Mooi Laag Soeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Mooi Laag Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 20:18

Vandaag met Ilonk op de 47 km in Laag Soeren gestart. Vond het wel weer spannend maar na haar kreupelheid van een aantal weken geleden. Gelukkig kreeg ze op de voorkeuring direct een A.
De start was nogal, eh, druk maar het verliep prima. Al snel reed ik redelijk achteraan met Tonkie en Gerrita. Maar toen de volledige kopgroep fout reed reden wij weer vooraan en kwam iedereen voorbij geknalt.
In erg hoog tempo legden we de eerste 15 km af. Een poos lang reden er een stuk of 10 ruiters achter ons die zich veilig achter de gele konten van Ilonk en Uck schaarden. (Lekker makkelijk) Bij een waterplas hielden wij halt en ging de rest door. Toen reden we nog met 5 mensen en achteraan.(Wij drieen en Aad en een meisje dat Manon heet) Het tempo lag hoog, rond de 15 km per uur, het terrein was zwaar. Veel mul zand en erg veel stenen in de paden.
Op 12 km hadden we de luxe van mijn twee "grooms-te-paard" die met twee paarden met zadeltassen met flessen water in het bos ons opwachten. Heerlijk was dat, omdat op 18 km pas het eerste waterpunt was.
In rustiger tempo reden we verder, op het waterpunt werd niet veel gedronken omdat 5 paarden hun hoofd in de bak wilden en dat kan gewoon niet. Koelen vonden we niet netjes omdat je dan met je spons het drink water zo smerig maakt. Verder maar weer.
Op 26 km stonden onze grooms en deden Uck en Ilonk nog een spelletje "wortel-happen-uit emmer-van-andere-groom". Op 1 1/2 km voor de vetgate gaan stappen. Bij de vetgate gedupt, direct aanbieden? Ilonk en Vas hadden exact 60, maar ja als je dan de vet-area in loopt...
Toch maar even afgezadeld en samen met Gerrita op 4 minuten aangeboden. Alle 3 hadden ze 48. Super dus.
Locomotie, ik vond het doodeng omdat er voorgedraafd moest worden op een pad met grind, brrr. Maar Ilonk liep goed, alle paarden een A en een U, wat betekende dat ze door mochten voor de BC.
(Opmerking van de Vet :" Uck was wel het levedigst van de drie")

Aad en Manon mochten 2 minuten eerder weg, maar die stapten en al snel haalden we ze weer bij. In een wat lager tempo verder gereden. Ilonk had veel gegeten in de vetgate en dat kon ik goed zien in de HF. Volgende keer wat minder krachtvoer, ze had dat van Vas ook gejat...
Nu waren er meer waterpunten en Ilonk dronk goed, heerlijk.
Tot op de finish hebben we gedraafd en Gerrita, Tonkie en ik finishten nagenoeg gelijk. Uck met 64 (!) Vas met 80 en Ilonk met 72.

De nakeuring. Al een poosje van te voren in de binnenbak gaan staan omdat die zo warm was. Dekens eraf en even laten wennen. Ilonk en Vas hadden allebei 48 en Uck 52. Die zag er weer zo levendig uit!
Voor draven en alledrie een A. Super dus!
We hebben ongeveer 11.28 km/uur gereden. En ik heb dus goede hoop voor de 90 km in Zelhem. Mits ze goed hersteld, maar dat verwacht ik wel. Ze at nog lekker en thuis ging ze nog even in de draf door de paddock naar de wei.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:21

super gedaan, ganna
gefeliciteerd

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:22

Lekker dat het zo goed gegaan is. Ik heb jullie bij de vetgate gezien en jullie ook zien finishen. Er is trouwens een prachtige foto van jullie drieen naast elkaar en een hele menigte paarden 'veilig verscholen achter de konten' Lachen

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 20:24

Mooie foto's ja. Ik heb er meteen twee besteld!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:32

Ik was een beetje verongelijkt, ik ben ook op de foto gezet maar heb mezelf niet gezien in de slideshow Boos!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:40

Heee, ik was er ook, maar dat wisten jullie al!!
Ik ga morgen een verslag maken, ik heb geen puf meer!
Lekker dat het met iedereen zo goed gegaan is!!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:29

Ging goed hè!
Ilonka had idd genoeg eetlust Haha!

Ik vind Vaskur er trouwens heel goed uitzien! Heeft een mooi laagje vet op de botten

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:39

Hihi, hadden jullie grooms te paard? Dat is gaaf! Cool

Super dat jullie alle drie zo goed hebben gereden! Dat geeft weer vertrouwen voor de toekomst. Leuk dat je de 90 in Zelhem gaat doen! Lachen

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 02:29

Super gedaan !!! En toch wel leuk om in aanmerking te kunnen komen voor de BC!
47 km. is toch een mooie voorbereiding na de blessure op het "echte werk" ook al is het terrein zwaar. Lekker doordieselen naar Zelhem dus!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 07:07

Jaaaaahhhh gaaf om te lezen..... vooral ook dat uck weer back in bussiness is, helemaal toppie!!!!!
Ben trots op jullie!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 09:31

Thanx

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:37

Ook al weer helemaal super!! Gefeliciteerd en Go Ilonka!! Knipoog

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 21:56

Vanavond bij Ilonk geweest. Die liep nog lekker soepel. Iets opgelopen benen maar ik weet niet zeker of dat van de rit komt. Ze heeft erg veel jeuk op het moment dus zou ook van de wondjes (van de zomerexeem) kunnen komen. Maar goed, nog voldoende eetlust en zag er gezond uit. Ik is happy!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:02

Balen toch die zomer exeem!
Latoy was vanavond een ijzer kwijt, ik zag gisteravond toen we thuis kwamen al dat het een beetje los zat! De smid komt het er morgen weer onder timmeren!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 22:39

Is ook weer zowat een ijzers kwijt, maar toch liever dat dan zomer exeem...

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:42

Absoluut!!!