Zelhem - rustig ritje met blauw resultaat!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Zelhem - rustig ritje met blauw resultaat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 22:24

!@#$% - heb ik net een verslag getypt, loopt Exploder vast. Een nieuwe poging dan maar. Boos!

Zelhem was warm, maar gaaf! We moesten weer vroeg ons bedje uit om op tijd op de wedstrijd te zijn. Onderweg zouden we onze co-groom Piaffe meeten. We hadden afgesproken bij 'de kippenboerderij' in Lochem, maar met onze slaperige hoofden reden we daar straal voorbij. Leve de mobiele telefoon Haha!. Op het terrein was het een gezellige chaos, met kriskras geparkeerde auto's en trailers, paddockjes en tenten. Zo te zien hadden er veel mensen overnacht.

Op naar de voorkeuring. We moesten 3 x voordraven. De twee vets konden niet tot een conclusie komen, dus werd de hoofdvet erbij gehaald. Margreet kwam, zag en gaf een B. Toen ik aan een van de vets vroeg wat er was, zei ze: 'We zien 'iets' aan hem, voor'. Toen ik vroeg aan welk been dan, was het: 'Hmm, zij zag het links en ik rechts' (of andersom). Tja, als zelfs de vets het niet precies weten... Maar goed, een B dus, we mochten gewoon starten. En aangezien de turgor op 2 was gemeten, wist ik wat me te doen stond, zeker met dit warme weer: gewoon rustig rijden, zonder risico's te nemen. Ik was op dat moment ook wel opgelucht dat we de 60 reden en niet de 90. Zo was ik niet graag mijn eerste klasse 3 begonnen.

Afijn, opzadelen en richting start. Ret dacht weer even dat we gingen crossen, maar die gedacht was hij gelukkig snel kwijt. Meteen de eerste kilometers begon mijn hartslagmeter al te flippen: waarden tussen de 200 en 240. Ik dacht eerst nog dat Ret echt op 200 zat, maar omdat-ie normaal tussen de 100 en 120 heeft, had ik toch al snel door dat de batterijen gewoon bijna leeg waren en het ding dus dubbele waarden gaf. Af en toe kreeg ik nog wel de goede waarden door, maar verder was het gewoon een kwestie van omrekenen. Het eerste rondje tot aan de vetgate ging lekker: er werd niet gehangen en getrokken, Ret liet zich netjes inhalen en haalde ook zelf netjes in, kortom een heel gehoorzaam paard. Alleen drinken lukte niet. Ik bleef gewoon rustig rijden, af en toe een stuk stappen, ook nog een stuk verkeerd gereden tot we een aardige meneer in een auto tegenkwamen die een routekaart bij zich had en ons de weg terug wees tot waar we fout reden.

Het was een schitterende route, heel afwisselend: lange zandpaden door bossen en weilanden, met hier en daar een berm langs de weg. In het bos keek Ret nergens van op, maar hij deed net of hij nooit op het platteland kwam: tussen de weilanden was alles ENG. Hij schrok een paar keer flink van een konijn, een kastje in de berm, een opvliegende vogel, stukken landbouwplastic en gewoon van kabouters tussen het gras. Best vermoeiend rijden zo. We moesten zelfs een keer onder een waterkanon door, er werd even gesnoven en gedribbeld maar hij ging er toch maar braaf onderdoor. Meteen goed gekoeld. Haha!

Op de vetgate kreeg iedereen (zoals verwacht) een Ridgway trot voor de kiezen. Ret had bij de eerste meting een HF van 48. Bij de RT weer 48, en erna 44. De locomotie resulteerde in een A, dus ik was dolblij. Turgor was weer 2, maar Ret was inmiddels goed gaan drinken en dat bleef-ie de hele tweede helft doen: op iedere groomplaats ging er wel een halve emmer in en onderweg dronk hij zelfs uit een speciekuip van de organisatie! Ik durfde er nu ook meer aan te rijden, maar ben toch alert gebleven. Vlak voor de finish kwamen we achter een paar stappende klasse 1-ruiters terecht en toen ben ik ook maar gaan stappen. Met 70 over de finish, weer 48 bij de nakeuring en ook hier weer een A voor locomotie. En... een turgor van 1!!! Die was dus beduidend beter geworden gedurende de wedstrijd, mijn knol had voor mij dus al gewonnen! Lachen

Onze gemiddelde snelheid had ik niet berekend, maar mijn schatting was rond de 14.5 km/u. Bij de prijsuitreiking bleek dat ik dat goed had geschat: we zaten op 14.37 km/u en dat was nog goed voor een 4e plaats! Blijkbaar hadden er meer mensen rustig gereden, en er waren ook wat paarden afgekeurd. We kregen een BLAUW lintje en een waardebon van 15 euro, te besteden bij Mr. Ed. Volgens mij hebben we een abonnement op de 4e prijs, maar dat vind ik helemaal niet erg: die lintjes kleuren mooi bij onze outfit! *LOL* Inmiddels waren ook de laatste klasse 3-ruiters binnen: de Fjorden- en draversmeiden. Uiteindelijk ook allemaal goedgekeurd, gefeliciteerd allemaal! En natuurlijk ook felicitaties voor alle anderen die de rit goed hebben uitgereden! Hoewel Ret en ik allebei fit over de finish kwamen (en dat vandaag nog zijn, nauwelijks spierpijn) was ik toch blij dat wij dat ene extra rondje van 30 km niet meer hoefden. Knipoog

Nu zit ik hier met een roodverbrande kop (zonnecreme vergeten!) dit verslag te typen. Mijn huid trekt behoorlijk, maar dat is ook het enige wat gevoelig is: met de spierpijn valt het heel erg mee. Alles went! Haha! Ik heb vooralsnog besloten om even een zomerstopje in te lassen. Lage Vuursche stond op mijn reservelijstje, maar we hebben nu dit seizoen drie ritten goed uitgereden - waarmee we ook aan de eisen voor de NRPS-competitie hebben voldaan - en ik vind het eigenlijk wel even best. Retje loopt in juni een cross, Lau wil nog wat springwedstrijdjes doen deze zomer en ik wil eigenlijk nu wel een keer met een NVVR-activiteit meedoen. Druk genoeg dus. Waarschijnlijk laat ik Lage Vuursche dan ook voor wat het is en dan gaan we begin september weer met frisse moed verder: onze eerste klasse 3 staat dan op de planning! Cool

Tenslotte nog wat lovende woorden voor mijn grooms: mijn vriendje Marco (Spades) en mijn gelegenheidsgroom Piaffe. Dankzij jullie hebben we een super wedstrijd kunnen rijden, ontzettend bedankt voor jullie hulp! OK dan!

En nu ga ik maar snel op 'OK' klikken voordat ook deze tekst weer in het niets verdwijnt... Foto's volgen z.s.m.!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:29

Karin nogmaals hardstikke gefeliciteerd Party!!

En top van je eigen super dravebier!

In september maar eens een kijkje komen kijken Lachen

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:29

Mooi verslag Karin OK dan!.

Goed resultaat Lachen. Kan me herinneren uit eerdere topics dat het drinken van Retje eigenlijk altijd een probleem was (veel foto's met waterflesjes langs zien komen Haha!). Hele vooruitgang dus Lachen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:37

Karin gefeliciteerd

Ik herinner mij nog Zelhem 2001 (Of 2000), je heb daar op het einde een zandpad he? Ik aan het galoperen met Kadance, schiet die gek ineens het bos in Haha! Weg was ik. Volgens mij hebben we toen ook nog verkeerd gereden daar Bloos!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 22:42

Retje bleef maar goed drinken, bij thuiskomst gingen er achter elkaar nog eens bijna drie volle emmers in. Haha!

Marco heeft maar weinig foto's kunnen maken omdat-ie zo druk aan het groomen was. Ik open dus maar geen apart topic op HAW, maar plaats deze kleine selectie hier:


Mooi blauw is niet lelijk! Cool
Afbeelding

Actie!!! Cheese! (en volgende keer handen laag!!! Tong uitsteken)
Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:51

Zo, dat zijn wel erg weinig foto's *LOL*

Super dat de rit zo fijn is gegaan OK dan! En geweldg dat Retje goed dronk dit keer, hopelijk leert hij het nu Haha!

Gefeliciteerd met je 4e plaats Party!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:54

Gefeliciteerd Karin! Lachen
Holten wordt dus weer je eerste wedstrijd na de zomerstop ? Ik kijk er ook wel naar uit, weet nog niet hoe en wat ik zelf ga starten daar, maar verwacht er ook wel weer te zijn met Salty.
En die blauwe lintjes passen inderdaad helemaal bij je outfit! Cool

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 22:57

Thanks allemaal! Lachen

Oh ja, ik reed trouwens de hele wedstrijd met zonnebril (wat me goed is bevallen) dus vandaar dat mijn ogen er wat wereldvreemd uitzien op de laatste foto. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:07

Hé Ka, gefeliciteerd hoor!
Super dat hij beter eindigde dan startte!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:23

Super gedaan Ka!
Fijn dat ie eindelijk fatsoenlijk gaat drinken én dat ie met een A de rit uit kwam! Gefeliciteerd!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 00:18

Nog een leuke opmerking gehoord onderweg. Op een zandpad stond een groepje pony's met allemaal meiden erop van zo'n 12-18 jaar. Eentje was bezig met haar zadel en de rest stond eromheen te wachten. Ik minderde vaart en kwam langsstappen, om daarna weer aan te draven. Hoor ik een van die meiden bewonderend zeggen: 'Ooooohhh... moet je die spieren zien, wat gaaf!' (en ik neem aan dat ze niet mijn spieren bedoelde Haha!). Ik zat toen wel een beetje glimmend van trots op mijn paard. Cool

Ik vond trouwens deze rit (60 km) langer aanvoelen dan de vorige (64 km), die in Ommen. Hadden meer mensen daar last van?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:41

Nog een keer gefeliciteerd
leuke foto's ook

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:45

Gefeliciteerd zeg! Tjonge wat hebben jullie al een kmters in de benen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:48

Leuk verslag Karin! OK dan!
(is niet niks als je dat voor een tweede keer moet typen Knipoog
En gefeliciteerd met je blauwe lint!!!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:51

Kiwi gefeliciteerd met weer een goede rit.
Deze 60 km waren er meer dan 60 km, ik weet niet hoeveel (Elti zegt 1 maar dat geloof ik dus niet).
De 30 km lus was overgens minder dan 30 km.

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:24

I'm blue da ba dee Muziek! Clown
Wéér een blauw lintje gewoon he *LOL* Van harte gefeliciteerd!
En weer een paard dat fitter is bij de finish dan bij de start, netjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 09:26

Cody schreef:
I'm blue da ba dee Muziek! Clown


Ik kan het me verbeeld hebben, maar volgens mij liep Piaffe dat liedje op een gegeven moment zachtjes voor zich uit te zingen. Haha!

Tja, waar je mee omgaat word je mee besmet, was het toch? Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:35

Gefeliciteerd!!!!!
Wat een lekker koppie heeft retje toch...Tong uitsteken

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:44

Feli!!!
En idd wat een lange 60 km waren het!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:52

Mooi verslag, leuk om te lezen, gefeliciteerd met je 4e plaats, en fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt. Die twee foto's zijn wel erg leuk, vind ze gewoon mooi Lachen Goed gedaan, en ga zo door! Maar dan wel met zonnebrandcréme Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:06

Gefeliciteerd!!! Wanneer ga je naar Mr. Ed? Kunnen we gelijk meeten... Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:33

Oh, dan heb ik nog geboktmeet! Marco herkende ik wel, maar Piaffe kende ik niet. Ik dacht: dat zal wel iemand van stal zijn ofzo... Tong uitsteken
Ik was ook behoorlijk druk met groomen en we waren nog met z'n drieeen ook. Ik heb geloof ik 5 actiefotos gemaakt ofzo... Schandalig weinig en allemaal maar op 1 plek. Verder nog wat melige foto's op het kampeerterrein. Dat was wel errug koud trouwens, in ons tentje... En de herrie! Pffff, maar goed, we zijn er allemaal nog.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:51

gefeliciteerd Karin toppie gedaan *LOL*

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:00

Super gedaan hoor Karin! En ja, nu weet ik het zeker. Ik heb je zelfs nog zien finishen
Verdorie, had ik nu maar geweten dat jij het was! Ik weet nog wel dat ik tegen een meisje naast mij zei: "He, dat blauw op zo'n bruine staat wel gaaf!" Haha!
Haha! Idd, mooi blauw is niet lelijk Knipoog

[edit] Pff.. nr. 123... ja nu weet ik het nog zekerderder Tong uitsteken [/edit]

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:37

Hee zus en paard,

Hartstikke goed gedaan! En dat met dat warme weer. Goed dat Ret nu wel braaf wilde drinken.
Gister heb ik een uur met hem op de harde weg gestapt, af en toe gedraafd/gegaloppeerd in de berm en meneertje was hartstikke vrolijk en blij. Lachen

Jammer dat ik er zaterdag niet bij kon zijn, maar had mijn tijd hard nodig. In Holten wil ik wel weer je hoofdgroom zijn hoor Haha!!

Nog 3 weekjes en dan mag onze Ret weer lekker crossen. Denk dat ie daar ook wel weer behoefte aan heeft. Lachen

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers