Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:04

Over beugels: Ik heb EZ rides, breed en verend voetbed. Wel zonder korf, ik heb het idee dat ik dan nét niet ver genoeg met mijn voet in de beugel kan. Misschien kan je eens wat proberen, want er zijn ook mensen die zweren bij Flexrides, die vind ik echter te smal. Ik rij vaak met bergschoenen.

Over hartslagmeters; ik heb de Inzone van Polar. Vroeger wel een Garmin forerunner gehad, gps met hartslagmeter, maar de gps functie gebruikte ik niet veel, vertrouw liever op de kaart :+ En de afstand van de route klopte niet altijd met de GPS, waardoor je toch anders uit kwam met snelheid. Ik gebruik dan liever een schema van Blue Balance :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:11

Ilse_123 schreef:
Qua polar weet ik het allemaal niet meer. Heb voor mezelf een F1 horloge met menselijke band, en toevallig een losse H7 die eventueel op een paardenband kan...maar die zijn niet los tekoop (gemaild met polar). Zou graag met hartslagmeter willen trainen, maar moet zeggen dat het zonder tot nu toe ook prima gaat. In ieder geval nooit op een wedstrijd problemen gehad met aanbieden, en dat heb ik altijd op de gok gedaan.

Als je qua hartslagmeters iets wil wat volgens Polar niet kan, neem dan even contact op met Cees van Beckhoven. Hij doet veel met en voor Polar en heeft soms wel de mogelijkheden om net even wat meer op maat te kunnen leveren.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:45

Equilog verkoopt paardensensoren waar je de H7 transmitter op zou moeten kunnen aansluiten volgens mij.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:03

Wat is er weer veel gekletst hier!

Ik las iets over rijden met oortjes. Ik ben daar absoluut geen fan van. Ik zie hier in het dorp een heleboel scholieren met oortjes fietsen. Onderweg naar mijn vader zijn er geregeld kinderen die schrikken omdat je ze inhaalt en ze je niet gehoord hebben. Ik vind het te gevaarlijk.

Hartslagmeters kan ik niet over mee praten. Ik luister altijd met een stethoscoop voor en na de rit. Bij een lange rit neem ik hem ook mee om onderweg nog eens te luisteren.

Ik heb in december korfbeugels met een breed voetbed op mijn verjaardag gekregen. Deze kwamen geloof ik bij Kifrahorse weg. Ik vind ze erg fijn, prima beugels om mee te beginnen.

Gisteren alvast ingeschreven voor de korte klasse II in Epe. Eind januari de training weer helemaal opgepakt. Helaas wordt er nu weer roet in het eten gegooid door die stomme sneeuw... ik ben echt toe aan lente -O-

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:48

Ik wil ook weer lente. -O- Heb Top Cat in december ropgepakt na zijn winterstop van 6 weken maar alleen nog maar bak en longeerwerk kunnen doen. Eerst de frisheid en scherpe randjes eraf voordat ik weer op pad durf met hem.
Hopelijk toch op tijd fit en ready voor Renesse op 19 maart.

Ik rij (nog) met gewone beugels, maar heb voor mijn verjaardag volgende week ook korfbeugels van Kifra gevraagd. *D Die bevallen goed dus, Simone?

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:53

Ilse_123 schreef:
toevallig een losse H7 die eventueel op een paardenband kan...maar die zijn niet los tekoop (gemaild met polar).


Die zwarte bedoel je.... heb ik afgelopen week in Belgie besteld, verwacht 'm vandaag of morgen binnen.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:56

Ik ben op het moment ook weinig buiten te vinden. Met een fris paard ga ik de weg niet op.
Hopelijk heb je hem optijd fit unseen!

Ja hoor. Ik vind het prima beugels om mee te beginnen. Ik heb nog geen zere knieën weer gehad nadat ik deze eraan gehangen heb.
Alleen toen ik ze uit de verpakking haalde waren de korven nog niet gevormd. Dus eerst even een dag of twee iets van wol oid in proppen, zodat de korven mooi naar buiten blijven staan :o

Malenka

Berichten: 7582
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:00

Ik heb de seaver sleeve besteld om de hartslag te meten. Helaas heeft de levering vertraging opgelopen. Hij zou deze maand komen maar het zal nu april worden. Ik ben wel ontzettend benieuwd.

Wij gaan wel naar buiten. Maar ik kan niet elke keer tempo rijden omdat het soms gewoon eng is zoals hij dan kan reageren. Ik hoop ook dat de paddocks snel droger worden. Dan zal hij in zijn 'vrije tijd' meer bewegen en verwacht ik dat hij weer makkelijker te rijden is.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:40

Wij waren weer aan het oppakken, maar als het vannacht inderdaad weer gaat vriezen hebben we weer een probleem. Ik ga 26 maart onze eerste plannen voor dit seizoen. Dus ik hoop dat we zeker een maand nog kunnen doorhakken met de training.

Spec kan echt elk jaargetijde gewoon naar buiten, soms een vreugde hups, maar niets bijzonders. Alleen tempo gaat wat omhoog.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:04

Ik luister ook gewoon old skool met een stethoscoop naar de hartslag van mijn pony.
Heb (nog) geen hartslagmeter.
Desondanks ga ik dit weekend wel naar de clinic van de endurancevereniging over trainen met hartslagmeter. Lijkt me wel interessant.

Malenka

Berichten: 7582
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:39

Daar zou ik ook graag heen gaan. Helaas plant iedereen zijn activiteiten die dag en kan ik niet overal heen.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:32

Hartslagmeter en stethoscoop zijn beiden op hun eigen manier handig. Tijdens het rijden/het herstel daarin kun je mooi zien met een hartslagmeter en soms zelfs als er iets niet goed is (hartslag hoger dan normaal). Ernaast, bijv. op de finish of vetgate is de stethoscoop veel fijner omdat je direct hoort wat er gebeurt en je dus ook beter weet of de hartslag steady zakt of nig wat 'fladdert'.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:58

Wij zouden onze eerste wedstrijd starten in ysselsteyn, helaas gooit werk roet in het eten en mag ik dan lekker op trainingsweekend :(.. Nu dus de eerste wedstrijd gepland in Utrecht op 16 april.

Gebruiken jullie iets van een seat saver of bontje voor op het zadel? Na een tijdje zit mijn zadel toch iets minder lekker :')

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:20

Brego93 schreef:
Wij zouden onze eerste wedstrijd starten in ysselsteyn, helaas gooit werk roet in het eten en mag ik dan lekker op trainingsweekend :(.. Nu dus de eerste wedstrijd gepland in Utrecht op 16 april.

Gebruiken jullie iets van een seat saver of bontje voor op het zadel? Na een tijdje zit mijn zadel toch iets minder lekker :')


Waarom start je niet de 26ste maart in Helchteren? Is in Belgisch Limburg en afhankelijk van je locatie in het Zuid-Limburgse ben je er binnen het uur.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:32

Kun je in Belgisch Limburg gewoon starten met een nederlandse startkaart dan? Of hoe gaat dat in zijn werk?

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:02


Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:06

Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken of het voor ons te doen is om in Helchteren te starten :)

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:23


Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:38

Weet je misschien ook waar ik kan vinden hoe dat in z'n werk gaat met winstpunten? Hoeveel winstpunten je kunt krijgen bij de KNHS voor een wedstrijd in Belgie?

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:23

Is gelijk gesteld met Nederland. Dus een wedstrijd goed uitgereden is 1 punt.

Voor K1 wedstrijden is het nu dus ook 3 wedstrijden goed uitrijden is 3 wp is K2 gekwalificeerd.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:07

Waar is die training? Wil ik ook wel heen (ben alleen nog geen lid, wacht nog op de bevestiging).

Marije_jiplover schreef:
Ik luister ook gewoon old skool met een stethoscoop naar de hartslag van mijn pony.
Heb (nog) geen hartslagmeter.
Desondanks ga ik dit weekend wel naar de clinic van de endurancevereniging over trainen met hartslagmeter. Lijkt me wel interessant.


Zijn de beugels van Kifra zwaar?

Doen jullie ook weleens mee met endurancetrainingen?

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:14

Clinic over trainen met hartslagmeter is in Heerde.
Op Facebook vd enduracevereniging staat er meer over.

Ik heb meerdere enduranceruiters op stal, wij trainen wel eens gezamelijk.
En ik doe deze winter mee met een begeleidingstraject bij Akhdhar endurance, bestaande uit veel theorie met zelfstudie opdrachten, 2 theorie avonden, een praktijkavond op de paardrijSIMulator en w groepstrainingsritten.

Mogelijk ga ik nog een extra rit inschrijven.

F3nn3

Berichten: 1253
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Midden-limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:21

Ik heb ook wel eens zitten denken om trainingen te geven. Maar blijf denk ik liever alleen trainen. Kan ik toch beter m'n ding doen haha

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:46

Leuk! Ik rij 12 maart ook mee met een rit ...

Marije_jiplover schreef:
Clinic over trainen met hartslagmeter is in Heerde.
Op Facebook vd enduracevereniging staat er meer over.

Ik heb meerdere enduranceruiters op stal, wij trainen wel eens gezamelijk.
En ik doe deze winter mee met een begeleidingstraject bij Akhdhar endurance, bestaande uit veel theorie met zelfstudie opdrachten, 2 theorie avonden, een praktijkavond op de paardrijSIMulator en w groepstrainingsritten.

Mogelijk ga ik nog een extra rit inschrijven.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:49

F3nn3 schreef:
Ik heb ook wel eens zitten denken om trainingen te geven. Maar blijf denk ik liever alleen trainen. Kan ik toch beter m'n ding doen haha

Er bestaat voor mij een verschil tussen trainingen geven en de mogelijkheid bieden om mee te trainen. In het laatste geval ga ik er ook echt niet voor betalen (tenzij er bijv. kop soep/broodje bij is), in het eerste geval ga ik naar zoiets toe om te leren/instructie te krijgen.