Bij welke rit kom ik koeien (ander wild) tegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:37

Bij mij achter in het bos, de Groote heide, ligt tegen België aan staan paarden en koeien. :) heeel erg mooi gebied waar je als je wilt van Eindhoven naar m'n huis kan. Ik reed meestal rondjes van 2/3 uur en dat was alleen omliggende dorpen, nooit zo ver gegaan. Kunt dan parkeren bij de zogehete kluisgalm of bij ons in de buurt is ookeen trgrote plek waarna je aan de zijkant al de paarden hebt.

Wil je meer info moet je me even pben!

Edit: ik lieg, het heet het leenderbos. Maar wij noemen t altijd het lang bos en das lang niet de officiele naam :')

Je hebt er ook veel schapen en meertjes waar je kan zwemmen, is heel veel heide.


Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:54

Koeien zijn makkelijker op te trainen dan wilde zwijnen... haha ik wil wel ruilen van probleem :')

Anoniem

Re: Bij welke rit kom ik koeien (ander wild) tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:05

Hier bij ons op de Veluwezoom en Posbank kun je schotse hooglanders, 'wilde' ijslanders, zwijnen en herten tegenkomen (en als je écht goed oplet en geluk hebt wellicht ook nog een vosje).

Bij het nationaal park De Hoge Veluwe hebben ze ook nog moeflons <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:27

Die ijslanders ben ik idd ook eens tegen gekomen, kwamen er nog 2 jaarlingen achter ons paard aan. Werden door 1 van de merries heel subtiel weer naar de kudde terug geleidt. Mooi om te zien hoe dat in zijn werk ging. Ons paard reageerde nergens op :') die stapte door alsof het de normaalste zaak van de wereld was om dwars door een kudde paarden heen te gaan :j . De groep zwijnen met jongen die we ook eens tegen kwamen vond ik zelf minder geslaagd, toen heb ik toch wel gezorgd dat we heel snel maakten dat we uit de voeten kwamen. Er kwam er gelukkig geen 1 achter ons aan := maar die grote keiler bleef ons wel met priemende oogjes heel lang nakijken.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 22:29

En dan maak je een rit en kom je dus alsnog van alles tegen haha! Wonder boven wonder geen enkele reactie op schotse hooglanders... Het gaat dus om onze mooie bonte koeien, die zijn heul eng!

Leuk om alle reacties te lezen! Dank jullie wel...

Afbeelding

www.bybaukje.nl
BioThane producten voor paarden en honden

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Bij welke rit kom ik koeien (ander wild) tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:29

Op de Kampina een kudde koeien en ijslanders. Je komt ze bijna altijd tegen
Afbeelding

Afbeelding

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Bij welke rit kom ik koeien (ander wild) tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:50

Het verbaasd mij dat het duingebied tussen heemskerk en Castricum nog niet is genoemd. Daar staan Schotse hooglanders. En in het duingebied van Egmond kun je tussen de exmoor- en koninkpony's rijden. Ik vind het neestal wel gezellig :D

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Bij welke rit kom ik koeien (ander wild) tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:04

Die IJslanders kwamen we ook tegen opende Kampina. Sterker nog we zaten middenin de kudde. Doodeng vonden mijn paard en ik het.


TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Bij welke rit kom ik koeien (ander wild) tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:02

Ik vind het bijna altijd superleuk om zo een dingen tegen te komen (wild, kuddes, enz.) maar dat gebeurd gewoon niet zoveel... :')

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers

cron