RoFlex? Of ander alles-in-1-systeem voor een weitje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: RoFlex? Of ander alles-in-1-systeem voor een weitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 07:52

Het oprollen is bij de weidefix inderdaad het voordeel. Overigens kost deze rond de 150 euro voor een setje ;-), geen 900.

Ruud_O

Berichten: 2199
Geregistreerd: 13-01-03

Re: RoFlex? Of ander alles-in-1-systeem voor een weitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:16

Die 900 is alleen als je de heeeele dure accupaal erbij neemt. Anders komt het richting de 450- 500.

En ik wil echt niet anders meer. Dat gehannes met die witte paaltjes en touwtje is onhandig. Zeker op langere weekeinde als je even snel de paddock met paard en al wilt verplaatsen.
Daarbij is de stevigheid van de palen al een enorm voordeel.

Stukgaan van het rolsysteem is alleen aan de orde als je er onvoorzichtig mee omgaat (het lint loslaten bijvoorbeeld).

Ook in hardere bodem trap je de rolflexpalen er net even wat makkelijker de grond in.

Voor de stroomvoorziening gebruik ik gewoon mijn oude klokje. Klem ik vast op 1 van de metalen sluiters en het werkt.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: RoFlex? Of ander alles-in-1-systeem voor een weitje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 09:31

Dank je wel voor je aanvulling op het topic!

Dvalinnlover
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:40

Speedster schreef:
Als je 4 weidefix palen neemt, heb je toch ook zo een paddock staan? 30 of 33 euro per stuk, afhankelijk van de hoogte. Ik zie eigenlijk de meerwaarde niet van die dikke roflexs palen, behalve dat ze veel meer plaats innemen in de trailer :o. Apart stroomapparaat heb je toch ook bij allebei de uitvoeringen nodig.


Het verschil tussen weidefix palen en roflex palen is dat roflex palen veel sterker zijn, de weidefix palen buigen vrij snel en de aansluitingen kunnen snel losschieten (dit heeft een vriendin van mij ook bij die weidefix palen gehad). Veel vrienden van mij hebben roflexs palen en als je ziet hoe makkelijk hun hun prikwei verplaatsen kijk ik nog een keertje hoe ik mijn eigen prikwei voor mijn paard naar een plekje met hoog gras ga verplaatsen.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: RoFlex? Of ander alles-in-1-systeem voor een weitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:43

De Roflexen zijn spuugduur, maar toegegeven erg ideaal. Als groom heb je de paddock zo opgezet (en verplaatst als het gras op is). Palen nemen wel wat ruimte in, maar een berg zooi heb je toch wel... ik ben dus blij dat ik ze af en toe mag lenen als ik een keer de rol van ruiter heb i.p.v. groom :)

Addicty
Berichten: 155
Geregistreerd: 05-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:49

Ik zou persoonlijk voor de goedkopere versie gaan. Een stroomapparaat (bijvoorbeeld Gallagher B11) er op en klaar. Werk zelf ook met prikpalen in de wei.
Nu met het mooie weer, willen we de weides enigszins besparen en worden ze gehalveerd zodat het andere deel aan kan sterken en bij kan groeien. Worden en 3 palen geplaatst en de Gallagher B11 er op (Rondom zit niet overal stroom bij ons)

Op wedstrijd gaan er 4/5 prikpalen mee, lint op een klein haspeltje en de B11. Lint rol je naderhand zo weer op.