Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sacha93

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:41

als ik zeg maar zoek op training software vind ik dit:

Trainingssoftware
Polar biedt gratis trainingssoftware aan om je meer inzicht te geven in de training van je paard.

Leg een compleet trainingslogboek aan van de training van je paard.
Plan de trainingen vooraf met meerdere planningsopties.
Analyseer de resultaten na de training met veelzijdige grafieken die je aan je behoeften kunt aanpassen.
Gebruik verschillende rapporten voor een evaluatie op lange termijn van de ontwikkeling van de conditie.

( Dit kan ik nergens vinden zeg maar op de app of op de computer. Alles wat ik tot nu toe zie is allemaal gerelateerd op mensen en niet voor het paard )

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:16

Je kunt bij je naam op het 'pijltje' naar beneden klikken en dan zie je 'Sportprofielen' en daar kun je dan paardrijden toevoegen.

Je kunt het profiel naar wens invullen. Wanneer je gaat paardrijden kies je daar voor en je training wordt dan onder dit profiel opgeslagen. Je kunt dit later synchroniseren met je polar flow en zo kun je de trainingen bijhouden.

Een andere weet ik niet :P

Sacha93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:39

Ik snap het!! Bedankt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:28

jammer Ilaan. Hopelijk is je nieuwe plekje fijner.

Hier ligt het totaal stil met trainingen en wedstrijden.
Paardje had mega blokkade in haar rug. Waardoor ik heftig gevallen ben (en daardoor onzeker geworden). Blokkade verholpen.
Nu is ze scheef en moet haar lijf weer leren kennen. Dus breekt ze uit op de volte in galop.
Met iemand erop zelfs steigeren en bokken. Ik had juist weer beetje vertrouwen. Dus durfde een galopje aan tijdens de les. Bam weer gevallen. Gekneusde rug en gebroken vinger. Misschien zelfs kapotte pees in vinger. Hopelijk wordt dat geen operatie -O-

Nu dus 10 stappen terug gedaan. Grondwerk grondwerk grondwerk.
Ook gaan we rechtrichten. Maar endurance zit er voorlopig niet in.
Jammer! We zaten al op 8 km draven. Hopelijk volgend jaar. Nu stap voor stap.
Ook voor mijn eigen vertrouwen, want die onzekerheid is natuurlijk keihard terug (gelukkig alleen met rijden)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:11

Wat vreselijk naar dat je wederom zo hard gevallen bent .
Sterkte met de vertrouwensband terug opbouwen

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:51

Wat pijnlijk, veel succes met herstellen

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:08

Ik kom dit topic ook volgen :D!

Helaas zijn er geen endurance wedstrijden in mijn 'land', maar ik wil toch beginnen met trainen hiervoor, omdat ik wil proberen deze wedstrijden hier op te zetten! Geen idee nog hoe ik dit precies ga doen maar ik heb met verschillende instanties in Engeland en op mijn eiland al contact gezocht. Helaas nog geen antwoord...

Ik heb een 7 jarige EV ruin die in het verleden op de renbaan heeft gewerkt. Hij is inmiddels al zijn rug en nekspieren kwijt en ik heb ook al lang niet gereden. Daarnaast heb ik hem pas 8 weken en hebben we al wat tegenslagen gehad (ik een whiplash, hij tweemaal verloren ijzers en trap tegen achterbeen in nieuwe kudde). Dussss we zijn er nog LANG niet, maar ik kijk wel heel erg uit naar de toekomst en neem alle tijd die we nodig hebben. Geen haast :-).

Ondertussen ga ik dus lekker meelezen hier om kennis op te doen :Y)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:11

Jeetje Nessa, wat erg dat je zo hard gevallen bent en voorlopig niet kan trainen. Zal inderdaad een klap voor jullie vertrouwen zijn! Veel sterkte :(:)

Hallo woepsie90! Leuk, nog een Engels volbloed in de endurance! Hopelijk kan je ook binnenkort gaan starten, ofwel op Isle of Man ofwel op het vasteland van Engeland?

Ik ben afgelopen zondag in Kootwijkerbroek 4e geworden op de 31km en daarmee nu ook klasse 2 startgerechtigd *\o/*

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:55

Unseen schreef:
Jeetje Nessa, wat erg dat je zo hard gevallen bent en voorlopig niet kan trainen. Zal inderdaad een klap voor jullie vertrouwen zijn! Veel sterkte :(:)

Hallo woepsie90! Leuk, nog een Engels volbloed in de endurance! Hopelijk kan je ook binnenkort gaan starten, ofwel op Isle of Man ofwel op het vasteland van Engeland?

Ik ben afgelopen zondag in Kootwijkerbroek 4e geworden op de 31km en daarmee nu ook klasse 2 startgerechtigd *\o/*

Gefeliciteerd! Weet jij of de uitslagen al online staan?, ik kan ze nergends vinden :(

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:59

Ja staan wel ergens, zag ik op FB :)

Ik heb ook KWB gereden, 2e keer een kk2, 44 km en een mooie 5e plek. Die kleine pony liep zo hard de 2e ronde. Voor het eerst een 16,5 km/h gelopen :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:44

MaritB schreef:
Ja staan wel ergens, zag ik op FB :)

Ik heb ook KWB gereden, 2e keer een kk2, 44 km en een mooie 5e plek. Die kleine pony liep zo hard de 2e ronde. Voor het eerst een 16,5 km/h gelopen :D

Yes inmiddels ook gevonden

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:46

balen dat bij een aantal de training stil ligt.

Hier gaat het wel lekker. Gisteren een rit van 10 km gemaakt, daarbij veel gestapt dus uiteindelijk 2 uur erover gedaan, maar ben er zeker wel tevreden mee.
Hij stapt goed door, draven doet hij ook met gemak, maar dat had ik ook wel verwacht; draf is veruit de makkelijkste gang voor hem.

We moesten helaas veel stappen, omdat de gemeente de bermen niet meer bijhoud (nog maar 1 keer per jaar gemaaid) dus onkruid stond dik een meter hoog. Draven op asfalt doen we nog niet; ten eerste pas sinds dec onder het zadel (hij is nu 7) en ten tweede omdat hij nog niet veel op asfalt gelopen heeft, dus pezen en hoeven zijn het nog niet gewend(hij loopt op blote voeten). Dus daar wachten we eerst maar mee; eerst meer km's maken met stappen op asfalt en dan zien we over een paar maanden wel verder wat betreft draven op asfalt.

Binnenkort maar eens beginnen met de trailer pakken en naar het bos gaan om daar ook goed km's te gaan maken. Heb op zich wel bos op rij afstand te paard, maar dat zijn allemaal kleine plukjes waar je in een half uurtje doorheen gedraaft bent.

Hopen op een niet al te strenge winter zodat we mooi door kunnen trainen en dan volgend jaar eindelijk met de wedstrijden beginnen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 16:03

Hier al druk aan het voorbereiden om dit jaar nog een klasse 1 te starten en anders volgend jaar meteen in begin van het seizoen te starten. Toch maar weer voor op ijzers, verhuizing op de planning, boodschappenlijst gemaakt voor wat ik nog nodig heb en een spaardoel voor een trailer.
Ondertussen op zoek naar een bijrijder, ondanks de zin om weer fanatiek bezig te gaan toch wat tijd tekort soms.

Pony heeft zin om weer lekker te lopen merk ik, wordt daar zelf erg gemotiveerd van. Laatst weer een stapritje van 1,5 uur gemaakt, lekker relax maar wel goed voor d'r :)

Zou graag een hartslagmeter willen om daar meer inzicht in te krijgen en de snelheid en afstand ed op 1 plek te hebben. Middagje googelen levert al heel wat op.

Wat balen nessa! Zit dan ook allemaal wel erg tegen. Paar stappen terug is soms helemaal niet verkeerd het is alleen jammer dat dat op zo'n manier gebeurt :/

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:11

Onze planning is om volgend seizoen vroeg te starten en het de klasse 1 kort en daarna lang, goed onder de knie te krijgen. We rijden voor de fun dus haast is er absoluut niet bij.

Ik ben druk aan het sparen voor een hartslagmeter:) een auto die een trailer mag trekken is net aangeschaft.

Samen dus volgend jaar lekker veel km maken en misschien afsluiten met een klasse 2 :D

Ik hoop dat iedereen het volgende seizoen zonder blessures doorkomt!!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 16:42

MarlonNaldo schreef:
Onze planning is om volgend seizoen vroeg te starten en het de klasse 1 kort en daarna lang, goed onder de knie te krijgen. We rijden voor de fun dus haast is er absoluut niet bij.

Ik ben druk aan het sparen voor een hartslagmeter:) een auto die een trailer mag trekken is net aangeschaft.

Samen dus volgend jaar lekker veel km maken en misschien afsluiten met een klasse 2 :D

Ik hoop dat iedereen het volgende seizoen zonder blessures doorkomt!!

Precies mijn planning! Hebben nu 3 wp dus met goede training moet dat goedkomen. Mits ze het aanbied, maar we zaten toen in de training op 35-40 km met een nette snelheid zonder problemen.

Heeft iemand ergens een schema hoe je het beste weer kunt opbouwen? Heb daar eens wat van gevonden maar weet niet meer waar. Daar kon ik me, op enkele punten na, goed in vinden namelijk...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:16

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:39

Moet haalbaar zijn hoor :j

Ik ben in maart begonnen met eerste officiƫle wedstrijd ;-) vorig seizoen 2x kk gestart.

Dus maart, april en mei heb ik klasse 1 gereden, 2 lange en 1 korte omdat ik last had van m'n rug. En heb nu ook 2 korte klasse 2 wedstrijden gereden :)

Ik had de conditie voor een k2 wel vorig seizoen al. (Toen al eens 78 km gereden in een weekend enzo ;-))

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:41

Hilary schreef:

Ik zie dit schema vaker, maar merk dat ik dit een vaag schema vind.
Het bos laat nooit toe dat je 5 minuten kan galopperen bijvoorbeeld. Zie liever een schema hoe je bijvoorbeeld intervaltraining kan oppakken. Die wil ik namelijk graag met mijn paard gaan doen maar ik weet niet hoe ik hier het beste mee kan beginnen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:46

Ik vind het ook niet zo'n handig schema, precies om wat jij noemt. Vind maar eens een bos waar je 5 min kan galopperen. Ede misschien, als je je paden goed uitkiest. En Kootwijk(erbroek). En misschien DFW. Maar je moet wel de paden kennen van te voren; hoe lang is het pad, hoe is de bodem, moet ik nog ergens de hoek om, kruisen andere paden mijn pad en moet ik dus opletten dat ik geen wandelaars plat rij...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:48

In KWB is het volgens mij wel mogelijk hoot, 5 min galopperen. Ik zal morgens een testen. Ennuh je kunt toch in galop ook hoeken om ;-)
En een paar passen draf tussendoor is vast niet erg als dat zo uit komt
:)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:28

Hier in ons bos gaat dat makkelijk :D terrein van endurance surea. Gewoon iets terug pakken bij de bochten en daarna weer arbeids tempo. Iedere km een changement van galop erbij en kan zo ruim 7 km (oke soms draf tussen door ivm asfalt of het vertikken van een vliegende wissel)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:53

In Epe lukt het ook makkelijk. Heerlijke lange paden.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 06:01

Ja ik baal ook wel. Uiteindelijk komt het wel goed. Ook op zoek naar een bijrijder. Maar blijkbaar wil iedereen galopperen, want 0 reacties.

Wel leuk jullie verhalen te lezen. Ook erg leerzaam. Ik heb al een hartslagmeter, trailer en nieuwe auto :+

Vond ik ook wel leuk. Heb eerder keer gevraagd dat haar hartslag zo hoog is in stap. Die was na de osteopaat nu 60 in stap, ipv 80-90.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 06:31

Wat naar dat je weer gevallen bent Nessa. Succes met het opbouwen van de vertrouwensband en beterschap! Het zal inderdaad ook wel lastig zijn om een bijrijder te vinden die niet alleen maar wil rijden, maar ook openstaat voor het werk eromheen...

Welkom Woepsie, Wat jammer dat er in jou land geen wedstrijden zijn!

Mooie prestatie Unseen! Gefeliciteerd!

MaritB ook gefeliciteerd met de mooie prestatie!

Wat stom van de gemeente Cynn. Ik moet zeggen dat hier de bermen er ook niet beter op geworden zijn na al die regenval...
Ik hoop met je mee.. ik ben al niet zo'n held meer zodra het kouder wordt haha.

Ilaan lekker aan het voorbereiden! Had je al een wedstrijd in gedachten? Mocht het lukken om dit jaar nog te starten.

Dat zijn nog eens leuke cadeautjes voor jezelf MarlonNaldo. Veel veilige kilometers gewenst!

In het Dwingelderveld heb je ook heerlijke lange paden waar je makkelijk een tijd lang zou kunnen galopperen. Ik doe alleen nog maar draftrainingen. De galop vind paard nog lastig.

Hier gaat het ook weer de goede kant op met het trainen. Paard had een tijdje terug een hoefzweer. Hij pakt het allemaal weer goed op na dik twee weken rust.
Vanochtend staat nog een trainingsrit in de planning en vrijdag mogen we meedoen aan de hippiade. Ben heel benieuwd hoe dat gaat!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:01

Heel veel succes allemaal!hopelijk wordt de bijrijder snel gevonden.

Ik ben ook geselecteerd voor de hippiade maar het hangt er nog om of ik mee kan doen.

Ging zaterdag het rondje trainen samen met xxVon maar ben nogal lelijk van Eddie gevallen. Bouw momenteel m'n pijnstilling wat af maar oef, valt nog niet mee.