erg mooi dus, ademhaling van 30 maar dat was wel prima met dat warme weer en midden in de zon. Ook weer direct een A voor locomotie.

Na een relaxed half uurtje weer op pad. Mazzel en Pieter waren al weg (die mochten eerder) en Brig had op mij gewacht. In een rustig drafje achter de andere twee aan die we binnen de km nog inhaalden. In een dood rustig tempo verder gereden en goed gekoeld dat was wel nodig.
Een pad nodigde bijzonder uit tot galopperen en daar hebben de twee Fjorden zich nog even aan een heerlijke galop gewaagd.
op 700 meter voor de finish in stap en daar hand in hand met Brig gefinished. Laat het ze maar uitzoeken.
(Aangezien we een en twee zouden worden omdat er maar twee pony's in het klassement zaten op de 56 km)

De nakeuring was weer even stress omdat het zo warm was, de HF zakte wel langzaam maar daarna moesten we de warm binnenbak weer in. Emmers water mee naar binnen. Met 50 kwam ze binnen daar zag ik het stijgen (handig een HF meter!) 51-53-55 oh help! Koelen koelen koelen en Louis ondertussen een vet gehaald. Gemeten met 48. Plinka ook. Toy 52.
Voordraven allemaal een A!

Prijsuitreiking. Brig tweede (net de neus van Plink iets achter die van Ilonk) met een groot compliment van de DA dat ze haar Fjord en zo goed doorheen gelootst (is dat een woord?) had. Ilonk eerste!
Met een nog groter compliment van de DA omdat zij een ijzersterke conditie had en de Best Condition prijs van klasse II moest krijgen. Er was geen prijs voor maar van Gerrit en Ingrid kreeg Ilonk toch een zak voer. Wat ben ik blij met Ilonk!

Na ons avontuur van Zelhem was ik een beetje bang dat Ilonk (dit jaar) niet meer terug zou komen in de endurance. Maar met een mooi opbouwend schema (van Tonkie) en de goede zorgen van Jaël toen ik op vakantie was is Ilonk weer helemaal goed gekomen.
Nu durven we verder te kijken en ik ben oh zo trots op Ilonka!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:43

En terecht!!!!!!!!!!!!
Ik ook, superpaard die Ilonka, en ze heeft ook een superbaas!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:43

gefeliciteerd!!!!! echt leuk voor jullie.....

was het opbouwende schema toevalig ook dat schema wat djilan gebruikt??

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:48

super zeg!!! fijn dat ze weer helemaal herstelt is, kunnen jullie verder werken aan jullie mega-endurance-carriere

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:01

heey! was jij nou die bokker die bij ons tentje kwam buurten en die aangezien werd voor een mug Verward Schijnheilig

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 22:50

yup dat was ik. Zoem

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:56

haha Tong uitsteken
echt briljante opmerkign haha "heleen we hebben bezoek"
"owja wat dan muggen?"of zo iets haha Tong uitsteken
haha Tong uitsteken nou jah die stond net op het punt te gaan slapen Knipoog

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:59

super annalyn ook jij nogmaals gefeliciteerd, het was leuk om te zien hoe relaxt jullie groepje samen reed

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 23:24

Ook jij natuurlijk nogmaals gefeliciteerd. Ik kan me heel goed voorstellen hoe het voelt om je paard na een kreupelheid weer terug te krijgen in de sport Knipoog
Die BC is natuurlijk helemaal super!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:41

Super gedaan Annalyn, geniet er van OK dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:56

Een BC vind ik altijd nog mooier dan een hoge plaatsing. Nu hadden jullie ze allebei: zowel de BC als de eerste plaats, fantastisch toch? Cool

Nogmaals gefeliciteerd, ondanks dat het 'geen weer voor Fjorden was' hebben jij en Brig het toch maar weer mooi voor elkaar gekregen met de gele gevaren! Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:08

HEE HEE, en Latoy dan...dat is OOK een fjord hè!!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:17

Gefeliciteerd!! (of had ik dat al gezegd Scheve mond , nouja, dan nogmaals.. Tong uitsteken )
Ik zag je nog rijden voor de start, geloof ik..
wat goed dat ze weer helemaal hersteld is!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 14:15

Ik weet wel zeker dat ik je zag lopen toen we gingen starten en kwamen jullie nog tegen tijdens ons tweede rondje!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:45

Gefeliciteerd zeg. Beetje jammer dat je me niet herkende toen ik heel hard hoi riep toen ik jullie tegemoet kwam Knipoog

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:16

Prinnie schreef:
Gefeliciteerd zeg. Beetje jammer dat je me niet herkende toen ik heel hard hoi riep toen ik jullie tegemoet kwam Knipoog

We herkende je toch wel!!