Endurance wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:37

Ja, overnachten dus!!! Soms bij medebokkers!!!

En we doen wel net of we je niet van bokt kennen..... komt goed!! Ik ben er niet in Wanroij dus dat scheelt weer gebep....

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:40

Hahaha ik begin ook nooit een gesprek bij mensen die ik niet ken.

Ik rij trouwens bij jou in de les, op Mozart Haha! Haha!

Ik zou ook wel eens enduarance willen starten, maar ik heb geen trailer. Boos!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:42

Kijk je of je er 1 kunt huren. En eerst eens komen kijken... hebbie geen trailer voor nodig!!

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:53

Ik heb een tweepaardstrailer maar geen vader die me erheen wil rijden. Eigenlijk wil m'n vader die trailer verkopen als Domi weg is en een éénpaarstrailer kopen, alleen voor Röskur...

Het is best wel ironisch eigenlijk, jij hebt geen trailer, ik heb er een voor twee paarden maar geen bestuurder en auto. Tong uitsteken Maar als je al een lieve ouder met een geschikte sterke auto zou hebben dan weet ik ook niet of mijn vader de trailer zou uitlenen en toe zou staan dat ik en Rös ook meegingen... Zucht. Hij is heel voorzichtig wat betreft de paarden. Hij is er ook heilig van overtuigd dat Röskur niet kan springen omdat hij een ijslander is. (gelukkig is hij tijdens de Apeldoornse weg en de vriendin van m'n broer heeft hem overgehaald dat het echt wel kan en m'n moeder vind het ook goed! Haha! Moet er dus wel heen rijden.)

Ja, ik zag het al, in de topic van de Apeldoornse, ik had je al een privéberichtje gestuurd op het forum Knipoog

*lang verhaal*

En als je komt kijken wil ik ook wel zonder paard meerijden hoor Tong uitsteken Want zelfs een auto met bestuurder kom ik dus al tekort. Knipoog

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:01

Ik heb wel een auto en bestuurder Knipoog
Ik doe ieder jaar mee aan de Apeldoornse, maar dat is de enige wedstrijd die ik buiten rijafstand mee doe Haha!

Maar ik kan niet altijd een trailer huren, heb 2 broers en die willen dan ook weer wat., daar zit ook wel wat in, want ik heb ook al 2 paarden, ook al betaal ik ze voor het grootste deel zelf.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:08

Maar jullie komen allebei uit Beekse bergen.... valt wel iets te regelen, toch?? Hoef je ook niet alleen te starten.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:16

Ga je ook rijden naar de Apeldoornse? (je zei buiten rijafstand maarja, als je geen trailer hebt?) Ikke iig wel Lachen

Nou, ik heb dus een tweepaardstrailer... En als Röskur dan samen met jouw paard daar in zou kunnen (er zit onder een tussenschot, dat is toch genoeg dat niet gaan vechten of hoe zit dat? als Domi en Röskur er samen in staan kunnen ze geloof ik ook niet snuffelen verder) én ik op de een of andere onverklaarbare manier mijn vader kan overhalen Tong uitsteken, en jij een bestuurder hebt, dan zouden we misschien samen kunnen gaan... Dit is natuurlijk wel een errug idealistisch idee van mij Tong uitsteken Ik heb altijd veels te veel hoop, haha.

Je hebt geloof ik wel een aanhangerbewijs nodig voor die trailer, het is een zware, twee paards he...

Uh, Beekbergen, dat ligt in het midden van Nederland, bij Apeldoorn. Ik wil wel 30 km of minder starten als ik voor het eerst meedoe. Tong uitsteken

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:22

Goed zo!!! Jullie komen er vast wel uit!! En dan samen een dag van tevoren komen naar een wedstrijd en gezellie in een tentje slapen....

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:22

Ik ga niet naar de Apeldoornse rijden.......ik heb een jong paard zonder ijzers. Dat is voor mij 8 km over de weg...........proef rijden..parade rijden.en weer 8 km terug
Met de Apeldoornse huur ik wel een trailer.....maar mijn ouders vinden dat ok een super leuke wedstrijd Haha!

Moos kan opzich bij ieder paard in de trailer, alleen sommige paarden vinden het niet fijn dat hij iedereen zo onbezonnen blij knuffeld en begroet Schijnheilig Haha! Knipoog

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:29

Zoek eens een fijne endurance wedstrijd uit en doe lekker mee met zijn twee!!!

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:33

Röskur vind het niet erg, tijdens de prestatierit liet hij het ook toe toen Pablo (paard van Marije uit onze les) hem ging kroelen. Alleen in het begin wou hij het niet. Röskur heeft ook met best veel paarden gesnuffelt, en tot nu toe nog niet een keer naar achteren gesprongen of gesteigert of dat soort dingen. Knipoog Dus ik verwacht niet heel veel problemen als hij met een ander paard in de trailer zou staan. Misschien zou het dan wel een idee zijn om Moos eerst hierheen te brengen en een half uurtje ofzo in de paddock te zetten zodat ze kunnen wennen, oid... Maarja, ik heb het er nog niet met m'n vader over gehad, eigenlijk wou ik ook eerst een groen van jouw kant zodat ik niet eerst met moeite m'n vader heb overgehaald en het dan toch niet blijkt te kunnen ofzo. Maar uh, je hebt dus een bestuurder, met een auto die een tweepaardstrailer kan trekken, met aanhangerbewijs om dit ook nog eens te mogen, die zou willen rijden als het van mijn vader mag...? (misschien wil ie dan wel eerst een keer ontmoeten ofzo, zodat hij weet aan wie hij z'n dochter en paard meegeeft. Tong uitsteken)

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:36

Zullen we dit verder per PB afhandelen Knipoog
Want we gaan een beetje off-topic Bloos Schijnheilig

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:40

Haha, ja... Tong uitsteken Is goed. Knipoog

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:57

sflj schreef:
M'n paard en ik hebben afgelopen zaterdag ook voor het eerst meegedaan in de kennismakingsklasse, is heel goed bevallen ondanks dat we gediskwalificeerd zijn......


Waarom zijn jullie gediskwalificeerd? ( ben niet nieuwsgierig hoor Schijnheilig )

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:13

Galja, dat is te lezen op het endurance forum. Moet je je ook voor aanmelden!!! Heel leerzaam en leuk!! www.endurance-forum.nl
Kun je je aanmelden met de DER lidmaatschapsnummer.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:14

Taygalover schreef:
Zullen we dit verder per PB afhandelen Knipoog
Want we gaan een beetje off-topic Bloos Schijnheilig


Maar we willen wel horen of de date gelukt is!!! En natuurlijk horen welke wedstrijd jullie gaan rijden!!

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:38

Nou, niet dus... Els Marie begon over dat haar paard nog niet gechipt was en pas in oktober dus een startkaart kreeg, en toen dacht ik, verhip, ik heb natuurlijk óók geen startkaart!!! *dom* Tong uitsteken Want je moet per jaar weer een nieuwe betalen en dus vond m'n vader het een beetje te om nou nu nog een startkaart te kopen. Sniffel. Dus het wordt toch volgend jaar, helaas. Knipoog

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:43

Maar voor een kennismakingsklasse heb je geen lidmaatschap nodig hoor!!! Maar gechipt moeten ze wel zijn ja!!

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:45

Maar je moet toch wel een KNHS Startkaart hebben? Ik dacht dat gelezen te hebben op de website van DER...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:04

Nee, alleen als je dus voor "het echie" gaat starten. Voor de kennismakingsklasse heb je beide niet nodig. Je krijgt dan wel een soort daglidmaatschap (hoef je niet aan te vragen) zodat je gewoon onder het regelement valt en dus niet de regels aan je laars kunt lappen.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:42

Maarja, het paard van Els Marie (Taygalover) moet dus nog gechipt worden en dat gebeurt pas eind oktober (voor haar verjaardag)... En zonder haar kan ik dus weer niet gaan, omdat ik geen auto en bestuurder heb. Tong uitsteken (kan je trouwens uberhaupt één paard in een tweepaardstrailer stoppen, of is het gewicht dan te oneven verdeeld)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:46

O ja, dat was het...... kan ze hem niet eerder chippen dan? En in een 2 paards trailer kan makkelijk 1 paard hoor. Er is nog ergens een discussie of je paard dan links of rechts moet zetten. Maar op zich maakt dat niet uit wat betreft drukverdeling.

Maar misschien volgend jaar?? En nogmaals, kom gewoon eens kijken!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:25

eind oktober... dan red je katwijk ook niet....

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:31

Nou, ik heb gevraagd of het niet eerder kan dus, via pb... Ik bedoel, ik krijg mijn verjaardagscadeautjes ook altijd eerder, waarom zou je het achterhouden? Knipoog M'n pa is bij Katwijk al wel terug (ik heb al eerder tegen hem gezegd dat ik heeel graag wou, maar dat Katwijk ver weg was en hij dat vast niet wilde rijden - ik ken 'm...), maar het is wel een flink eind rijden vanaf hier dus dan zou de vader van Taygalover dus moeten meegaan. Wat - als hij ons ook naar de Apeldoornse brengt, wat dus dichtbij is - weer niet zo'n heel groot probleem zou moeten zijn. Hopelijk. Wat betreft vertrouwen bedoel ik, als hij weet dattie al eerder met Rös heeft gereden (over de A'doornse wilde ik vanavond vragen of die afspraak dan mag). Mijn vader onderschat ons (= ik en m'n pony) nogal. Hij denkt ook nog steeds dat 70 cm te hoog voor hem is, maar we gaan heel veel oefenen voor de Apeldoornse en dan lekker ons best doen. Haha!

Maarja het ligt er dus een beetje aan of ie eerder gechipt kan worden en zo ja, of we er allebei heen mogen en de vader van Els Marie wil rijden. Vooral omdat het zo ver weg is! Met de trein was het langer dan 3 uur (jaja, dat is mijn fantastische manier om er achter te komen hoe lang het ongeveer is met de auto. ) dus met trailer + 2 paarden zal het dat ook wel zijn...?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:33

eventueel kan je een dag van te voren naar katwijk gaan, moet je wel een stal regelen via de wedstrijdorganisatie.... dat soort dingen staan allemaal op de DER-site...