Loon op zand: mooie wandelroute gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
weidepaal
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-09-14

Loon op zand: mooie wandelroute gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 16:54

Volgend weekend gaan we met een groepje vriendinnen voor 3 dagen naar Loon op zand. We overnachten in Herberg Manege van Loon.
Graag zouden we op zaterdag een mooie tocht rijden van ongeveer 20 km, liefst met tussenstop waar de paarden even vast kunnen staan.
Zondag willen we een route van ongeveer 10 km rijden.

We hebben (beperkte) ervaring met kaartlezen. Ik keek al op ruitersenmenners.nl maar kon daar niet echt een goede route mee vormen.

Zijn er bokkers die mooie routes hebben? Of tips waar we aan goede kaarten geraken?

Alvast bedankt!

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:57

weidepaal schreef:
Volgend weekend gaan we met een groepje vriendinnen voor 3 dagen naar Loon op zand. We overnachten in Herberg Manege van Loon.
Graag zouden we op zaterdag een mooie tocht rijden van ongeveer 20 km, liefst met tussenstop waar de paarden even vast kunnen staan.
Zondag willen we een route van ongeveer 10 km rijden.

We hebben (beperkte) ervaring met kaartlezen. Ik keek al op ruitersenmenners.nl maar kon daar niet echt een goede route mee vormen.

Zijn er bokkers die mooie routes hebben? Of tips waar we aan goede kaarten geraken?

Alvast bedankt!


Oh wat leuk!

Ik ben begin vd zomer in de drunense duinen geweest, ook op manege van loon. Wij zijn over de vlakte naar een restaurant met standplaatsen voor de paarden gereden, ik wert alleen niet meer hoe het heet. Daarna lekker rondgeslenterd over de vlakte en door het bos. Dat was een hele mooie rit!

Alvast veel plezier gewenst!

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Loon op zand: mooie wandelroute gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:06

Er zijn zoveel routes in de LDD.
Wat je kunt doen is vanaf van loon bijvoorbeeld naar een van de cafe's rijden.
Bij bijna elke café zit een stand voor de paarden.
Van loon zit vlak bij café Bosch en duin.
Maar je hebt ook nog de rustende jager, de drie linden, de roestelberg en de klinkert.
(Dit zijn de gene die ik zo even weet).

Heel veel plezier en misschien kom ik je zondag wel tegen :)

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:12

RoosTinker schreef:
Er zijn zoveel routes in de LDD.
Wat je kunt doen is vanaf van loon bijvoorbeeld naar een van de cafe's rijden.
Bij bijna elke café zit een stand voor de paarden.
Van loon zit vlak bij café Bosch en duin.
Maar je hebt ook nog de rustende jager, de drie linden, de roestelberg en de klinkert.
(Dit zijn de gene die ik zo even weet).

Heel veel plezier en misschien kom ik je zondag wel tegen :)


Oh ja, wij reden naar de roestelberg!

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:38

Een mooi rondje om te rijden vanaf van Loon is: Bosch&Duin (kan je geen paarden kwijt), Roestelberg (vaak wel druk met kinderen enzo), de Klinkert, De drie linden (ook druk) en afsluiten met de rustende jager. Je hoeft natuurlijk niet overal te stoppen, maar je kan zo een beetje uitzoeken waar alles ligt en je kan natuurlijk onderweg vragen naar deze plekken aan voorbijgangers.

Ik heb op endomondo ook een route staan, ik weet niet of je het iets vindt om met je telefoon/gps te rijden maar anders kan je me even pb'en ;). Bij van Loon zelf zullen ze ook wel tips &routes hebben ;)

weidepaal
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-09-14

Re: Loon op zand: mooie wandelroute gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 21:30

Het weekend was heerlijk. We logeerden op Manege Van Loon met onze paarden. Van daaruit hebben we een rit van 21 km gereden naar de Roestelberg en terug. Vandaag een rit van 15 km.
Prachtige omgeving!!

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:31

Fijn dat jullie het leuk gehad hebben, we zijn veel paarden tegen gekomen, misschien hebben we jullie ook wel gezien! :)