Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
tamary schreef:Overleg eens met de TREC organisatie over samenwerking, die komt nog het dichtst in de buurt van endurance.
Anders : lange routes, zijn er bridlepaths op dit eiland? Vrij typisch brits iets, maar aardig in verval aan het raken.
tamary schreef:Kijk eens of je alle/meeste van die vrij toegankelijke paden aan elkaar gekoppeld kan krijgen tot 1 lange route (+ doorsteekjes voor variatie en kortere alternatieven) het eiland rond. Dus voor iedereen altijd te gebruiken. Want als ik de NL situatie in gedachten heb, dan is het grootste struikelblok voor buitenrijden (plezier of wedstrijd) toch wel dat je ruiterpaden in het niets beginnen en ophouden buiten de natuur/recreatiegebieden. Eilandjes dus, en dat is ronduit onhandig.
Ibbel schreef:Ik zou echt aanraden eens een keer een weekend op te offeren en op het vasteland van UK of Ierland een wedstrijd mee te maken/te vrijwilligen. Dat is echt de beste manier om te ervaren wat het is, en wat erbij komt kijken. Hotelletje boeken en er een weekendje uit van maken
Gilbey schreef:Mijn eerste advies is zorgen dat je met andere organisatoren in contact komt.
Zij kunnen je wegwijs maken met het wedstrijd organiseren en specifieke regels van de BHS.
TREC is inmiddels zelfstandig dus daar heb je niet direct iets aan voor het BHS gedeelte maar je komt wel met de lokale regels in aanraking.
Nu de niet ontopic vraag waar ik nieuwsgierig naar ben: Wie doet daar de TREC?
(Ik ben een actieve endurance maar ook TREC ruiter hihi)
Gilbey schreef:Hier kan ik TS wellicht mee helpen. 5 jaar terug woonde ik in Ierland (Donegal area) en ben toen erg actief geweest et enkele lokale mensen die TREC wilden opstarten. Ik meen mij te herinneren dat een v.d. dames van origine v.d. eilanden afkomstig was, ik ga morgen gelijk bellen/mailen voor een naamMijn eerste advies is zorgen dat je met andere organisatoren in contact komt.
Zij kunnen je wegwijs maken met het wedstrijd organiseren en specifieke regels van de BHS.
TREC is inmiddels zelfstandig dus daar heb je niet direct iets aan voor het BHS gedeelte maar je komt wel met de lokale regels in aanraking.
Nu de niet ontopic vraag waar ik nieuwsgierig naar ben: Wie doet daar de TREC?
(Ik ben een actieve endurance maar ook TREC ruiter hihi)
Ailill schreef:Gilbey schreef:Hier kan ik TS wellicht mee helpen. 5 jaar terug woonde ik in Ierland (Donegal area) en ben toen erg actief geweest et enkele lokale mensen die TREC wilden opstarten. Ik meen mij te herinneren dat een v.d. dames van origine v.d. eilanden afkomstig was, ik ga morgen gelijk bellen/mailen voor een naamMijn eerste advies is zorgen dat je met andere organisatoren in contact komt.
Zij kunnen je wegwijs maken met het wedstrijd organiseren en specifieke regels van de BHS.
TREC is inmiddels zelfstandig dus daar heb je niet direct iets aan voor het BHS gedeelte maar je komt wel met de lokale regels in aanraking.
Nu de niet ontopic vraag waar ik nieuwsgierig naar ben: Wie doet daar de TREC?
(Ik ben een actieve endurance maar ook TREC ruiter hihi)
Elmars_Floor schreef:https://www.knhs.nl/media/1632/draaiboe ... e-2014.pdf
Hier is wel een draaiboek te vinden wat allemaal nodig is om een wedstrijd te organiseren.
Maar het oprichten van een Endurance vereniging heb ik geen idee van hoe dat in zijn werk gaat.
Maar misschien heb je wat aan het bovenstaande. Dat is dan in Nederland van toepassing
Prairy schreef:Neem eens contact op met Jan Deprez uit België, die is voorzitter van de VLAR (Belgische endurance organisatie). Die kan je vast veel vertellen.
https://www.facebook.com/Vlaamse-Lange- ... 5/?fref=ts
https://www.facebook.com/jan.deprez.7?fref=ts
Als groom kan ik je vertellen dat de groompunten goed bereikbaar moeten zijn, met een (zeer) duidelijke routebeschrijving. Zorg er ook voor dat er makkelijk en goed, en voldoende parkeergelegenheid is. Grooms pleuren hun auto anders misschien niet altijd even handig neer. Verder is het voor de groomplaatsen ook erg belangrijk dat het een veilige plaats is om te groomen, met een mogelijkheid tot toeloop (dus met de ruiter een stuuk mee kunnen rennen) en dat ze ook al dravende eventueel kunnen groomen (vooral in de hogere reeksen wordt er harder gereden en minder gestopt op de groomplaatsen).
Het is niet handig om een doodlopende straat met weinig keer mogelijkheden te gebruiken als groomplaats. Dan loopt alles vast met alle irritaties van dien. Ik hoop ook dat er niet al teveel verkeersregels zijn, die lapten wij nogal eens aan onze laars om op tijd op de groomplaats te komen
Door veel koelwater kan het soms erg glad worden op de groomplaatsen.
De groomplaatsen ook niet al te ver uit elkaar als het even kan, en op een beetje regelmatige afstand van elkaar op de route van de ruiters. 2 km voor de finish mogen wij meestal niet meer groomen / koelen.
Genoeg koelwatertanks aanbieden, en onderweg een drinkplaats is ook fijn, zeker als de groomplaatsen verder uit elkaar liggen en het warm weer is.
En start en finish (en vetgate) liefst op hetzelfde terrein, zodat de trailer kan blijven staan. Als alles een beetje bij elkaar in de buurt kan zijn, is dat ook fijn. Je loopt als groom sowieso al heel wat af op zo'n dag, als het hoofdterrein dan goed beloopbaar is, zullen veel grooms je dankbaar zijn.
Verder is een goede vetgate, met duidelijke bewegwijzering erg handig. Mogelijk stallen, maar zorg ook voor voldoende plaats voor de trailers, waar men ook de paarden in een afgezet stukje aan de trailer kan zetten.
Een (warm) hapje en drankje mogelijkheid is ook fijn voor na afloop (ook goed voor je omzet) voor de sociale aspecten van een wedstrijd.
EHBO ook altijd goed om in te richten.
En regel genoeg vrijwilligers, en geef ze een duidelijke taak. Schrijvers bij de dierenartsen, catering, hulpjes, verkeersregelaars, secretariaat (ook heel belangrijk! niets zo vervelend als discussie krijgen), goede voorbereiding en administratie vooraf.
Kijk of je iets met de TREC kunt regelen qua samenwerking / spullen van elkaar lenen oid.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, veel succes!
Eloya schreef:Ik ken dit eiland alleen van de serie op tlc
Maar ik zou eens contact opnemen met een nl verenging? dat die je wat handvaten kan geven
Vriendin van mij rijd endurance maar veel weet ik er verder ook niet van, ga wel volgen!
succes!