Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:50

Ik ga nu nog eerst impuls starten, denk ik.
Hoe lang duurt het voor je bevestiging heb dat je lid ben van de endurance vereninging en je startpas/licentie hebt?
Ik krijg volgende week mijn loon eindelijk, en dan wou ik lid worden, wou het deze maand al doen maar mijn geld ging een beetje snel :o
Maar als het snel kan dan kan ik ook wel klasse 1 rijden ipv impuls.
Mijne staat per 1 april weer 24/7 buiten nu nog 's nachts op stal.
Ik heb deze vraag ook al eens gesteld wat mensen doen een maand en week voor de wedstrijd en na de wedstrijd. Ik rijd best wel vaak 4/5 dagen pw, anders word ze ook best snel dik.

Moet je naast de inschrijfgeld ook nog startgeld betalen?

Malenka

Berichten: 7612
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:40

Ik schrijf me in op wedstrijden tot 40km van stal af. Verder gaan we gewoon niet. En de dichtsbijzijnde is Leersum. Dat wedstrijdterrein is maar 10km van stal.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:03

Startlicentie aangevraagd per april *\o/* :D

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:39

JoycexEnya schreef:
Ik ga nu nog eerst impuls starten, denk ik.
Hoe lang duurt het voor je bevestiging heb dat je lid ben van de endurance vereninging en je startpas/licentie hebt?
Ik krijg volgende week mijn loon eindelijk, en dan wou ik lid worden, wou het deze maand al doen maar mijn geld ging een beetje snel :o
Maar als het snel kan dan kan ik ook wel klasse 1 rijden ipv impuls.
Mijne staat per 1 april weer 24/7 buiten nu nog 's nachts op stal.
Ik heb deze vraag ook al eens gesteld wat mensen doen een maand en week voor de wedstrijd en na de wedstrijd. Ik rijd best wel vaak 4/5 dagen pw, anders word ze ook best snel dik.

Moet je naast de inschrijfgeld ook nog startgeld betalen?



Duurde bij mij zo'n 2 tot 3 dagen...dat ik mijnendurance in kon duurde iets langer: ong een week, maar dat stond ook al in de bevestigingsmail aangegeven dat dat een week kon duren.
Startpas heb ik aangevraagd zodra de bevestiging lidmaatschap binnen was, deze kun je direct via ideal al betalen, zodat die ook direct actief is.


Heb alleen ondertussen nog steeds de rekening van de EV nog niet gehad, dus die maar eens mailen van de week.

Maar ben in elk geval startklaar wat betreft lidmaatschap en startkaart/pas


je laatste vraag weet ik zo niet, dacht dat daar ook het startgeld bij in zit, maar weet dat niet zeker.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:52

Het heeft bij mij ook lang geduurd voor ik de rekening van de EV kreeg, denk zeker twee maanden. Opzich is dat niet erg, je bent ingeschreven dus er is geen ramp als je de rekening pas hebt nadat je al gestart bent :)

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:53

Je hoeft alleen inschrijfgeld te betalen!

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:57

Brego93 schreef:
Het heeft bij mij ook lang geduurd voor ik de rekening van de EV kreeg, denk zeker twee maanden. Opzich is dat niet erg, je bent ingeschreven dus er is geen ramp als je de rekening pas hebt nadat je al gestart bent :)



aah ok, dat scheelt, is nu nog net geen 2 maanden dat ik me heb aangemeld, dus dan wacht ik het nog even af.

En idd; kan gewoon starten, dus daar maakte ik me verder geen zorgen over. Was meer met de gedachte; dan is alles maar vast betaald :)

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:06

Oké dus lidmaatschap hoef je niet direct te betalen.Startpas wel

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:59

volgens mij waren er 2 betaalkeuzes voor de startpas; dacht automatische incasso en ideal of credit card....ik heb ideal gekozen; mooi direct betaald...en gelukkig is de endurance startpas niet zo duur; 36 euro moest ik betalen.
Heb er eigenlijk niet eens zo opgelet om eerlijk te zijn. Was zo gebrand op alles direct afhandelen dat toen ik ideal zag staan, ik onmiddellijk die aanklikte.

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:39

Vandaag weer eens met hartslagmeter een rondje gedaan.
Ze herstel wel heel goed, die pieken is allemaal dat ze schrok/spanning had.
In het begin vind ze de oprijlaan eng van stal (van die berken struiken, waar spoken achter zitten )

Ik moet alleen nog meer gaan draven, ook kon het op bepaalde plekken gewoon echt niet te blubberig enzo.
Afbeelding
Afbeelding

Morgen weer lekker vrije dag en vrijdag is onze springdag.

Zijn er trouwens topics als voorbespreking (net al op het SGW gedeelte). Lijkt me leuk om een overzicht te hebben wie welke wedstrijd rijd, en wie er van bokt meedoen

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:58

Er worden wel wedstrijdtopics geopend, maar het is om het even wie dat doet. Dus als je dat leuk vindt: zeker doen :j

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:57

Hilli schreef:
Er worden wel wedstrijdtopics geopend, maar het is om het even wie dat doet. Dus als je dat leuk vindt: zeker doen :j


Komt zeker..... onze wedstrijd duurt alleen nog even. Denk als we de inschrijving openen *\o/*

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:19

JoycexEnya schreef:
Vandaag weer eens met hartslagmeter een rondje gedaan.
Ze herstel wel heel goed, die pieken is allemaal dat ze schrok/spanning had.
In het begin vind ze de oprijlaan eng van stal (van die berken struiken, waar spoken achter zitten )

Ik moet alleen nog meer gaan draven, ook kon het op bepaalde plekken gewoon echt niet te blubberig enzo.
[ [url=m/1bagI5.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/csWV3e.png]Afbeelding[/url] ]

Morgen weer lekker vrije dag en vrijdag is onze springdag.

Zijn er trouwens topics als voorbespreking (net al op het SGW gedeelte). Lijkt me leuk om een overzicht te hebben wie welke wedstrijd rijd, en wie er van bokt meedoen

Welk programma heb jij en hoe heb je jou hartslagmeter hieraan gekoppeld?

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 06:26

Ik heb een TomTom horloge met Bluetooth en een hartslagmeter met Bluetooth. En die koppelt hem als hardlopen in Endomondo en dan zet je hem op paardrijden en klaar :)

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 07:27

Hier gisteren ook eens naar mijn definitieve wedstrijd- en trainingsschema gekeken. Wij gaan voor de 40 in Epe en de 30 van Ermelo voorrijden als trainingsrondje.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 20:02

Na een tijd toch maar wat laten horen. Zoals jullie weten is mijn paard terug naar haar vorige eigenaren. Nu heb ik in de tussentijd een hele leuke draver gevonden om bij te mogen rijden. Eigenaresse start zelf ook endurance dus super leuk! Mag nu mee om te groomen en samen doen we trainen.

Morgen een training bij Monique op de holterberg. Dit keer niet te paard maar als groom dus!

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:22

Ik ga zo Enya alvast registreren en aanmelden bij de Enduranceverenging en startlicentie aanvragen doe ik maandag *\o/*


Wat leuk Ilaan, mag je straks ook starten?

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 02:10

JoycexEnya schreef:
Ik ga zo Enya alvast registreren en aanmelden bij de Enduranceverenging en startlicentie aanvragen doe ik maandag *\o/*


Wat leuk Ilaan, mag je straks ook starten?


Weet ik niet, niet over gehad. Hij moet nog veel leren. Is een ex draver van de baan uit Frankrijk dus toeren nu nog lekker over de Veluwe.
Heb nog wel een startkaart haha dus wie weet!

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:20

Ex koerspaard ;) het is nog steeds een Draver.

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:58

Aangemeld bij de Enduranceverenging en Enya geregistreerd. Kan alleen nog geen startlicentie aanvragen, omdat ik nog individueel lid ben van de KNHS.

Dus moet wachten tot ik lid ben van de Enduranceverenging denk ik voor ik een startlicentie kan kopen. Hopelijk is alles klaar voor Ommen 30 april anders nog een keer impuls.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:03

WendyBZ schreef:
Ex koerspaard ;) het is nog steeds een Draver.


Sorry hoor :(:)

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:50

JoycexEnya schreef:
Aangemeld bij de Enduranceverenging en Enya geregistreerd. Kan alleen nog geen startlicentie aanvragen, omdat ik nog individueel lid ben van de KNHS.

Dus moet wachten tot ik lid ben van de Enduranceverenging denk ik voor ik een startlicentie kan kopen. Hopelijk is alles klaar voor Ommen 30 april anders nog een keer impuls.


o das wel op tijd in orde hoor...denk dat je maandag wel de bevestiging binnen hebt en daarmee je lidnummer...kun je daarna gelijk je startpas aanvragen

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:23

Ja wacht rustig af, 30 april duurt nog even, starten er nog mensen in Ermelo, ik kom daar waarschijnlijk kijken en filmen.
Ik heb een vraagje over de Polar M400, kan je die koppelen met Endomondo?

Ik heb nu een TomTom horloge alleen zie je daar alleen de afstand duur en dan kan je kiezen tussen van alles, nu lijkt het mij handig om de gemiddelde snelheid te zien en de hartslag op 1 scherm dat kan niet met die TomTom. Maar vind Endomondo wel fijn, ook omdat ik mee doe met de Endomondo Challeng op Bokt.

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:28

Oke, ik ben dus lid van de plaatselijke rijvereniging, zodat ik daar gebruik kan maken van de rijbaan, met m'n ene paard. Nu ben ik lid geworden van de endurancevereniging omdat ik met mijn andere paard endurance wil starten. Dus ik ben lid van twee verenigingen. Nu wil ik een startpas aanvragen met het tweede paard. Als ik echter op KNHS een startpas aan wil vragen, staat deze op de rijvereniging van het eerste paard, ondanks dat ik ook de bevestiging heb van de endurancevereniging én ik met het bij hen verkregen KNHS-nummer heb ingelogd. Ik ben de weg kwijt. HELP!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:02

JoycexEnya schreef:
Ja wacht rustig af, 30 april duurt nog even, starten er nog mensen in Ermelo, ik kom daar waarschijnlijk kijken en filmen.
Ik heb een vraagje over de Polar M400, kan je die koppelen met Endomondo?

Ik heb nu een TomTom horloge alleen zie je daar alleen de afstand duur en dan kan je kiezen tussen van alles, nu lijkt het mij handig om de gemiddelde snelheid te zien en de hartslag op 1 scherm dat kan niet met die TomTom. Maar vind Endomondo wel fijn, ook omdat ik mee doe met de Endomondo Challeng op Bokt.



Ik heb een tomtom horloge en daar kan ik 3 waardes op het scherm laten zien, meestal doe ik hartslag, gemiddelde snelheid en de kloktijd.
https://tomtom.ssl.cdn.sdlmedia.com/ima ... 2607YM.png

Dus of je hebt een heel oud model of het is wel mogelijk :)