Endurance wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:34

eventueel kan je een dag van te voren naar katwijk gaan, moet je wel een stal regelen via de wedstrijdorganisatie.... dat soort dingen staan allemaal op de DER-site...

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:05

Ja, maar het gaat er denk ik ook om voor ouders. Ouders houden niet van lang rijden (die van mij iig niet Tong uitsteken), vooral niet met een trailer en dan een half weekend weg zijn. Helaas.

En ik hoorde ook net van taygalover dat ze waarschijnlijk toetsweek heeft de week erna...

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:31

Wat ben ik toch lastig Haha!

Mozart kan eventueel wel eerder gechipt worden en zijn paspoort aangevraagd worden .
Maar dan moeten we ook nog een wedstrijd vinden die ik kan rijden Bloos
Mijn paard loopt blootvoets en is vrij gevoelig op 'grof terrein' dus ik kan beter niet in Holten starten, 4 sept.
En Katwijk op 2 oktober trekt me wel aan, maar dan moet ik wel zeker zijn dat ik geen toetsweek heb. Ik zit volgend jaar in mijn examenjaar, VWO, dus mijn ouders zitten er niet op te wachten dat ik het hele weekend kwijt ben voor mijn toetsweek. Maar als ik dan geen toetsweek heb en we krijgen mijn ouders of die van Iris zo ver dat ze willen rijden... Schijnheilig Dan gaan we Haha! Knipoog

En anders wil ik zeker volgend jaar *LOL* Haha! Dan lijkt mij Austerlitz wel een fijne om mee te beginnen

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:35

Austerlitz is perfect om als eerste te doen. "Maar" 26 km en niet al te heftig met heuvels. Vrij vlak.
En endurance sterft niet uit hoor!! Dus volgend jaar, het jaar daarop en al die jaren daarna zijn er ook wedstrijden dus tijd zat!!
Katwijk is wel heel goed te doen zonder ijzers. Alleen maar strand en duinen.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:47

Ik denk ook niet dat endurance uitsterft, het is namelijk een erg fijne tak. En ik denk dat mijn ijslandertje er perfect voor is, ik train hem heel veel, ik heb laatst een keer een uur gedraaft om te testen, en daarna stond ik eventjes stil en was perplex, hij bewoog helemaal niet sneller en was totaal niet bezweet! Knipoog Ik train vooral veel in tölt, dat is voor hem namelijk veel vermoeiender dus ik kan zo sneller zijn uithoudingsvermogen verbeteren. Haha!

Ja maar het probleem van Katwijk is dus dat het zo ver rijden is. Boos! Terwijl we wel allebei heeel gaag een keer langs het strand rijden! Ik volgend jaar ook examen vwo, maarja school staat nogal laag op mijn prioriteitenlijstje, ben ik bang. (ja els marie, zó hou ik dus tijd over om elke dag úren aan Röskur te besteden. Tong uitsteken) Ik ben benieuwd hoe ik mijn examen ga halen... Bloos Maar ik leer wel snel gelukkig. Daardoor leer ik echter nooit om van te voren te beginnen.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:00

Hahaha
Ik leer ook heel makkelijk en heb mijn paarden ook op nummer 1 staan Haha! Maar er zit een verschil in het goed verzorgen van je paarden en endurance wedstrijden gaan rijden en ervoor trainen...... Knipoog Schijnheilig Haha!
En ik wil graag cum laude of iig in de buurt slagen, omdat ik een lotingsstudie wil gaan doen Knipoog

Maar Katwijk.....over dat strand lijkt me zo gaaf Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:01

Ijslanders op zich zijn niet heel erg geschikt voor de endurance, maar uitzonderingen bevestigen de regel want er is iemand die al jaren met ijslanders in klasse 2 en 3 rijdt. Ze is helemaal gek van ijslanders en heeft er een aantal. Maar met de juiste training kom je erg ver!!

Ik wil je niet op kosten jagen, maar misschien leuk idee voor verjaars of kerstkado: hartslagmeter!!! Je moet altijd blijven "voelen" hoe je paard is, maar helpt wel met wat meer inzicht.

Ikzelf heb een joekel van een KWPNmerrie. Ook niet echt "het" endurance ras. maar ze doet het goed en ik mag al klasse 3 starten. Doe het alleen nog niet......nog even wat kilometeres maken.

Ik hoop voor je dat het lukt om toch nog ergens een wedstrijdje mee te pikken. Maar pas op hoor!!! Eenmaal een keer gestart en je bent echt heel erg verslaafd!!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:02

Mijn paard vind het strand saai, ze leeft pas weer op als we de duinen in duiken met allerlei slingerpaadjes.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:09

Hoe langer en breder het pad is hoe mooier Moos hem vindt Haha! Dat vindt meneer het tijd voor een iets harder galopje dan normaal Schijnheilig

Zal hem dan vies tegenvallen Knipoog , tijdens z'n wedstrijd laat ik hem echt niet gaan als hij nog een heel aantal kilometers voor de boeg heeft Ach gut

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:16

O, maar daar wennen ze vanzelf aan. Lady snapt al precies dat als we een eind gereden hebben met de trailer en ik trek het leuke endurance hesje aan, dan wordt het een lange rit. Dus ze kijkt wel uit om stevig weg te trekken. Ja, soms effe. Maar over het algemeen kan ik met los teugeltje rijden. Ook op het strand.... of juist op het strand.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:29

Ik weet ook niet of ik ooit hoog ga met hem (toen ik het las dacht ik hee, ik hou van bosritten, rös houdt van bosritten... *idee* Tong uitsteken) maar tot nu toe heeft hij mij bewezen een uiterst goede conditie te hebben!! Hij is nu na draf heel gauw weer op adem. Ik heb ook veel in tölt met hem geoefend in het bos, dat kost hem best veel energie maar is een goede trainingsmethode! Tölt kweekt net als draf uithoudingsvermogen en het traint sneller dan draf, dus als ik twee uur weg kan blijven, bijv na school en voor het eten, kan ik hem al best veel trainen. Lachen Ik denk dat ie het best goed zal doen. Bovendien gaat het toch niet om de prestatie dus hoe hij het ook doet, zolang hij z'n best doet ben ik trots op hem! (maar klasse 1 moet denk ik geen al te groot probleem zijn, daar heb ik wel vertrouwen in...)

Haha, ik ben al verslaafd aan m'n paard, dus veel erger kan het niet worden. Haha! Volgend jaar wordt een megadruk jaar!! Er zijn ook gewoon veels te veel leuke dingen om met je paard te doen. Haha! Ik ben benieuwd of en hoe ik m'n examens haal. Knipoog

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:31

ARGH, haal die vader over! Tong uitsteken Ik wil oook. snik. OH, ik heb DE oplossing!! Je leert die 7 uur die we in de auto zitten, bwahahaha! Moet toch genoeg zijn?? Tong uitsteken Wat ben ik weer slim. Schijnheilig OK dan!

nickysuppie

Berichten: 329
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Vorstenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 22:57

zijn er ook endurance ruiters die roken??????

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:02

nickysuppie schreef:
zijn er ook endurance ruiters die roken??????


*meld zich* Bloos

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:03

Roskur, dat gaat dus helemaal goedkomen!! To finisch is to win; is de slogan van endurance. Dus goed uitrijden is veel belangrijker en geeft je al een supergevoel!!

Enne...dat leren in die auto is wel een plan!! Gewoon elkaar overhoren!!!

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:08

Haha ik leer toch niet, maar ja eigenlijk moet ik dat dus wel doen dan, want anders ga ik de hele tijd tegen Els Marie aanpraten over hoe leuk het gaat worden en lekker roddelen over mensen op de ponyclub (zijn we goed in hè? Tong uitsteken) enzo en dan kan zij weer niet leren. Bloos Dus ik neem dan wel potlood en papier mee om te tekenen en leerspul en dan gaan we mega-goeie cijfers halen én leuke wedstrijd rijden. Ik reken er niet op, maar het zou wel cool zijn. Dromen is leuk. Schijnheilig

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 07:37

Nou ja, wie weet.........Tot in Katwijk dan maar??? Knipoog

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 07:39

ja katwijk!!! ik heb er nu al zin in!!!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:59

Wij roddelen helemaal niet..... Schijnheilig
Ik (en jij ook) ben het er gewoon niet mee eens dat 1 meisje van 12 al haar 7e pony heeft. En dat ze nu met haar pony van 3 jaar en 6 maanden zo een uur gaat dressuren en vervolgens nog springen

Wie weet tot in Katwijk Cool

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:00

Ik ben al een keer in Katwijk wezen rijden en samen met een ander paard (ik reed toen met Porche en hoe heet ze ook weer... met Bonito..) en toen hebben we een heel stuk lekker gegaloppeerd. In z'n eentje hoeft het al snel niet meer zo nodig van Rowan, met een maatje blijft hij veel gemotiveerder. De duinen daar waren wel even wennen, met die stijle hellinkjes. Nog maar even duintjes klimmen hier thuis...

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:25

ik ga voor het eerst starten in Holten Lachen

nickysuppie

Berichten: 329
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Vorstenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 13:24

He Jorie rook jij veel en hou je het dan ook uit met de wedstrijd????
Ik rook namelijk er veel.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:49

Een pakje per dag, en mijn endurance maatje ook. Die hoor iik vaak hijgend achter mij. Zelf heb ik er niet zo'n last van (had ik er maar last van zou ik willen zeggen) en ik rij klasse 2. Dus op de vet-gate geen musliereep voor mij maar een peuk.......slecht, he??
Ik ben aerobic juf geweest, misschien dat ik daarom het nog goed volhou.
Goed is anders natuurlijk....... maar ja, kleine dingen hou je altijd!!

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:10

Dat is toch roddelen? Ware roddels blijven roddels. Nagelbijten / Gniffelen

Haha wie weet, het mag iig naar de Apeldoornse trouwens!! Samen bedoel ik Haha! Maar ik spreek je daarover nog wel op MSN. Lachen M'n pa gaat 16 juli weg dus misschien moet ik ook al als ie wéér in goede bui is (gisteren had ie dikke lol met vrienden van ons, toen het gesprek stil viel vroeg ik het dus maar gauw van die trailer Tong uitsteken) maar ik denk dat het wel mag als het ook naar de Apeldoornse mag. Hij wil de trailer echter wel verkopen en een lagere kopen dus ik weet niet of Moos er dan nog in kan. Maar ik weet ook niet wanneer hij dat gaat doen. Onze trailer van nu ziet er prima uit maar blijkt al 25 jaar oud te zijn!!! Dus daarom een nieuwe. En hij staat dus niet overdekt dus wordt er niet beter op. Tong uitsteken Misschien kan ie van de zomer wel in de nieuwe schuur, ik weet het niet...

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:11

En machie, veel plezier in Holten! Haha! Ik wou dat ik mee kon, maarja. Tong uitsteken