verslag endurance Austerlitz 4/4/04 :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

verslag endurance Austerlitz 4/4/04 :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:07

Ondanks dat ik ontzettend weinig tijd heb schrijf ik toch even een verslag van Austerlitz, want de rest van de week komt het er niet van vrees ik. Haha!

Anyway, vanmorgen ging om kwart over 4 de wekker. Mijn groomgezelschap (bestaande uit mijn zusje & mijn vriendje) had wat meer moeite om op te staan dan ik, maar uiteindelijk waren we dan toch nog vroeg genoeg op stal en om 10 voor 6 vertrokken we richting Austerlitz. Lekker rustig op de weg. Haha!

Tegen half 8 waren we op het wedstrijdterrein. Secretariaat met een verzoekje verblijd, zusje stapte ondertussen even met paard rond en toen naar de voorkeuring. Ret vond dat daar veel te beleven viel en stond van opwinding flink te stuiteren, wat resulteerde in een flink hoge hartslag en ademhaling (52/42). Bij de locomotie nog eens door een andere vet gemeten en die vond hem goed genoeg om te starten. Mits hij natuurlijk door de locomotie kwam. Dat werd een A dus we konden lekker van start. Massastart met zo'n 40 combinaties tegelijk, feest!!! Ik was van plan in de achterhoede te starten, maar toen het startsein werd gegeven was de achterhoede nog aan het losstappen op het pad voor de manege en ik stond vrij vooraan. Ben toen maar als 5e ofzo in een gat gedoken, waardoor ik dus ook vrij vooraan kwam te rijden. Hartslag zat toen nog rond de 60, maar om kort te zijn: de eerste 20 km was NIET fijn. We reden met een groepje nog vrij dicht op elkaar en Ret accepteerde geen andere paarden naast zich. Dat werd hangen, trekken en kopschudden. Ik dacht er serieus over om op te geven op de vetgate als hij zo bleef, maar...

...bij het bordje '20 km' ging zowaar de knop om en vanaf dat moment had ik een superfijn te rijden paard! Kon hem op één handje sturen, met paarden naast hem ging het nog steeds niet goed, maar ervoor of erachter was geen probleem. Vetgate op 31 km, toen werd-ie wel weer even wat drukker maar daar heb ik lekker de tijd genomen. Pas na 12 minuten aangeboden, maar toen was de hartslag wel mooi gezakt naar 48. Voor de rest zag het er ook goed uit, locomotie weer een A en toen in de rusttijd flink veel nat hooi laten eten. Eten deed-ie gelukkig moeiteloos.

Toen op naar het tweede rondje, nog 21 km te gaan. Ik heb kilometers lang in m'n eentje gereden, veel gegaloppeerd, hartslag zakte steeds verder van rond de 125 naar rond de 115 en ik was zwaar tevreden over mijn knollie. Ik voelde me zo happy dat ik op een gegeven moment spontaan behoefte kreeg om even 'vliegtuigje' te spelen, dus teugels los en langzaam wapperen met mijn armen. Tot ik me realiseerde dat dat er vast erg lachwekkend uit moest zien. Ik keek voorzichtig achterom en zag zo'n 15 meter achter me een mederuiter naderen. Snel de handjes maar weer aan de teugels dus Haha!. Uiteindelijk kwamen we in een lekker galopje over de finish. Hartslag 80, op naar het verzorgen en op naar de nakeuring. Daar kwam hij uit op 44/20, turgor e.d. waren allemaal prima in orde en toen hadden we er weer een goed uitgereden klasse 2-wedstrijd bij. Lachen

Ik had geen flauw idee hoe snel we hadden gereden. De laatste keer dat ik iets had berekend, was bij het bordje '20 km' en toen zaten we op 15 km/u. Ik gokte dat we dan wel ongeveer op die snelheid zouden uitkomen. Uiteindelijk bleek dat we 16.23 km/u hadden gereden! Bloos! En dat terwijl ik was gestart met de intentie om zo rond de 13 km/u te rijden, aangezien we dat in de training ook doen. Te veel inhouden was deze keer echter geen optie, omdat ik daarmee alleen maar verzet en een hoge hartslag kreeg. Heb 'm dus maar lekker zijn eigen tempo laten opzoeken zodra hij ontspande, met dit resultaat.

Het eindresultaat was trouwens een 4e plaats, vandaar ook de titel van dit verslag Haha!. Ik had verwacht dat er veel meer mensen boven ons waren geeïndigd (met veel snellere tijden) maar alleen de nrs. 1 en 2 zaten in de 17 km/u, de nrs. 3 t/m 8 zaten in de 16 km/u. Heel weinig onderling verschil ook. Retje bleef trouwens energie voor tien houden, ik heb hem tussendoor nog een paar keer van de trailer gehaald om met hem te wandelen en hij was steeds goed wakker, ook bij thuiskomst nog. Ikzelf ben ook nog steeds erg wakker, terwijl mijn grooms inmiddels al flink liggen te tukken Haha!. Alleen vlak na de rit voelde ik me even wat gammel, maar dat bleek een zouttekort te zijn. Na een bak friet ging het alweer stukken beter met me. Volgende keer dus toch maar weer een zak chips mee. Knipoog

Tot zover, de eerste wedstrijd van het seizoen zit er weer op en ik ben erg tevreden. Volgens mijn zusje (zij kent Ret nog beter dan ik) zag het er allemaal heel goed uit vandaag, dus daar vertrouw ik dan ook maar op. Knipoog

Het was trouwens een gezellige dag met veel Bokkers en andere bekenden, ik gok dat er nog wel meer verslagen zullen volgen! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:13

Gefeliciteerd Karin met je goede uitgereden klasse 2 en je vierde plaats!! (vierde worden is wel leuk, ik weet er alles van Haha!)
Dat je nog stukken alleen kon rijden met zoveel deelnemers!! Wel lekker.
Leuk verslag ook!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:17

Wow, super Ka!!
Wanneer ga je weer? Dan probeer ik ook weer een keer van de partij te zijn!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:19

Dank jullie wel! Lachen

De komende twee wedstrijden zijn 2 mei in Ommen en 29 mei in Zelhem (Achterhoekse Paardendagen).

Ik ga nu proberen een douche te nemen en mijn bedje op te zoeken, mijn hulptroepen achterna! Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:23

Goed zeg

Hoe ga jij het doen als je op een 26e moet starten Knipoog Word je zeker 26e Tong uitsteken

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:27

Gefeliciteerd met de goede uitkomst van deze dag Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:28

Leuk verslag! Fijn ook dat hij verder heerlijk te rijden was Al ben ik wel verschrikkelijk nieuwsgierig maar je 'vliegtuigje' *LOL*

Op naar Holten in september Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:28

Ik had het niet eens door, mijn zusje zag de datum staan op het herinneringslintje en ze vond het wel toevallig dat we 4e waren geworden op 4/4/04. Mijn startnummer was trouwens mijn nieuwe huisnummer. Haha!

Morgen weer verder in het nieuwe huis, gok dat het lang gaat duren voor ik hier weer een reactie kan plaatsen. En ik moet natuurlijk ook alle andere Austerlitz-topics bijlezen. Knipoog

Mayo, dat vliegtuigje wil ik misschien nog wel een keer op verzoek doen. Hoewel... dat huppeltje destijds in Balloo liep ook niet echt goed af. Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:30

DAt klinkt goed Ka! Echt super, dat beloofd nog wat voor het komende seizoen..... Cool

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:32

Karin schreef:
Mayo, dat vliegtuigje wil ik misschien nog wel een keer op verzoek doen. Hoewel... dat huppeltje destijds in Balloo liep ook niet echt goed af. Tong uitsteken


Verzoek is hierbij ingediend *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:50

het vliegtuigje ken ik Haha!
Zo reed ik vrijdag met mijn knol ook door het bos Haha! Haha!
lekker is dat hea Knipoog

Verder toppie dat je 4e was! Gefeliciteerd Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:59

Super Ka!!
Ik heb vanochtend nog aan je gedacht toen ik wakker werd van de regen en het buiten nog donker was.
Ik keek toevallig rond de tijd dat je moest starten op de klok en moest weer aan je denken. Ik was heel benieuwd hoe het af zou lopen vandaag.
Maar vierde is echt heel netjes hoor! Gefeliciteerd.

Volgens mij gaat jouw Ret, Laiser er echt dik uit lopen als we een rit maken Haha!

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:25

OK dan!

*Team Hippo*
Timo 347,5 km~~K1+22 K2+1
www.flipperfoto.nl

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 00:00

Gefeliciteerd Karin! Ergens ben ik nu wel blij dat ik niet mee heb gedaan. 40 deelnemers! Je weet hoe Salty is, net als Ret...dat zou een getouwtrek en geruzie zijn geworden Lachen
enne...heb je ook nog een blauw lintje ? Haha!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 00:33

Gefeliciteerd Karin, (of had ik dat al een keer gezegd Haha! ). Echt een goede prestatie.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 05:53

FELI!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ben blij dat ik Latoy eindelijk achter Ret zijn kont weg kreeg...ik vond 12.683, al heel mooi!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 07:20

Sas, jij ook gefeliciteerd met je mooie resultaat (en de anderen ook bedankt voor jullie felicitaties)! Zo'n gemiddelde was ook mijn streven, Retje dacht er echter anders over Tong uitsteken. Maar Ret vond het blijkbaar niet echt vervelend, zo'n grote merrie op sleeptouw. Behalve als ze naast 'm kwam lopen! *LOL*

Achteraf ben ik ook blij dat ik niet in de achterhoede ben gestart, daar was het nog drukker aangezien veel mensen hadden bedacht dat ze achteraan wilden starten. Haha!

Lintjes deden ze niet aan. Het herinneringslintje was wel blauw, maar dan heel lichtblauw in combinatie met heel fout lichtroze ('Is het een hijtje, een zijtje of een hetje? Nee, het is een Retje!') Maar een beker voor de collectie is zo nu en dan ook best grappig. Knipoog

Spierpijn valt mee trouwens. Ik voel wel dat ik heb gereden, maar het concentreert zich vooral in mijn bovenarmen en schouders. Maar goed, daar heeft dan ook bijna 500 kg paard aan lopen hangen. Haha!

Nu eerst kijken hoe de knol de nacht is doorgekomen en dan weer richting het nieuwe huis. Nog veel te doen vandaag. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:09

gefeliciteerd karin.....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:13

Goed gereden Karin. OK dan!

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:14

Karin, hartstikke leuk verslag, en mooi dat het allemaal zo lekker is verlopen OK dan! Die datum is wel heel erg typisch, maar leuk joh Lachen Op naar de volgende! Knipoog

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:15

Leuk weer zo'n enthousiast verslag. Was mij nog niet gelukt, Karin! In slaap gestort voordat ik de kans kreeg de computer op te starten haha! Leuk jou en Ret weer gezien te hebben en heel veel sterkte en succes met je huis komende tijd.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:31

Dus Ret had er weer zin in zeg maar Haha!
Was zo benieuwd hoe het gegaan was je eerste rit van dit seizoen, maar weer prima uitgereden las ik stiekem al in de Huiskamer.
Dat vliegtuigje heb ik laatst in de bak gedaan, was heerlijk in de buitenbak aan het galopperen en Paula genoot, ik de armen opzij, totdat ze schrok van een stel ganzen op het paadje achter de bak, toen besloot ik dat de landing van het vliegtuig een minder goed plan was, dus heb maar snel de teugels weer gegrepen *LOL*
Goed man, lekker tempo had je erin, en ik durf het bijna niet te vragen, maar had je groomteam ook een camera mee? Schijnheilig

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:48

goed joh! gefeliciteerd met je 4 de plek.wie weet gaat het me dit jaar ook eens lukken om een wedstrijd mee te starten met Lot.
Lijkt me wel heel erg gaaf

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:35

Hey supergoed!! Had je verslag gisteren al gelezen maar geen tijd gehad om te reageren *schaam schaam*. Maar bij deze dus, wat een goede hartslagen allemaal Tong uitsteken

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:53

Leuk verslag Karin! En gefeliciteerd. Super gedaan.

Jij bent trouwens een van de heeeel weinigen die ik herekend heb. Had wel allemaal combinaties aangekruist op mijn startlijst die ik wilde "bekijken", alleen daar was het dus veel te druk voor. Was wel leuk trouwens, de wedstrijd eens van de ander kant bekijken. Was trouwens ook wel heel goed weer voor de deelnemers. Helaas voor de stationairen niet (koud!). Was al verkouden en ben vandaag ziek thuis gebleven.

Hoe was Ret vandaag?

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers