Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:10

JoycexEnya schreef:
Ik schop dit topic even omhoog.
Ik wil graag lid worden van de endurance vereniging alleen ik ben al wel lid van de knhs, moet ik dan 52.50 betalen of 20 euro minder omdat ik al lid ben van de knhs


20 euro minder, dan word vanzelf verekend. Je vult gewoon je leden nummer van de KNHS in en het komt goed.

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:27

Aah top bedankt, ga ik mij straks aanmelden.

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:06

Kan iemand ook vertellen hoe het zit met startlicentie? Moet je die ook aanvragen als je een KNHS Startpas hebt?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:07

Nee dat hoeft niet als je al een volledige startpas hebt.

Licor

Berichten: 2956
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:02

Mijn bijrijdster gaat met mijn paard endurance starten volgend seizoen. Ze Is al lid van de knhs via haar vereniging. Klopt het dat ze nu dan gewoon kennismaking klasse kan starten? En hoe zit het met klasse 1 starten? Want kennismaking worden geen winstpunten bijgehouden toch? Op zich geen probleem, maar als het klikt en ze het beide leuk vinden willen ze misschien ook al wel een lange klasse 1 of zelfs klasse 2 starten, dus dan is het zonde van de gemiste winstpunten bij kennismaking klasse

En weet iemand hoe het inschrijven enz dan verder gaat? Heeft ze al een startkaart nodig enz?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:05

Als je alleen klasse 0 (Impulsrubriek) wil starten dan is een KNHSlidmaatschap voldoende.

Er loopt in 2017 een proef met starten in klasse 1 mét reguliere startkaart maar zonder enduranceverenigingslidmaatschap.

Anders is het toch gewoon lid worden van de endurancevereniging en een startlicentie aanvragen.

Inschrijven doe je via MijnEndurance. De link naar die website kun je vinden op de pagina van de endurancevereniging.

Licor

Berichten: 2956
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:10

Dus ze kan nu gewoon zo klasse 0 starten.. kan dat gewoon onbeperkt?

Als ze voor komend jaar een startkaart aanvraagt (moet dit regulier of kan dit ook alleen de licentie zijn?) kan ze klasse 1 starten..

En hogerop is uiteraard sws lid van vereniging worden.. Maar dat zou dan wss voor het seizoen van 2018 worden..

Het is nu toch nog even kijken wat haalbaar Is en of ze het leuk vinden enz.. dus wel fijn dat de mogelijkheid er Is om niet meteen volle bak te hoeven betalen!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:14

Voor de klasse 1 zonder lidmaatschap gaat het om een reguliere startkaart. Die kun je aanvragen via een 'normale' rijvereniging en kost iets van €108. Komt je rijverenigingslidmaatschap nog bj.

Startlicentie plus enduranceverenigingslidmaatschap is goedkoper dan €108 samen.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:14

Klasse 0 kan onbeperkt inderdaad.

Als je meedoet aan de proef moet je een reguliere startpas hebben en betaal je per wedstrijd 10 euro meer omdat je geen lid hoeft te Zijn van de endurance vereniging. Erg handig.

Je krijgt ook gewoon je winstpunten.

Licor

Berichten: 2956
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:21

Oke bedankt voor de info! Is meteen een stuk duidelijker nu.. ik kwam er echt niet aan uit met de info op de knhs website en endurance website..

Dan is de proef voor ons niet de beste oplossing want er Is nu nog helemaal geen sprake van een startpas.. en andere wedstrijden dan endurance zitten er ook niet echt in haha..

Ik denk dat we gewoon eens gaan beginnen met een klasse 0.. en als het bevalt gewoon lid worden en een startlocatie doen

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:48

Thanks voor de info! Weet iemand ook hoe het zit met promoveren? Heb je in de Endurance ook een bepaald min/max winstpunten en dan moet je over naar volgende klasse?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:50

Verplicht promoveren hoeft niet. Wel is er een minimaal aantal winstpunten wat je in een klasse moet halen voor je een klasse hoger mag starten.

Daarnaast mag je altijd in een lagere klasse starten dan de klasse waarin je startgerechtigd bent.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:32

Dit staat er in het Dicipline regelement.

1. Ruiter en paard krijgen winstpunt(en) toebedeeld na het goed uitrijden van een wedstrijd. Deze winstpunten
worden geregistreerd.
a. In klasse I levert een goed uitgereden wedstrijd 3 winstpunten op.
Er wordt 1 winstpunt in mindering gebracht bij iedere re-inspection. Verder wordt 1 winstpunt in mindering
gebracht indien de gemiddelde snelheid tussen 13 en 15 km/h is. Combinaties, die een klasse I-wedstrijd in
het buitenland rijden, krijgen bij een goed uitgereden wedstrijd standaard 2 winstpunten.
b. In klasse II levert een goed uitgereden wedstrijd 1 winstpunt op mits er niet harder is gereden dan gemiddeld
15 km/h.
c. In klasse III levert elke goed uitgereden wedstrijd 1 winstpunt op.
d. In klasse IV levert elke goed uitgereden wedstrijd 1 winstpunt op.
2. Er mag altijd gestart worden in een lagere klasse dan waarin paard/ruiter startgerechtigd zijn.
3. Er bestaat geen verplichting tot promotie naar een volgende klasse.
4. Een combinatie is startgerechtigd in klasse II:
a. Wanneer zowel ruiter als paard een minimum stand van klasse I met 9 winstpunten hebben.
b. Wanneer de ruiter klasse IV startgerechtigd is.
5. Een combinatie is startgerechtigd in klasse III:
a. Wanneer zowel ruiter als paard een minimum stand van klasse II met 2 winstpunten hebben.
b. Wanneer de ruiter een minimum stand heeft van klasse IV met 3 winstpunten.

Edit: onderste deel was niet relevant.

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:21

Ik ga mij hier ook melden! Komend jaar (mei, juni) wil ik een eerste impulswedstrijd starten met mijn twintig jarige fjord. :j We zijn inmiddels druk aan het trainen, maar hebben geen haast. Ik lees even mee!

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:08

Isabel_k schreef:
Ik ga mij hier ook melden! Komend jaar (mei, juni) wil ik een eerste impulswedstrijd starten met mijn twintig jarige fjord. :j We zijn inmiddels druk aan het trainen, maar hebben geen haast. Ik lees even mee!


Leuk!! Hier ook iemand met geen haast, nu weinig echt aan het trainen. Maar heb wel heel veel zin in de eerste wedstrijd!
Ben benieuwd wat je eerste wordt!
Ik hoop op mijn eerste wedstrijd samen met iemand te kunnen starten, maar eerst maar eens weten wat mijn eerste wordt :D

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:13

Een eerste samen rijden lijkt mij ook fijn inderdaad. Maar ik wil ook niet te gebonden zijn mocht het mee of tegen vallen. :')

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:04

Ik heb iets gelezen dat de wp komend jaar wat gaan veranderen dus misschien dit nog niet te hard uit je hoofd leren en afwachten wat de wei zittingen zijn voor 2017

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:25


Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:34

Hahaha lees nu mijn stukje terug en zie dat mijn telefoon heeft lopen spelen met wat ik schreef.
Moest staan "wat de nieuwe zijn" ipv "de wei zittingen zijn" hihi

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 23:49

Isabel_k schreef:
Ik ga mij hier ook melden! Komend jaar (mei, juni) wil ik een eerste impulswedstrijd starten met mijn twintig jarige fjord. :j We zijn inmiddels druk aan het trainen, maar hebben geen haast. Ik lees even mee!


Leuk! Ik ben vorig jaar ook gestart met mijn 20 jarige Arabier. Volgend seizoen dus 21 dus gaan lekker door en zien wel wat ze aan kan. Zo lang ze graag lopen en er plezier in hebben is het alleen maar mooi toch :)

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:20

Gisteren hebben wij voor het eerst sinds haar blessure 10 km gereden. Ze was zeikes nat, maar wilde nog wel heel graag. Daar ben ik wel blij om. :j Ik had wel last van mijn kont zeg maar... Daar komt een seat saver. :')
Afbeelding

Afbeelding

Stelvio
Berichten: 826
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:18

Isabel, misschien is het ook wat warm voor je fjord om met een uitrijdeken te rijden? Zo te zien heeft hij een flinke vacht.

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:33

Dat is deels waar, maar ik wilde het risico niet nemen in verband met eventueel opkomende schemer en de mist die er hing. ;) Natuurlijk heb ik daar wel rekening mee gehouden door rustiger te rijden.

Wel heeft ze Cushing wat natuurlijk ook betekend dat ze extra zweet op haar hals. (Dit is hiervan een symptoom.) Onder het zadel en onder de deken was ze totaal niet nat. ;)

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:40

Vandaag getraind met de hartslagmeter en intervallen, in de bak
5 min draven en 4 min stappen (dat ik ga verkorten naar 3 min stappen) ze herstelt zo snel.

Afbeelding

10 min instappen
6x 5 min draven
6x 4 min stappen
10 min uitstappen.

Met uitstappen ging de hartslag ineens weer omhoog, er liepen paarden binnen dat ze wel hoorde maar niet kon zien, super leuk om dat te zien, voelde totaal geen spanning

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:43

@JoycexEnya Wat leuk om te zien! Mag ik vragen wat voor hartslagmeter je gebruikt? Ik wil ook een keer zo iets gaan aanschaffen!