Endurance wedstrijden Engeland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Endurance wedstrijden Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 18:25

Hoi hoi,

Twee maanden terug heb ik een 7 jarige Thoroughbred ruin gekocht. Ik woon op Isle of Man (engels eiland).
Hij komt van de renbaan af en heeft cross country gedaan. Ik houd absoluut niet van springen of snelheid maar wordt wel erg blij van buitenritten en natuur ontdekken! Daarom denk ik dat endurance voor ons een goeie oplossing is! Maarrrrrrr, ik kan hier op Isle of Man echt niks over endurance vinden, alleen trec.

Iemand enig idee hoe of waar ik moet zoeken? Ik heb op de "Equestrian Isle of Man" Facebook pagina om hulp gevraagd maar daar weet ook niemand het. Ik kreeg alleen maar berichtjes over trec :').

Ook heb ik de British Horse Society Isle of Man gemaild met het idee van Ride & Run, of dat niet iets is voor op ons eiland. Tot op heden geen antwoord op. British Horse Society (BHS) is in Engeland net als KNHS, dus vandaar dat ik denk dat internationale Nederlandse endurance rijders misschien meer weten? Ik ben ook verzekerd bij BHS.

Wie kan mij verder helpen :D?

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Endurance wedstrijden Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:13


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 16:07


Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Endurance wedstrijden Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:08

Je kunt het beste zoeken op long distance riding. Dat is een meer gebruikelijke term dan endurance.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 16:22

Ibbel schreef:
Je kunt het beste zoeken op long distance riding. Dat is een meer gebruikelijke term dan endurance.


Kijk, dat is handig :D! Ik heb de website net helemaal binnenstebuiten gekeerd, en heb uiteindelijk maar een mailtje gestuurd. Wil gewoon weten wat ik kan doen om zo'n evenement hier op ons eiland te krijgen, of wie ik daarvoor moet aanspreken, of dat het überhaupt mogelijk is, etc.

Als iemand nog meer weet, dan hoor ik dat graag!

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:28

Hoe groot is Man eigenlijk? Kan je daar een beetje een route van 25-40 mijl of meer uitzetten in een beetje paardvriendelijk terrein?

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 17:00

Ibbel schreef:
Hoe groot is Man eigenlijk? Kan je daar een beetje een route van 25-40 mijl of meer uitzetten in een beetje paardvriendelijk terrein?


Isle of Man is 570 km2 groot, ongeveer 3x zo groot als Washington DC. Heb het even opgezocht op Wikipedia :+.

Ik heb nog niet het hele eiland ontdekt, maar er is hier een oud treinrail pad wat van west naar oost gaat (ongeveer 27 mijl). Dit is nu een ruiterpad geworden maar wel met oversteek plaatsen over de weg. Ook zijn er heel erg veel plantations (natuurreservaten/bossen), en daarnaast heb je nog greenways. Dat zijn paden die door motorcrossers en paarden gedeeld kunnen worden, zeg maar. Helaas mag je als ruiter niet op public footpaths.

Er is hier een keertje een long distance pleasure ride georganiseerd, maar die was maar 10 mijl. Niks dus.
In 2012 is er een route van 85 mile afgelegd, maar dat waren ook grote delen over de autowegen. Dit was vanwege de 100 jarige verjaardag van een jaarlijks wandelevenement. Die wandeling hebben ze toen ter paard gedaan.

Ik denk dat als er een jaarlijks paardenevenement komt waarbij je tientallen mijlen rijdt, er makkelijk autowegen afgesloten kunnen worden, alleen op die ene dag. Net zoiets als waarbij de wegen jaarlijks TWEE WEKEN dicht zijn vanwege de TT autoraces :+