Endurance Kootwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:27

Dankzij de Vets heb ik toch lady voor op ijzers laten zetten. In de overgang van uiterpad naar bv fietspad loopt ze de 1e twee passen kort en daarna weer goed. Maar ja, ik zit zo met die keuringen in mijn maag......En het was zonde want d'r hoeven zagen er zo ontzettend super uit!! Ik heb mijn hoefschoenen helemaal niet meer gebruikt, dus nu te laat om ze nog effe snel in te lopen. Da's vragen om moeilijk heden op de 62 km. Dus ik schrijf mij in voor het blote voeten cluppie!!!

Zodra het seizoen over is gaan ze er direkt weer af!!! En dan zien we volgend jaar weer verder.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:06

Joor, Jij mag ook lid worden hoor..... hihihii
Tot morgen!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:38

Ook namens mij tot morgen. Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 20:46

Startnummer 167!!! Paars hoofdstel (en dekje en strijklappen)

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:27

Ik heb Ilonk in de zomer op ijzers en de winter op blote voeten/hoefschoenen. Gaat super. Omdat ze 6 maand zonder staat groeien de hoeven heel netjes weer aan. Ik vind dit echt ideaal. (mag dus de helft van het jaar bij de club...?)

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:04

Citaat:
zeker de zelfde "vriendin"die ik heb...die graag b-s uit deelt aan paarden die niets mankeren!!!
ik doe niet mee dit keer, heb school, ik denk aan jullie als ik binnen zit,bah!!


Ik denk dat ik ook met 'jullie vriendin' kennis heb gemaakt..... Huilen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:24

hoe zag ze er uit??

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:37

Hetja schreef:
Citaat:
zeker de zelfde "vriendin"die ik heb...die graag b-s uit deelt aan paarden die niets mankeren!!!
ik doe niet mee dit keer, heb school, ik denk aan jullie als ik binnen zit,bah!!


Ik denk dat ik ook met 'jullie vriendin' kennis heb gemaakt..... Huilen


Ook afgekeurd? Verdrietig

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:53

Nee dat niet, maar ze vond het nodig om bij mijn paard in zijn mond te kijken (co ass. had aantekening op kaart gezet), terwijl ik verteld had dat hij net naar de tandarts is geweest en dat dat niet zo'n fijne ervaring voor hem was, ze moest en zou kijken en toen dat niet lukte vond ze het nodig hem een klap op zijn neus te geven omdat hij haar beet, alleen was dat niet zo en alle omstanders zeiden dat gelukkig ook, paar Joelle was toen al compleet over de zeik, kon niet eens meer in de buurt van zijn hoofd komen, laat staan een hoofdstel om doen....... Verward

En bij de nakeuring (ze dachten een souffles te horen bij hem,) kwam ik weer bij haar terecht, neej he, niet weer dat gevaarlijke paard, (tis echt een kroeler die in 12 jaar nog nooit iemand iets aan heeft gedaan) toen kon ik mijn mond niet meer houden Boos! Toen heb ik wel effe gezegd wat ik er van vond, tja geen vrienden gemaakt dus, kon gister nog niet normaal een halster bij Joelle om doen.
Misschien maar een klacht indienen, of in ieder geval laten weten wat er gebeurd is?
Laatst bijgewerkt door Hetja op 19-04-04 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:08

Dat moet je zeker doen! Ze heeft nooit het recht jouw paard te slaan. Toen ze er bij de nakeuring van overtuigd waren dat Baduh kreupel was Boos! lieten ze zo'n vee-arts-muts voordraven met Baduh zodat ik het kon zien. Ze greep hem bij zijn halster en sleurde hem mee. Een paard dat altijd aan een losse lijn keurig met je mee loopt vind dat natuurlijk bijzonder onbeschoft. Haha! Zo ook Baduh, die onder protest achter die geit aanhobbelde (het was een geit, ze gilde en blaatte de hele tijd).

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:39

Da's dan vast dezelfde geweest, hi, hi!
Ze wou niet met mij in discussie gaan en ze wist toch zeker zelf wel dat ze echt zijn tanden in haar vel had gevoeld en dus had hij een klap verdiend, nou mocht hij haar nou echt gebeten hebben, (ik geef hem dan groot gelijk, ik heb gewoon een paard met mensen kennis Tong uitsteken) dan vind ik het terecht, maar ik stond er naast (met mij nog meer, gelukkig) en heb het echt niet gezien, hij draaide juist zijn hoofd van haar af.... (waar zou ik terecht kunnen met mijn klacht, bij de DER, of de organisatie van de wedstrijd o.i.d?)

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:23

Oh...dat heb ik gezien. Ik vond het al zo vreemd...en zo'n gezeik...perse toch in de mond willen kijken terwijl hij alle signalen gaf dat hij dit niet prettig vond......ik vond het een totaal onzinnige bezigheid van die DA....maar laten we maar geen discussie aangaan over DA......dan ben ik nog wel even bezig...
Ben je er wel goed doorheen gekomen?

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:50

Nou moet ik hier toch nog wel even roepen dat ik erg trots ben op mijn blote-voeten-pony, die 62 kilometer gelopen heeft zaterdag. En op die stomme gravelbaan had ze zowel bij de voorkeuring als de vetgate een keurige A, zonder twijfel of vervelende opmerkingen. Bij de nakeuring moest ik haar bijna dragen en kreeg ik terecht een B, maar dat was denk ik meer vermoeidheid ("ga daar nog een beetje draven, duh, heb ik al genoeg gedaan vandaag!") dan echt gevoelig (ze liep ietsjes minder "verend" volgens mijn groom, dus iets gevoelig zullen die steentjes wel gewees zijn). Zondag liep ze alweer naast de fiets op het asfalt te stampen, terwijl ze ook in de berm kon gaan lopen.

Voetjes waren overigens wel fantastisch glimmend gepolijst, maar kort? Absoluut niet!

Enne... ik heb een compliment gekregen van onze grote vriendin OK dan! !!!! Betrof dan wel niet de voetjes, maar wel de uitstekend lage hartslag bij de vliegende controle onderweg: ik mocht gelijk verder rijden met een waarde van 64, terwijl ik in volle draf die keuring in vloog! Mijn pony is wel goed... Knipoog

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:09

Citaat:
Oh...dat heb ik gezien. Ik vond het al zo vreemd...en zo'n gezeik...perse toch in de mond willen kijken terwijl hij alle signalen gaf dat hij dit niet prettig vond......ik vond het een totaal onzinnige bezigheid van die DA....maar laten we maar geen discussie aangaan over DA......dan ben ik nog wel even bezig...
Ben je er wel goed doorheen gekomen?


Ben er wel goed doorheen gekomen, maar wel nadat ik om een andere dierenarts had gevraagd, normaal leg ik me echt wel bij een uitspraak
van de DA neer, maar deze keer geloofde ik er weinig van, gezien wat ze zei over Joelle Verward

Eigenlijk had ik al gelijk, nadat ze hem een klap had verkocht, moeten zeggen dat ik er mee stopte, maarja da's achter af, had toen nog niet bedacht dat Joelle er zo van geschrokken zou zijn.

Citaat:
Enne... ik heb een compliment gekregen van onze grote vriendin !!!! Betrof dan wel niet de voetjes, maar wel de uitstekend lage hartslag bij de vliegende controle onderweg: ik mocht gelijk verder rijden met een waarde van 64, terwijl ik in volle draf die keuring in vloog! Mijn pony is wel goed...


Dat kan haast niet dezelfde zijn, hi, hi, nah gelukkig dan maar dat ze ook positieve dingen kan zeggen. En uit haar mond is dat helemaal een mega compliment!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:56

Baduhs voetjes hebben de rit ook overleefd en zijn inderdaad ook mooi gepolijst. Vandaag heb ik een hindernisje voor hem neergezet (Baduh wordt helemaal lijp als ie een hindernis ziet, dus vond dat ie 'm verdient had) en ondanks dat ie zo zogenaamd kreupel was zaterdag had ie geen moeite met het betere springwerk. Hihi.