Endurance Holten - spanning van begin tot eind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Endurance Holten - spanning van begin tot eind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 02:45

Na bijna een jaar zijn we weer terug! We zijn er dit jaar een poos tussenuit geweest door blessures...van februari t/m mei heeft Salty op rust gestaan. Daarna zijn we de conditie weer op gaan bouwen, ingeschreven voor Holten met dit als resultaat:

Gisteren was het eigenlijk nog spannend...tijdens een rustig stapritje verdween Salty´s voorbeen plots in een diep gat, een konijnenhol. Gelukkig had dit geen blijvende schade opgeleverd!
Het viel me op hoe rustig Salty was, ze wist gewoon wat er moest gebeuren Lachen
Met de voorkeuring bleef ze dan ook keurig staan wat een compliment van de vet opleverde. De pols was dan ook 32 als vanouds! Voor de locomotie was ik natuurlijk nog wat gespannen, maar ook daar een A!

Van start gegaan en vanaf de eerste km. liep Salty in een heerlijk tempo op haar "dieselstandje" dat is vorig jaar wel anders geweest, waarin ik standaard de eerste kilometers ruzie had met haar over het tempo. Lekker doorgedieseld tot aan de PA dus Haha!
Bij de PA een HF van 44 en ook de turgor was nog goed, dus vol goede moed ging ik op weg naar de finish.
Vlak na de PA werden we echter gepasseerd door iemand in galop en was Salty ineens haar dieselstandje kwijt!
Toch de rit ook in de tweede helft grotendeels in een ontspannen tempo kunnen volbrengen, tot een paar km. voor de finish.
In het tweede stuk aardig wat bokkers tegengekomen zoals een paarse dame, een dravebier, een echte draver en 2 fjordjes met een kasteel Knipoog

Op ongeveer 2 km. voor de finish stapte Salty op een steen en hinkte even op 3 benen verder.
Mijn vreugde sloeg om...zul je zien dat alles goed gaat gedurende de rit en dat je afgekeurd wordt omdat het paard 2 km. voor de finish op een steen heeft getrapt, geen leuke start van ons enduranceseizoen!
Afgestapt en rustig verder gelopen, gelukkig trok de kreupelheid snel werg en leek het allemaal wel mee te vallen. Rustig naar de finish gereden, met een semi-tevreden gevoel
Weer een teleurstelling bij de finish, want de pols was 56! Veel en veel te hoog voor Salty! Daarbij hoorde de vet een ruis (souffle), wat veroorzaakt zou worden door te dik bloed en dus te weinig vocht bij Salty.
Dat kon kloppen want mevrouw wil altijd pas drinken als de nakeuring geweest is. Veel koelen, drenken en voeren dus tot de nakeuring, heb het water letterlijk naar binnen gegoten bij haar.

In een onbewaakt ogenblik, toen we op de nakeuring stonden te wachten lag Salty plots op de grond te rollen, gevolg: een vies paard en een minder blije vet Schijnheilig
We hebben echter weer een vetkaart als vanouds binnengehaald, met een pols van 36 en een dikke A voor locomotie!!! en belangrijker, de ruis was verdwenen!

Had nergens op gerekend met prijsjes...was blij met een plaatsing en helemaal toen ik merkte dat ik in de top 10 zou zitten!!!
Wederom een prijs in klasse I met een leuke trofee, maar mijn hoofdprijs van vandaag is toch wel onze comeback!
Een paard dat nog zo fris als een hoentje is na onze eerste 38 km. sinds 11 maand, een paard dat net als haar ruiter vandaag (achteraf) best in klasse II had kunnen starten, een paard die vandaag weer erg close was met haar baasje....dat paard is mijn hoofdprijs!!! Lovers

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 07:30

Wat een geweldig verslag, WF. Heerlijk om na zo'n tijd weer zo terug te komen. Wel lastig dat ze tussendoor niet wil drinken, maar gelukkig dat het voor de nakeuring voldoende is geweest wat ze binnen kreeg.
Ik hoop dat die steen waar ze kreupel door liep, uiteindelijk geen verdere gevolgen heeft, zoals bv een zoolkneuzing of een dikke kogel!
En dan uiteindelijk nog bij de eerste tien en een prijs! Super!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:34

Wat een superverslag zeg! Echt helemaal top dat je zo goed hebt kunnen uitrijden! Gefeliciteerd!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:56

leuk om je verslag te lezen! gefeliciteerd met je prijs! en succes met je komende ritten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:02

Gefeliciteerd met je comeback! Is het geen optie om je paard slobber te geven met veel water? Die van mij zijn daar gek op en dan krijgen ze automatisch vocht binnen...

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:03

gefeliciteerd westernfreak ik vind het echt zo tof voor je!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:28

Wauw WF!!! Gefeliciteerd! Ik heb je volgens mij niet gezien....

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:03

Goed hoor !

Geniet maar lekker dat jullie terug zijn van weggeweest.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:12

Gefeliciteerd WF!!
Jullie zagen er fris als een hoentje uit toen we jullie tegen kwamen!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:27

Gefeliciteerd WF.
Geweldig dat je na een lange blessure tijd weer zo geweldig terug hebt kunnen komen. OK dan!
Dat moet een heel goed gevoel geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:45

Mirjam, dit vind ik nou eens echt leuk om te lezen, heel erg leuk dat je zo lekker hebt gereden, en dat alles goed is gegaan! Zeker na de blessure-tijd dit jaar. Dit hebben jullie echt verdiend! Verwen Salty vandaag maar een beetje Knipoog

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:11

goed gedaan gefeliciteerd!!

mijn website www.berlinde.nl

verstuur je haflinger e-cards hier

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:19

Van harte hoor! De blijdschap was goed te zien aan je toen je even kwam buurten! Geweldig dat het nog zo goed is afgelopen!
Gefeliciteerd!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:23

Ik benmaar gestopt met je onze wisseltruc op eengegeven moment Knipoog
Nee eigenlijk was ik een stuk verkeerd gereden (tja hoe krijg je het voor elkaar bij deze route) en ben ik je dus niet meer tegen gekomen.
Gefeliciteerd met je geweldige prestatie.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 15:44


"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:21

Super Mir! Fijn dat Salty weer goed in d'r velletje zit!
Van m'n oude stal reden er 2 mee in de laagste klasse, één typje op een bloedmooie zwarte en een grotere bruine merrie. Was achteraf geen geweldig plan, ze hadden nog nooit langer dan een uur op die dieren gezeten en de zwarte kwam met een bloedneus over de finish, en zowel paarden als ruiters waren totaal knock-out. Scheve mond

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:39

da's niet zo best!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:42

Ik vind eerlijk gezegd toch wel dat veel mensen endurance onderschatten, en wat is dan in feite nog 28 km?

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:49

Ja, ze hebben het idd onderschat. Ik wilde zelf eerst ook meerijden, maar ben teruggekrabbeld. Ik vond dat ik het wel kon rijden maar dat ik dan wel een beetje extra training in moest plannen, en da's voor mij haast niet mogelijk omdat mijn merrie alleen langs de weg nog niet zo heel safe is, ik ga iig geen uren op buitenrit met haar.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:51

heel verstandig van jou dan! En die andere twee hebben er ook vast weer van geleerd!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:17

Wat een goed resultaat!!!
Nu zie je dat je volgende keer weer klasse 2 kunt gaan rijden, en hoef je niet bang te ijn haar te overnemen.
Goed hoor zo'n come back....

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:49

Mirjam en Salty: welcome back in de wereld van de endurance! Wat een super rentree hebben jullie gemaakt, van harte! Cool

Hopelijk hebben jullie je portie pech nu wel een keer gehad en blijven jullie voorlopig blessurevrij. Maar dit resultaat neemt niemand jullie meer af, super gedaan! OK dan!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:40

Hoi Mirjam!!! Wat een super verslag en super prestatie. Nogmaals heel erg gefeliciteerd.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:52

Mirjam en Sal van harte gefeliciteerd,echt super voor jullie OK dan!
na zo`n ellendige tijd met blessures te hebben gehad Verdrietig
Ben blij dat jullie er samen weer zijn TOP-TEAM
En geef Sal maar een dikke kus van mij en ook eentje voor jou (haha).

Vaarwel grote vriend

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 23:05

Bloos Dank jullie wel allemaal
Ben vandaag nog steeds helemaal in de wolken, Salty is super hersteld van zatedag, ook de trap op de steen lijkt geen gevolgen te hebben, haar benen voelen goed aan en ze loopt voor een dikke A! Haha! Deze week nog rustig aan doen en dan (hopelijk) op naar Ommen!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers