Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:52

Vond een zweetmes ook wel fijn te hebben.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:53

Kayleigh327 schreef:
Iemand enig idee wanneer de wedstrijden van 2017 bekend worden gemaakt?
Ik wil in het voorjaar gaan starten in de impuls-klasse!

Ga er maar vanuit dat dat niet voor half/eind november is.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:21

later zelf nog..eerder rond dec/ januari zo'n beetje; althans. die van 2015 en 2016 kwamen beide rond die tijd.
Maar de meeste wedstrijden zijn zo'n beetje rond de zelfde tijd ieder jaar, dus aan de hand van de kalender van 2016 zou je wel al enigszins kunnen inschatten welke je wil doen.

Heb zelf in elk geval aan de hand van de 2016 kalender al wat wedstrijden uitgekozen voor volgend jaar......alleen Ruinen is ff lastig te schatten, omdat die dit jaar verplaatst was vanwege slecht/te nat terrein/

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:06

Goedemiddag dames :)

Zeer waarschijnlijk is het antwoord hier wel al te vinden maar om nu het hele topic door te zoeken.......

Ik heb vroeger 1 keer een impuls rit gereden met een pony die ik nu allang niet meer rijd.
Maar nu mijn hengst gecastreerd is, komt daar eindelijk de endurance takt in zicht die wij nooit hadden kunnen rijden als hij hengst was gebleven.

Waar moet ik in godensnaam beginnen, en dan vooral..... moet ik nu wel of niet lid worden van de endurance vereniging? Wij starten gewoon dressuur dus ben lid van een rijvereniging. Ik kon hier en daar op verschillende site's wel wat vinden maar het een sprak het andere tegen dus ik denk, vraag het hier gewoon :D

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:13

als je eerst nog impuls wil starten met je ruin, dan ben je eerst voor nu klaar :)

Wil je officieel dan moet je een startkaart hebben (je kan met een reguliere startpas ook endurance starten...handig als je ook nog dressuur mee wil pikken...wil je echter puur alleen endurance rijden, dan zou ik voor een endurance pas gaan; mag je alleen endurance mee starten, maar is een flinkstuk goedkoper dan de reguliere)
Dit jaar hadden ze nog een actie dat je geen lid hoefde te zijn van de endurance vereniging als je klasse 1 startte. Dit was een test, maar heb nog niet ergens gelezen of dit wordt doorgezet ja of nee.
Wordt de test doorgezet...of definitief gemaakt dan ben je zolang je in de klasse 1 zit, met die startpas ready to go zeg maar...wat betreft het mogen starten, conditie moet er ook in :P :P
Mocht het echter bij dit jaar blijven dan zou je dus, mocht je officieel willen starten, ook nog lid moeten worden van de endurance vereniging.


edit; startkaart heet dacht ik sinds dit jaar startlicentie dacht ik...waarna je dan nog een gratis startpas moet aanvragen. Maar mocht je al officieel dressuur straten dan weet je dat natuurlijk al....ik noem het alleen nog gewoon startkaart, omdat ik dat nu eenmaal zo gewend ben...zal vast niet de enige zijn denk ik

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:17

Ik las dat ze een test voor 2016 en 2017 hadden, dus dat wacht ik wel even af.
Zelf starten we straks nog in de M1 dressuur dus de pas is er ook al begrijp ik. Dan hangt het enkel nog af of er nog bekend gaat worden dat ik wel of niet lid moet worden van de endurance vereniging

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:31

Volgens mij geldt het in 2017 ook dat je klasse 1 kan starten zonder lid te zijn van de vereniging :j Je betaalt dan alleen wel een tientje extra per keer, terwijl je voor 30 euro al lid kan worden van de endurancevereniging (normaal 50, maar omdat je al aangesloten bent bij de KNHS hoef je niet nogmaals de 20 euro afdracht aan KNHS te betalen), en je krijgt ook nog een leuk tijdschrift van de vereniging! Dus als je van plan bent een paar keer te gaan starten, kan je net zo goed meteen lid worden!

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:41

Top, bedankt voor de uitleg!

Het is toch zowieso pas vanaf volgend jaar, eerst maar eens een super conditie gaan opbouwen.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:22

aah ok volgend jaar ook nog dus. Nou ja voor mezelf maakt het niet uit, want ga alleen endurance rijden en de endurance vereniging is goedkoper dan de landelijke rijvereniging waar ik nu administratief lid van ben, dus ik stap over naar de endurance vereniging in januari.
Scheelt me incl knhs lid 20 euro, dus heb gelijk de eerste kosten er al uit als het ware....heb ik nog geen wedstrijd km gereden nog :P



Nu er toch weer wat leven in het topic zit. Ik heb nog even een vraag; ben dus nu een 7 jarige ruin aan het trainen voor ons debuut volgend jaar...we hopen op KWB in mrt, maar is zeker geen probleem als het later in het seizoen wordt.
Nu denk ik dat we mrt wel gaan halen, maar vraag me nu alleen af; ga ik niet te snel?
Even een korte uitleg; eind vorig jaar zijn ze op stal begonnen Goliath te beleren (toen nog hengst); al het voorwerk gedaan, erop hangen, echt erop via voetje geven en rustig aan wat rondstappen aan de hand nog; dus nog niet op afstand aan de longe zeg maar....toen wegens tijdgebrek stil gezet. Rond half februari heb ik hem dus opgepakt. We hebben lange tijd in de bak rondgebracht, mede omdat hij nogal explosief kon reageren als hij of ergens van schrok, of als hij gefrustreerd raakte als hij zn balans verloor; dat werd beide flink afgereageerd met hoge luchtsprongen met direct een flinke bok erachter aan. Hij is ook pas in april geruind en voelde (uh bij tijden nog steeds trouwens) zich echt nog hengst voor lange tijd.
Ben dus pas eind juli begonnen met buitenrijden. Dit gaat overigens fantastisch; nog net niet verkeersmak geboren zeg maar. Conditie is prima en looplust is zeker aanwezig; dat laatste misschien een beetje te. Om niet te snel te gaan in aantal km's rijd ik expres nog even niet langer dan 2 uur max buiten (uiteraard ben ik niet gelijk naar 2 uur gegaan) afgewisselt met bakwerk en korte buitenritjes van een half uur tot 3 kwartier.
Bij de korte ritten rijden we wel zoveel mogelijk op tempo; dus voornamelijk draf (galop doen we buiten nog niet, aangezien hij in draf nog wel eens het tempo probeert te bepalen, dus die wil ik eerst constanter hebben wat betreft tempocontrole). De lange ritten is half om half zeg maar; 50 % stap, 50 % draf......daarmee red hij 16 km in 1 uur 55 min.
Op zich mooi natuurlijk dat zijn conditie in een super steile curve omhoog gaat, maar een paar dagen terug bedacht ik me ineens; verdorie, eigenlijk ben ik nog helemaal niet zo lang met hem buiten aan het rijden, is 16 km met flink wat draf erin niet wat te veel van het goede voor de pezen??
Nu heeft hij de eerste 5 jaar van zn leven 24/7 buiten gestaan met andere hengsten en is hij dol op spelen...mooi dat zn weidegenoten dat ook altijd waren; dus in die jaren hebben zn pezen en spieren flink wat training gehad, maar toch........gaan we niet te snel?

Overigens is hij nooit moe naar een buitenrit. Hij zweet veel, maar dat is toch zijn ding blijkbaar. Toen ik in februari begon had hij de conditie van een dweil dus weet ik het snelle en veel zweten daaraan, maar ook nu zn conditie goed is zweet hij redelijk snel (hoewel wel een flink stuk minder dan begin dit jaar), maar ga je eenmaal uitstappen dan droogt hij ook snel op. Laatst ook al eens met hartslagmeter gereden en ook die liet zien dat ik me wat betreft zn conditie geen zorgen hoef te maken; die is gewoon goed te noemen.

Gaat me daarom meer erom of het niet te snel gaat wat betreft pezen; wil niet een peesblessure erin rijden natuurlijk.

Zn schema is overigens;
maandag; 20 tot 25 min longeren
dinsdag vrij
woe; bakwerk ong 40 min
donderdag vrij
vrijdag bakwerk ong 35 min
zaterdag; buitenrit...afstand, duur en tempo is verschillend
zondag vrij

Wil in januari ong beginnen met minimaal 2 keer per week buiten te rijden...dat zal waarschijnlijk de woensdag worden...het bakwerk valt dan uiteraard weg voor die dag. En dan op die dag een buitenrit met veel stapwerk...de zaterdag met meer tempo.

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:44

Ik denk niet dat het te snel is, maar het ligt er natuurlijk aan hoe je het invult.

Het is al een heel goed begin dat hij de eerste 5 jaar van zijn leven lekker heeft kunnen groeien en spelen, dat maakt een paard hard. Nu dus rustig beleerd en wat fun buitenritjes, helemaal prima.
Je huidige schema ziet er ook oke uit, maar pas op met schema's, zorg dat je er zelf flexibel in blijft. Komt hij een dag wat minder fit over, gewoon een extra dag vrij.

Qua afstanden trainen en de wedstrijden, als jij het eerste jaar alleen klasse 1 start, waarvan in het begin alleen de korte klasses, is dat in mijn ogen voor de meeste paarden niet teveel. Mits je er niet teveel rijdt natuurlijk. De afstanden zijn misschien niet zo heftig, maar het hele gebeuren eromheen kost ook zijn energie. Ik rijd zelf bv maximaal een wedstrijd per maand, en eigenlijk maar 4/5 per jaar.
Qua pezen trainen is het belangrijk om veel af te wisselen qua bodem, en voldoende rust in te bouwen.
Afwisselen tussen zachte en harde bodem, vlakke en heuvels. Begin hiermee met veel stappen, vooral als je paard een bepaalde ondergrond niet gewend is. Wandelen op het harde is een goede manier om het paard en zijn lichaam rustig te laten wennen aan een harde ondergrond.
Rust is voor de pezen en spieren zeer belangrijk, als je traint ontstaan er kleine beschadigingen, die worden gerepareerd en daardoor worden pezen en spieren sterker. Als je ze echter niet de kans geeft te herstellen kunnen er grotere beschadiging ontstaan, zoals bijvoorbeeld peesblessures. Dit merk je pas als het te laat is, dus voor de zekerheid liever teveel rust dan te weinig rust.
Als je je paard soms 2 weken vrij geeft tussendoor betekend dat niet dat hij gelijk zijn conditie kwijt is. Bij opbouwen richting wedstrijden werk ik per maand, 3 weken trainen, 1 week rust. Na een wedstrijd altijd geruime tijd rust.

Als je straks wedstrijdgerichter gaat trainen zou ik indaad het bakwerk wat afbouwen. Maximaal een half uurtje, en maximaal 2x in de week als je daarnaast ook 2x in de week naar buiten wilt. Of een keer vervangen met wat longeer werk. Het bakwerk is straks puur om een beetje te rekken en strekken en voor de gehoorzaamheid. Natuurlijk zorg je er buiten ook voor dat je paard netjes in balans loopt. Verdelen van een dag een ronde met veel stapwerk en in het weekend wat meer uptempo is een goed plan.

Daarnaast wil ik KWB afraden als eerste wedstrijd, tenzij je veel in duinen traint. Je eerste wedstrijd wil je een zo makkelijk mogelijk terrein, en KWB heeft dan teveel zand.
In de buurt van Friesland heb je aan het begin van het seizoen waarschijnlijk ook de paasendurance Epe.

Verder kan je veel ervaring opdoen door wedstrijden te bezoeken/vrijwilligen/groomen (22 oktober in Epe bv, heb je gelijk het terrein gezien), of clinics te volgen (met/zonder paard).

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:01

KWB was mijn eerste wedstrijd en dat ging heel goed :)

Ik train weinig buiten omdat hier vrijwel alleen asfalt is en het ging eigenlijk heel prima.
Kijk vooral naar je paard, ik rij maar 1x per week buiten en dat is meestal 11 km en verder train ik soms in het bos of duin dan rijd ik langere afstanden.

Ik heb dit jaar al 7 wedstrijden gereden en rij volgende weeek mijn 8e. Ben nu in maart begonnen met 31, april 20 en 2 weken later weer 30. Toen iets langer er tussen en 18 juni korte klasse 2 (46) en toen augustus weer een 44. 01 oktober een 42 en over 22 oktober zijn eerste 64.

Onze baktrainingen zijn pittig en eens in de 2 weken wel 2u. Eerst onder het zadel en dan nog uur voor de menwagen.

Ponylief is wel mega relaxed met reizen dus dat scheelt heel erg.

Af en toe ga ik naar het duin om zwaar te rijden of rijd ik bijv 41 km in KWB.

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:21

Maar Carwyn liep eerder al voor de wagen/onder het zadel toch?

Dat scheelt denk ik namelijk ook.

En als je na een paar klasse 1 wedstrijden merkt dat hij meer aankan dan kan je gewoon een stapje hoger proberen.

KWB als eerste wedstrijd gaat waarschijnlijk ook gewoon goed, maar is wel een groter risico op de pezen, zeker als je paard het niet gewend is. Dan zou ik persoonlijk kiezen voor Epe, maar ik train dan ook niet zo vaak in mul zand.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:56

@xxCYNNxx
Mijn schema is ongeveer hetzelfde alleen zonder het longeren, dat snapt die van mij nog niet helemaal. Ze is echter nu pas 5.5 jaar dus denk dat het voor jou 7-jarige zeker wel kan!
Ik wil ook komend voorjaar beginnen met mijn allereerste wedstrijd! Ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik van de winter ga trainen...
Ben nog niet alleen naar buiten geweest met haar en de buitenbak is te glad als het erg nat is.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:49

Dus op zich zit ik goed dus.
Ik weet dat kwb zwaarder is dan Epe, maar kan in Havelte gelukkig mulle paden trainen.
En zoals ik al zei; als ik denk dat mrt te vroeg is, gaan we nog niet en slaan we kwb over en starten we later in het seizoen.

Met het schema stoei ik ook zeker wel eens als ik het idee heb dat hij een extra dag vrij nodig heeft, maar tot nu toe is dat niet het geval geweest. Na die 16 km rit heb ik hem maandags wel extra vrij gegeven; niet dat ik het idee had dat hij het nodig had (wat betreft conditie dan), maar omdat het voor hem de eerste keer was dat hij die afstand gereden had, heeft hij toch vrij gehad en heeft dus lekker 3 dagen lopen relaxen op het land.

Epe is idd ook nog een optie om te starten. Had in mijn hoofd zitten dat de eerste wedstrijd vrij ver weg was, maar had een andere plaats in mn hoofd, want Epe is prima te doen vanaf stal


planning is idd ong 4 (heel misschien 5) wedstrijden te starten verdeelt over het hele seizoen en dan sowieso de eerste paar keren de korte klasse 1 en dan rustig overstappen naar de lange klasse 1 later in het seizoen, maar goed; daar is pas echt wat over te zeggen als het zover is natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 12-10-16 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:52

Is toch altijd lastig in te schatten... Soms is het in januari en februari al redelijk weer en soms is trainen dan erg lastig omdat alles bevroren is -O-

Gewoon kijken hoe het uitkomt ;) KWB is geen probleem als je inderdaad mul zand kan trainen :).

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:57

ja ik zit dan ook hard te duimen voor weinig vorst, neerslag en al die andere weertypes die buiten trainen in de winter lastig tot onmogelijk maakt :D
Nu maar hopen dat de weergoden luisteren :P

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:45

Ilse_123 schreef:
Maar Carwyn liep eerder al voor de wagen/onder het zadel toch?

Dat scheelt denk ik namelijk ook.

En als je na een paar klasse 1 wedstrijden merkt dat hij meer aankan dan kan je gewoon een stapje hoger proberen.

KWB als eerste wedstrijd gaat waarschijnlijk ook gewoon goed, maar is wel een groter risico op de pezen, zeker als je paard het niet gewend is. Dan zou ik persoonlijk kiezen voor Epe, maar ik train dan ook niet zo vaak in mul zand.


Carwyn kwam uit een blessure. Half jaar voor eerste wedstrijd kon die nog geen 2 passen galopperen. Echte conditie hadden hij dus ook nog niet.

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:24

Ik heb helaas Epe af moeten zeggen...Ben 2,5 week geleden hard van mijn paard gevallen en helaas zit ik de komende 3/4 weken er nog niet op. Baal ervan!

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:34

MaritB schreef:
Ilse_123 schreef:
Maar Carwyn liep eerder al voor de wagen/onder het zadel toch?

Dat scheelt denk ik namelijk ook.

En als je na een paar klasse 1 wedstrijden merkt dat hij meer aankan dan kan je gewoon een stapje hoger proberen.

KWB als eerste wedstrijd gaat waarschijnlijk ook gewoon goed, maar is wel een groter risico op de pezen, zeker als je paard het niet gewend is. Dan zou ik persoonlijk kiezen voor Epe, maar ik train dan ook niet zo vaak in mul zand.


Carwyn kwam uit een blessure. Half jaar voor eerste wedstrijd kon die nog geen 2 passen galopperen. Echte conditie hadden hij dus ook nog niet.


Conditie en bv hardheid van de pezen werkt niet op dezelfde manier, conditie kan je weer kwijtraken, maar hardheid niet (zomaar). Conditie is echter wel weer sneller te verkrijgen. Conditie technisch kan je een paard in een seizoen snel omhoog trainen, maar dat zegt niet dat het lijf het altijd aankan. Als Carwyn voor de blessure wel al wat jaren iets heeft gedaan kan je sneller optrainen dan een paard dat nog nooit iets heeft gedaan. Al ligt het natuurlijk ook weer aan de omgeving waarin hij is opgegroeid. Wel knap trouwens dat je Carwyn zo snel weer op conditie hebt gekregen ;).

Balen van Otti, eerst zelf herstellen voordat je weer op je paard kruipt, wat dat betreft heb je nog 'geluk' dat je aan het einde van het seizoen tegen zoiets aanloopt en niet midden in het seizoen. Nu mis je Epe maar kan je wel even goed herstellen voor het volgende seizoen.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:18

Ik heb dit seizoen 2 wedstrijden gestart om te kijken of we het leuk vonden.

Kort daarna kregen ze op stal allemaal mega mok (staan maar 4 paarden) en liep ze 2 maanden niet goed.

Dus precies wat je zegt Ilse_123, als het dan toch moet komen, dan einde seizoen!!

Alles gaat nu weer goed gelukkig. 3 maanden verder en bijna alle korstjes zijn weg :)

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:51

Ilse_123 schreef:
MaritB schreef:
Ilse_123 schreef:
Maar Carwyn liep eerder al voor de wagen/onder het zadel toch?

Dat scheelt denk ik namelijk ook.

En als je na een paar klasse 1 wedstrijden merkt dat hij meer aankan dan kan je gewoon een stapje hoger proberen.

KWB als eerste wedstrijd gaat waarschijnlijk ook gewoon goed, maar is wel een groter risico op de pezen, zeker als je paard het niet gewend is. Dan zou ik persoonlijk kiezen voor Epe, maar ik train dan ook niet zo vaak in mul zand.


Carwyn kwam uit een blessure. Half jaar voor eerste wedstrijd kon die nog geen 2 passen galopperen. Echte conditie hadden hij dus ook nog niet.


Conditie en bv hardheid van de pezen werkt niet op dezelfde manier, conditie kan je weer kwijtraken, maar hardheid niet (zomaar). Conditie is echter wel weer sneller te verkrijgen. Conditie technisch kan je een paard in een seizoen snel omhoog trainen, maar dat zegt niet dat het lijf het altijd aankan. Als Carwyn voor de blessure wel al wat jaren iets heeft gedaan kan je sneller optrainen dan een paard dat nog nooit iets heeft gedaan. Al ligt het natuurlijk ook weer aan de omgeving waarin hij is opgegroeid. Wel knap trouwens dat je Carwyn zo snel weer op conditie hebt gekregen ;).

Balen van Otti, eerst zelf herstellen voordat je weer op je paard kruipt, wat dat betreft heb je nog 'geluk' dat je aan het einde van het seizoen tegen zoiets aanloopt en niet midden in het seizoen. Nu mis je Epe maar kan je wel even goed herstellen voor het volgende seizoen.


Ik snap wat je bedoelt, maar Carwyn was voor zijn blessure pas 2 maand onder het zadel, hij is pas ingereden met 4,5 en hij is nu 7,5.

Maar goed elk paard is ook anders en bij hem heeft het goed uitgepakt:)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:51

Rare vraag!

Ik ben bezig met het opzetten van een endurance vereniging op Isle of Man en heb hiervoor een Facebook pagina aangemaakt, om interesse te wekken e.d. Nu heb ik alleen nog geen fotomateriaal. Op Google staan genoeg foto's maar de ruiters staan wel vol in beeld en ik vind het niet netjes om die zomaar te gebruiken.

Is er hier misschien iemand die een langwerpige foto heeft, waarop je duidelijk een endurance combinatie ziet maar de ruiter niet vol in beeld is, die ik mag gebruiken als omslagfoto op mijn FB pagina :+?

Vast bedankt!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:10

Vraag Tamara (Metellica hier op bokt) even; zij maakt regelmatig foto's bij de endurance in Leersum en Ermelo.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:57

Casta Mickey op bokt, Nardi Thonen fotografie heeft wellicht wel wat voor je!! Ze fotografeert regelmatig op wedstrijden. Zie ook Facebook

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:41

Ik schop dit topic even omhoog.
Ik wil graag lid worden van de endurance vereniging alleen ik ben al wel lid van de knhs, moet ik dan 52.50 betalen of 20 euro minder omdat ik al lid ben van de knhs