Endurance Ommen: succesvolle nattigheid!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:45

Gefeliciteerd, echt een superprestatie OK dan!
Volgens mij is je verslag bijna net zo lang geworden als de rit zelf ? Knipoog
Jammer dat het weer niet bepaald meewerkte, maar gelukkig heeft het je goede prestaties niet in de weg gestaan.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:33

Ik snap overigens nog steeds niet helemaal hoe het kan, want jij stond in de vetgate toen ik van start ging, maar je bent voor me gefinished. Ik heb je niet gezien onderweg. Het enige wat ik kan verzinnen is dat je voorbij kwam toen ik op de P/A stond...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:35

Dat zal het geweest zijn, want Gracia zag ik ook starten toen ik in de vet-gate stond en vlak voor dat jullie naar rechts voor de P/A moesten (wij gingen daar door naar links) haalde ik haar in.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 10:39

Ik denk dat je idd toen op de P/A stond, want ik kan me ook niet herinneren dat ik je heb ingehaald. Haha!

Retjes weidemaatje hebben we wel twee keer ingehaald, dat krijg je als je tussendoor een verkeerde afslag neemt Haha!. Maar hij zag haar niet eens lopen, hij was veel te druk met zijn eigen wedstrijd. Toen hij later alweer op stal was en zij een uurtje later ook aankwam, werd er wel flink gehinnikt. Haha!

Ik vond trouwens de gesponsorde voerschep een ontzettend origineel aandenken! Maar zoals Jorie en Mazzel al zeiden: het hangt zo onhandig aan je autospiegel... Tong uitsteken

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:40

mazzeltje schreef:
Carlaa, wie heb je gegroomt??


Met Renske, (haar ken je aardig goed hoorde ik) haar moeder en nog twee groomteams waren we er voor Esther Olthof met Impair (schimmel), Tineke Brouwer met Wazir (ook schimmel) en Ellen, waarvan ik de achternaam ben vergeten en ook die van haar paard.

Maar het was super en de kans dat ik er 16 mei bij ben om een keertje te proberen wordt steeds groter. Wel heb ik een aardig opgefokt paard mee dan, dus opvallen zal ik helaas wel doen. Ach, we zien wel. *LOL*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:46

Opgefokt paard is niet erg, als je hem maar bij je kan houden. Dus niet zoals die ruiter die vlak voor de PA inhaalde... 'maakt niet uit' riep ze. Ja voor haar misschien niet, maar voor mij wel...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:51

ArwenLune schreef:
Opgefokt paard is niet erg, als je hem maar bij je kan houden. Dus niet zoals die ruiter die vlak voor de PA inhaalde... 'maakt niet uit' riep ze. Ja voor haar misschien niet, maar voor mij wel...


Nee, dat doet ze niet. Ze is makkelijk bij je te houden, maar ze kan er nog maar moeilijk tegen als ze niet meemag met de passerende paarden. Maar wie weet valt het wel heel erg mee (ze is voornamelijk erg heet op BEKEND terrein) en kan het haar ook niet veel schelen. Ahum, we zullen zien. Bij me houden is geen probleem, maar moet de rest niet opfokken natuurlijk... Ah, hou ik wel een aardige afstand...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:57

In zo'n geval kan je altijd vragen of je als laatste kan starten, dan word je niet ingehaalt. Is best handig de eerste keer - kan je kijken hoe je paard het doet zonder dat je andere ruiters daarmee lastig valt...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:00

ArwenLune schreef:
In zo'n geval kan je altijd vragen of je als laatste kan starten, dan word je niet ingehaalt. Is best handig de eerste keer - kan je kijken hoe je paard het doet zonder dat je andere ruiters daarmee lastig valt...


Klopt, zeiden anderen ook al. Dat is wel echt handig voor me. Vaak is ze veel rustiger op vreemd terrein, dus ik denk dat ik me niet druk hoef te maken, maar laat starten is sowieso een strak plan. Thanks voor de tip in elk geval!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:00

Leuk dat het zo goed is gegaan!
En mooie waardes en tijd!
En dat rot weer.... was niet zomaar een buitje maar dat was een ramp...
Dacht vordat ik opstapte... "zal ik een regenjasje aan doen?? nee doe maar niet ziet er mooi genoeg uit het weer.. en als het tijdens de rit losbarst.. noujah jammer dan.." niet wetende dat ik nog geen 5 minuten later doorweekt was...
Ja ja dat weer....
En dan ook nog eens een gek paard... na 5 km wilde ik eigenlijk al stoppen..
Maarja fijn dat het zo goed is gegaan met je!! en natuurlijk met Ret...!!!
Groetjes Angenita

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:32

Hoi Angenita!! Ik ben je gepasseerd toen we net uit de vetgate aan ons tweede rondje begonnen, je paard was idd erg gek(wel mooi!!), ik was diegene die riep "Hee, een Bokker, jij moet Woestijn zijn" en ik vroeg ook nog de meest intelligente vraag die je kunt stellen "Gaat het" terwijl je ziet dat het niet gaat...
Maar was het verder wel leuk, en is ie nog wat rustiger geworden?
Slome haflingers zeggen ze wel eens, hahahaha!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:50

Hey Ka OK dan! Gefeliciteerd!!! Goed joh! Dit doe ik je voorlopig nog niet na *LOL*

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:03

Goed van jullie dames!! Karin, Jorie en Mazzel klasse! Ben nog helemaal niet bijgelezen dus ga nu eerst op zoek naar meer van die leuke verslagen! Heerlijk, ben ik er toch een beetje bij geweest.

Ik ben met Wilma zaterdag het terrein van Laag Soeren wezen verkennen en genoten van het wisselende terrein van en rond de Posbank. Op naar Laag Soeren dus 16 mei. Zie ik zeker niet 1 van jullie???

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:12

Mij in ieder geval En heel herkenbaar ben ik... vraag maar aan Ka en Jorie Haha!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:06

ka ook hier nogmaals gefe;iciteerd OK dan!
en idd arwen is heel goed te herkennen
zoek naar iets in het groen met geel!

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:08

Gefeliciteerd Karin, hartstikke goed gedaan OK dan!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:13

Nou, ik ben ook in Laag Soeren hoor Ageeth, dus zien we we mekaar vast wel!! Tot dan! ik ga daar een rustige trainingsrit rijden, aangezien ik net als jij in Asfaltia woon, moet ik het ook een beetje van de wedstrijden hebben!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 22:40

Hihi, ben ik even een avondje naar de film (Kill Bill 2, niet aan te raden als je claustrofobisch bent Haha!), kan ik weer een half topic bijlezen! *LOL*

Hartstikke bedankt voor jullie leuke reacties! Met de spierpijn valt het mee, ik voel wel dat ik heb gereden maar het is een stuk minder dan na Austerlitz. Ook de knol staat er goed bij. Vanmiddag dik een uur wezen stappen, samen met Suus en Annabel. De paarden wilden allebei maar wat graag harder, maar dat hebben we maar even niet toegestaan om stuiterpartijen te voorkomen Haha!. Wel baalde Ret even dat-ie uit z'n fijne weitje werd getrokken om opgezadeld te worden, maar dat was snel over toen we eenmaal in het bos waren. Oortjes erop en sjouwen maar, en geen last van zere spieren.

Op naar de volgende wedstrijd, Zelhem om precies te zijn. Laag Soeren ga ik niet rijden, en helaas ga ik het ook niet redden om daar te groomen of te vrijwilligen, aangezien ik de avond ervoor een trouwfeest van een vriendin heb aan de andere kant van NL. Wordt anders een beetje te veel van het goede. Knipoog

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:25

Toppie!!! OK dan! Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht Ka, dat het zo zou gaan Knipoog Had ik nou maar toch dat aanbod van Marco aangenomen om in zijn plaats te gaan groomen... dan had ik zo'n groom bodywarmer gekregen Tong uitsteken

Wat denk je... was deze rit zwaar geweest voor Kim?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 11:44

Ik gok dat dit voor een jong en onervaren paard een behoorlijk pittig debuut zou zijn geweest. Zeker als ze dit soort paden (heel smal met veel boomwortels) door dit soort gebied (heel heuvelachtig) niet gewend is.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:56

Ik ben van plan niet zo'n enorm verslag te maken als Karin gedaan heeft, dus ik zet het hier maar even bij, als dat mag!
De dag van te voren was Miga aan de longe niet heel goed op dreef, dat bemoedigde niet echt. Kwam ook een beetje doordat ik noodgedwongen met elastiek bij moest zetten, omdat alle andere bijzetjes op verschillende andere stallen rondslingerden. Nouja. Wij zijn zaterdag om 8 uur vertrokken, kwamen mooi op tijd aan. Van te voren heb ik Miga even goed gestapt en een paar stukjes gedraafd op het parkeerterrein (ik was dat meisje met die regenboogsokken), zodat ze een beteje los zou zijn voor de keuring. Waar we glansrijk doorheen kwamen.
Het eerste deel ging lekker, we waren goed op tempo, ze was wat kijkerig maar niet onhandelbaar ofzo. Voor de p/a toch maar vrij vroeg gaan stappen en er zelfs nog even af gegaan. Inmiddels regende het flink, en het bos was opeens vergeven van de mensen met paraplu's. En als Miga iets echt eng vindt....is dat het. Was niet heel ideaal vlak voor de p/a, maar met een hartslag van 56 mochten we toch direct door.
En toen.....reed ik grandioos verkeerd, samen met nog twee anderen. Omdat we aan het galopperen waren, zijn we ook veels te lang door gereden (dan ga je sneller dus dan lijkt het korter;-)) , en zo heb ik zeker een kwartier verspild. Dat stuk heb ik ook precies vrij hard gereden, dus erg jammer, heeft veel energie gekost.
Het stuk vlak voor de Regge had ze best wel een dipje, had volgens mij ook te maken met die onregelmatige paden (dat vond ik best rot eerlijk gezegd!). Darna ging ze weer lekker, maar 1,5 km voor de finish ben ik er toch maar even weer af gegaan, en na het spoor weer opgestegen. We kwamen binnen met een hartslag van 52, dus best netjes. Ik heb uiteindelijk 10.37 km/u gereden, dara had ik wel ongeveer op gegokt, maar als ik niet verkeerd was gereden.....nouja! maakt allemaal niet uit, ik heb wel fijn gereden, en in Onstwedde zijn we weer van de partij.
De dag erna Miga weer aan de longe gehad, dit keer wel met een touwtje, en er was heel weinig aan te zien, dat viel me ontzettend mee.
Ik was zelf wel een beetje stijf, ik ben gister precies weer voor het eerst op 'De Olifant' gestegen (heeft een veulie gekregen), en dat was in het begin even niet zo lekker met die enorme drafpassen van dat beest....

Trouwens, Karin: de taart is wel opgekomen hoor! Jammer dat je er idd net niet was, maar wij moesten helaas echt naar huis...

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:14

Karin schreef:
Marco kijkt trouwens alweer uit naar zijn volgende trektrip, gok dat dat Zelhem zal zijn (eind mei). Haha!



Wil ik daar wel bij zijn Verward

Hee, hartstikke fijn dat het goed is gegaan. Je klinkt erg aanstekelijk in je verslagen, wie weet... Gefeliciteerd!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:00

Maarten schreef:
Wat denk je... was deze rit zwaar geweest voor Kim?


Vraag dat maar aan Woestijn!!!!! Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 22:56


haasier

Berichten: 77
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:52

Hé Karin.

Nogmaals gefeliciteerd Knipoog
Had het op EF al gedaan, maar wil op deze manier gelijk vertellen dat ik tegenwoordig ook een beetje meebokt.

Gr. Jolanda en Noél Haha!