Endurance Austerlitz was super!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Endurance Austerlitz was super!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 16:49

Na een korte nachtrust trommelde mijn wekker me weer om 6 uur uit bed... eindelijk weer eens endurance rijden!!! Dus om zo vroeg uit bed te komen vond ik niet erg Tong uitsteken. Netjes op tijd kwamen we aan bij manege Austerlitz, waar Janine ook heen kwam om aan te moedigen (was erg gezellig, volgende keer weer? Knipoog). Daar aangemeld en naar de voorkeuring gegaan (waarvandaan we Gerritje met Nasir nog even gedag zwaaiden). HF was super: 32 en ademhaling was 20. Slijmvliezen, turgor en darmgeluiden waren ook allemaal hoed dus wij gingen door naar het locomotiegedeelte. Volgens de VET daar liep ze rechtsvoor licht onregelmatig, maar met een B mochten we toch starten.

Bij de start was mevrouw lekker heet, wilde niet eens stilstaan en schoot als een pijl uit een boog weg toen we mochten vertrekken Haha!. De eerste 13 kilometer was ze echt ontzettend heet, ze wilde niet eens rustig stappen. Door mijn terugrijden zaten we bij de Pols-Ademhalingcontrole net onder de 9 km/h. HF was daar 48, ademhaling was ehhh... 20 ook volgensmij, of 15... dat weet ik niet precies meer. We moesten ook nog even voordraven omdat ze bij de voorkeuring een B had gehaald voor locomotie. Volgens de VET liep ze af en toe een pasje onregelmatig, maar het was niet erg storend dus we mochten door Lachen.

Op het gemakje zijn we aan de laatste 13 kilometer begonnen. Dat ging echt superlekker! We hebben tot 1500 meter voor de finish alleen maar gedraafd en gegaloppeerd en nog was Tjo niet moe... maarja we moesten toch echt gaan stappen anders kwamen we met de HF in de knoop. We finishten precies 2,5 uur na mijn starttijd. Haar HF was precies 60 (had volgensmij nog wel iets lager kunnen zijn maar ze liep een beetje te vervelen).

Op hoop van zegen zijn we naar de nakeuring gegaan, waar ze HF van 44 en een ademhaling van 15 had. Turgor, slijmvliezen en darmgeluiden waren ook allemaal goed (leuke VET trouwens, Tjo vond 'r ook errug leuk omdat ze van haar appels kreeg Haha!). Toch ietwat zenuwachtig voor gaan draven bij de locomotie, en met de opmerking dat het niet verslechterd was en een B hebben we met succes de eerste endurancerit van ons seizoen uitgereden! Ben supertrots op knollie, haar conditie was echt beter dan dat ik verwacht had. Tjo had het naar haar zin, ik heb lekker gereden dus mijn dag kan niet meer stuk!


Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:09

Ha eindelijk het eerste verslag!! Gefeliciteerd met je goed uit gereden rit.
En als je ze eenmaal op een bepaald niveau kwa conditie hebt gehad, dan heb je dat heel gauw weer terug.
Leuk dat je zo lekker gereden hebt.
Enig idee waar de lichte onregelmatigheid bij locomotie vandaan kwam?

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 17:12

Tjody loopt op blote voeten en heeft best gevoelige zolen (we rijden normaal ook op hoefschoenen, maar die zijn even out of running), waardoor ze altijd heel voorzichtig op harde stukken loopt, vooral als er nogal wat steentjes op het pad liggen (zoals op het locomotieterrein). Dus ik denk dat ze gewoon te voorzichtig loopt waardoor ze af en toe een pasje onregelmatig loopt. Op het zand loopt ze ook veel zekerder en fijner, dat voel je meteen Lachen

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:22

Dan is dat in elk geval duidelijk en dus niets om je zorgen over te maken Knipoog

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 17:26

Nee da's wel waar, maarja het zit je toch nooit helemaal lekker als je hoort dat je paard niet helemaal 100% rad loopt... maarja, onder het zadel voelde ze in ieder geval goed! Dus mij hoor je verder niet klagen Knipoog

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:40

Hoi!
Ik heb vandaag ook mijn eerste endurance wedstrijd gereden!
En volgens mij ben ik jou ook nog tegengekomen -> jij was toch die op dat fjordje?! (heel leuk beessie!) ik geloof dat wij jouw paardje in het begin even flink opgejaagd hebben, sorry Bloos! (ik ben diegene op die vos pony)
Maarre ik vond het echt geweldig! Het ruige begin iets minder, maar onze pony's waren het dus helemaal niet gewend om ingehaald te worden, kan die van mij meestal wel houden, maar als zijn vriendje weg gaat.....
Ik vond het echt fantastisch om te doen!
Bij de voor controle HF 40, HF van 48 tijdens de eerste PA en bij de Finish ook! En in 2,5 uur gereden. Ben dus super trots op mn paardje, zo voor de aller eerste keer zo netjes gedaan Lovers
Dus trainen voor de volgende keer, geloof wel dat ik de smaak te pakken heb!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:54

hahahaha, jullie waren wel weer lekker opvallend aanwezig!!!! Het oranje team!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 20:16

Romy schreef:
En volgens mij ben ik jou ook nog tegengekomen -> jij was toch die op dat fjordje?! (heel leuk beessie!) ik geloof dat wij jouw paardje in het begin even flink opgejaagd hebben, sorry Bloos! (ik ben diegene op die vos pony)

Oh was jij dat!! Joh, da's toevallig Knipoog. Maar het was eerder andersom, want toen ik met Tjo wegreed kwamen jullie er plotseling achteraan in volle galop Haha!. Tja en dan wil Tjo ook mee, maar die is nog wel "inhoudbaar", gelukkig. Ze was sowieso al erg heet, de eerste 13 km. Maar die van jou had ook super waardes zeg!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:41

Hey, gefeliciteerd met jullie goede rit. Ik heb nog aan jullie gedacht vandaag.
Tjootje stond er vanavond nog lekker fit bij, hoor. Die keek me aan alsof ze de hele dag nog niets gedaan had! Clown

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:35

Gefeliciteerd met jullie eerste goed uitgereden rit! Party!!

Volgens mij heb ik jullie onderweg een keertje ingehaald, realiseerde me pas dat ik een Fjord met oranje tuig had gezien toen ik al lang en breed langs was, en gokte dat jij dat dan wel moest zijn. Haha!

Toen ik Viv vervolgens zag staan in knaloranje werkjas wist ik het zeker. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 06:04

Ach wat stom...ik heb Viv ook gezien ijn die jas...haha en herkende haar dus NIET! echt stom van mij!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 06:48

Karin schreef:
Gefeliciteerd met jullie eerste goed uitgereden rit! Party!!

Volgens mij heb ik jullie onderweg een keertje ingehaald, realiseerde me pas dat ik een Fjord met oranje tuig had gezien toen ik al lang en breed langs was, en gokte dat jij dat dan wel moest zijn. Haha!

Toen ik Viv vervolgens zag staan in knaloranje werkjas wist ik het zeker. Haha!


Hahaha zou best wel kunnen! Maar weet je nog op welk stuk dat ongeveer geweest moet zijn? Dan weet ik het misschien ook weer Haha!.

Ennuh we hadden vorig jaar Katwijk ook goed uitgereden, dus dit is onze tweede goed uitgereden wedstrijd Knipoog

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 07:02

he grappig zeg, ik zag op de lijst dat er een stuk of 7 fjorden meededen, ik heb er geen eentje gezien. behalve die van mijzelf dan.

wij hebben wel ons debuut gemaakt. en het ging super. waardes. 48 aan het begin, hij vond het allemaal wel erg interessant.
bij de p/a 56 en aan de finish ook weer 56 en na een half uurtje 44.

ik heb niet echt op de tijd gelet, of ik wel op schema lag, maar meer op dries of hij zijn warmte nog wel goed kwijt kon, ik was erg blij dat het niet zo warm was, hij is nog erg aan het verharen en dat konden we goed merken.

maar ik sta in de uitslag, precies op tijd. voor ons debuut dus hartstikke goed. prima waardes dus we kunnen vooruit.

jij hebt vlot gereden hoor, 2,5 uur is hartstikke knap zeker voor de tweede wedstrijd. nou ik zal voortaan goed rondkijken naar andere gele gevaren, dit keer had ik er geen tijd voor Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 07:23

YouKnowWho schreef:
Hahaha zou best wel kunnen! Maar weet je nog op welk stuk dat ongeveer geweest moet zijn? Dan weet ik het misschien ook weer Haha!.


Dat was vlak voordat je een smal paadje met een bochtje omhoog moest nemen, langs een huis en daarna langs een loods. Volgens mij in het laatste stuk voor de finish, maar dan nog voordat je die drukke straat over moest. In de bocht voor die drukke straat stond Viv, die stond daar twee andere ruiters te groomen/aan te moedigen. Zij stonden stil en ik riep of ik er langs mocht. Maar toen was ik jou al voorbij. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:09

Aha dat was jij dus, ik stond even een losgeschoten singel vast te maken voor die dame, wil geen ongeluk op mn geweten hebben, hihihii

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:18

ik heb je geloof ik niet gezien... was ook in het oranje.. . vriendlief had speciaal zijn klompen oranje laten spuiten... is hij gek of niet????

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:29

graciaxxx schreef:
ik heb je geloof ik niet gezien... was ook in het oranje.. . vriendlief had speciaal zijn klompen oranje laten spuiten... is hij gek of niet????


We hebben wel iemand met oranje klompen zien lopen Haha! we zeiden nog, heeejj een fan!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:42

haha!!! dat is mijn fan!!! en groom en manager en personal coach... assistent.... en verzin de rest er zelf maar bij...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:44

graciaxxx schreef:
haha!!! dat is mijn fan!!! en groom en manager en personal coach... assistent.... en verzin de rest er zelf maar bij...


Misschien moeten we maar samen gaan werken, we staan zelfs nog bij mekaar in de buurt ook, hihihii
Dat andere oranje cluppie waren wij nl....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:07

Leuk Viv! Super dat jullie hem goed uitgereden hebben. Ik heb alleen maar 1 oranje setje gezien en dat was Gracia, ik heb jou gemist geloof ik!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:37

jaja bergschenhoek is niet zo ver van gouda....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:47

Hartstikke leuk verslag om te lezen, mooi dat het zo lekker ging Lachen Op naar de volgende zekers? Haha!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:44

Leuk verslag en gefeliciteerd met je prestatie.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

kwak

Berichten: 90
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:50

Had jij misschien rug nummer 90?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:58


De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers