betaalbaar endurance hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudxx
Berichten: 167
Geregistreerd: 05-02-13

betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 17:15

Hoi,

Nadat ik marktplaats, boktmarkt, ebay (ook Duits en Engels..) etc afgespeurd heb vraag ik het maar eens hier. Ik ben op zoek naar een halsterhoofdstel die minder dan 100 euro kost. Ik wil er graag bitloos met een bloem hackamore mee gaan rijden.

Eisenlijstje:
- breedte hoofdstel 12 mm (iig niet te dun)
- maat cob / arabier
- kleur liefst kobalt blauw, evt andere kleur die bij een vosje past

De bloem hackamore heb ik al, dus ik heb nog nodig
- halster hoofdstel
- kinriem en neusriem voor de bloem. Bij goedhard zijn deze riempjes los te koop voor 31 euro (http://www.goedhard.nl/index.php?item=m ... 58&lang=nl), dus dat is nog wel te doen als het halster hoofdstel max 70 kost en een kleur heeft die goedhard ook levert.

Op marktplaats heb ik deze advertentie gevonden: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer .. maar ik denk dat ik de riempjes echt te smal vindt (of de foto moet het vertekenen, ik heb de verkoper gevraagd naar de breedte)

En verder deze: http://www.podiumzadel.nl/index.php?ite ... yYJ7zCLTIU maar deze kleur heeft goedhard niet, dus dan heb ik een probleem met de riempjes voor de hackamore

Wie o wie kan mij helpen?

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:27


S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:13


Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:39

www.outdoorruitersport.nl ik koop nu alleen nog maar Zilco nadat ik andere merken in het verleden heb aangeschaft en hier niet tevreden over ben. Ooit een Zilco gekocht en dat was het enige hoofdstel dat echt bevalt en nu haal ik dus alles bij Outdoorruitersport :j

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:40

Ik zou sowieso voor goedhard gaan, maken alles op maat en precies zoals je het hebben wilt. Super service.

Service van outdoor ruitersport is om te huilen. Zilco is prima spul, al vind ik marylot (goedhard) wel fijner.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:13


Anoniem

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:41

Ik vind €200+ niet echt betaalbaar Alex..

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:00

Beloven schreef:
Ik vind €200+ niet echt betaalbaar Alex..

Dat is voor een volle set, dus incl martingaal.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:14

Dat is inderdaad voor een complete set( Halsterhoofdstel, martingaal, martingaalvork en teugels) de prijs.

Voor alleen een halsterhoofdstel is de prijs veel lager:

RVS € 83
Brass € 75
Powdercoated € 127

En de dessert hoofdstel die bitloos gebruikt kan worden is ook geen € 200+

RVS sidepull €83,00
Crosslink €84,00
Hackamore €98,00
Zonder neusriem/without noseband €58,00

Brass sidepull €75,00
Crosslink €83,00
Hackamore €93,00
Zonder neusriem/without noseband €53,00

Powdercoated sidepull €127,00
Crosslink €137,00
Hackamore €153,00
Zonder neusriem/without noseband €90,00

Anoniem

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:17

Vind ik nog duur, maar oke.

Claudxx
Berichten: 167
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 21:10

Bedankt voor de suggesties!

Ik wil wel graag een ervaren persoon / bedrijf en niet iemand die voor de lol af en toe knutseld (ik ben een perfectionist dus ik ga me ergeren aan scheve dingen en foutjes).

Bij goedhard ben ik 164 kwijt excl verzenden en dat vind ik echt te veel.

Outdoorruitersport en mc-outdoor ook te duur helaas ..

AlexVB jullie site had ik idd ook gezien maar is voor mij ook niet echt betaalbaar.

Probleem is een beetje dat ik naast het hoofdstel ook apart de riempjes voor de hackamore en de teugels moet kopen helaas.

Via pb heb ik een aantal tweedehands aangeboden gekregen, waarvoor mijn dank!!
Maar ik wil graag het hele hoofdstel blauw (geen gekleurde neus/frontriem), gee sidepull en geen lichtblauw .. Dus ik ben nog steeds zoekende!! :)

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:20

Ik denk dat dit toch wel een beetje de prijs is voor een halsterhoofdstel.
Als je niet zo specifiek een kleur zocht was 2e hands een optie.
Anders toch maar even doorsparen?
Het gaat echt heel lang mee en blijft ook lang mooi.
http://www.maximumhorses.com/product.php?id=2&sid=80

Bij maximum kun je heel veel op maat laten maken of ze maken speciaal iets nieuws voor jou.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:19


daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:26

Op fb zou je eventueel nog contact kunnen zoeken met "de boer paardensport", hun maken ook alles op maat maar ik heb geen idee van de kosten.

Liannetje86
Berichten: 784
Geregistreerd: 14-08-09

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:41

Ik heb de mijne een paar jaar geleden bij Hippogrif(f?) besteld. Daar was die goedkoper, en ze waren ook fijn breed (want dat smalle gebeuren vond ik ook niets.) zie alleen nu op de site vooral hartslagmeters...

Op boktmarkt zag ik er een tijd terug weer 1 voorbij komen. Ook blauw (zat toen nog te twijfelen of ik die zou kopen want dat was dezelfde kleur en dan had ik er ook die kleur teugels bij (toentertijd helemaal gek op mijn teknateugels. Achteraf ervan gebaald :') compleet was mooier).

Zag er hier in het dorp nog een bruine voorbij komen op de 2e handsbeurs.. Dus goed zoeken misschien?

Mabu
Berichten: 101
Geregistreerd: 29-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:04

ha! dan heb je niet goed gezocht! bij greendistance is er nu een hoofdstel in de aanbieding voor 50 euro, verschillende kleuren maar zeker in blauw, ook heb je op fb een pagina endurance markt, daar staat nu geloof ik 2 hoofdstellen op( ook een blauwe). en bij outdoor riding of outdoor ruitersport dat weet ik even niet meer hebben ze ook een hoofdstel in de uitverkoop van 50/60 euro, ook een blauwe.

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:09

Ik heb jaren met een blauw halsterhoofdstel van Norton gereden. Deed het prima! Wel wat stugger dan de hoofdstellen van goedhard bijvoorbeeld. Maar ik heb er jaren plezier van gehad.
De kleur begon nu te vervagen. Ipv lichtblauw ging die richting wit.
Dus toen wat meer geld uitgegeven voor een goedhard hoofdstel. En moet zeggen dat dat materiaal veel lichter en mooier is :)

Edit:

Hier heb ik mijn Norton hoofdstel gekocht: https://www.horseshopinternational.nl/n ... dstel.html

Claudxx
Berichten: 167
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 18:28

Probleem is echt dat ik niet meer dan 100 wil uitgeven ..
De meeste hoofdstellen worden verkocht zonder teugels, dus dan moet ik teugels à 30 + riempjes voor hackamore à 25 en verzendkosten van goedhard à 6 euro erbij rekenen. Dan blijft er nog maar 39 over voor het hoofdstel zelf, haal daar de verzendkosten vanaf en je hebt nog 32 euro :(

Uiteraard houd ik marktplaats, bokt markt en de fb groep endurance markt in de gaten, maar degene die ik gezien heb voldoen niet

Ik heb er nu één gezien die geel op de frontriem en neusriem had, maar geel vind ik niet mooi bij mijn paard.
Dan hebben we nog een kaakgekruisde aangeboden gekregen, super mooi ding en opzich kan ik dat kaakgekruisde wel zo knutselen dat het gewoon een kinriem is .. maar dan moet ik er apart teugelhangers à 25 bij kopen waardoor het totaal ook al weer 136 euro wordt
Daarnaast heb ik nog een paarse gezien, maar die vroeg 60 euro voor alleen het hoofdstel

Ideaal zou zijn als iemand hoofdstel + teugels verkoopt, dan hoef ik alleen nog maar de riempjes voor de hackamore à 31 apart te kopen :)

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:52

ik heb nog een gele van Marylot, eventueel incl teugels.... niet nieuw, maar vraag er dan ook niet de hoofdprijs voor ;)

bij interesse kan ik je de foto's mailen of appen ;) (gegevens via PB)

Claudxx
Berichten: 167
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 21:43

Om even te laten weten hoe het afgelopen is..
Ik heb inmiddels mijn set compleet: een blauw norton hoofdstel, de riempjes voor de hackamore, blauwe stijgbeugels en een mattes pad. Alles bij elkaar voor 90 euro. Lang leve marktplaats *\o/*

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:49

Sommige Norton-hoofdstellen worden wel keihard in de kou.

ylse_end
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-09-16

Re: betaalbaar endurance hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:46

Ik heb een maximum en een zilco hoofdstel en ze waren allebei onder de honderd euro.