endurance hoofdstel voor Fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

endurance hoofdstel voor Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 18:53

Ik heb een fjordenkruising. Voor hem wil ik graag een endurancehoofdstel het liefst een blauwe.
Nou had ik een blauw hoofdstel besteld bij Hippogroff in de maat Full. Want dit heeft ie normaal ook als maat hoofdstel. Helaas was deze veeelste groot. Ik mocht hem ruilen voor een Cob. Deze heb ik vandaag binnen gekregen. Helaas was deze weer veelste krap. :( Ik zou eigenlijk een tussenmaatje moeten hebben.
Zijn er hier mensen die een goed passend endurancehoofdstel hebben voor hun Fjord en waar hebben jullie die vandaan?
Of zijn de endurancehoofdstellen niet geschikt voor de fjorden met een breder en korter hoofd?

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:56

Ik kon voor mijn fjord geen passende maat vinden, ik heb verschillende maten en modellen geprobeerd. Of het kopstuk was te kort, of de neusriem zat raar, er was telkens wat. Uiteindelijk kwam ik terecht bij Goedhart. Zij maken het hoofdstel precies naar de maten van jouw paard, dat doen ze zelf, kost niets extra. Misschien is dat voor jou ook een idee?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 18:58

jowien schreef:
Ik kon voor mijn fjord geen passende maat vinden, ik heb verschillende maten en modellen geprobeerd. Of het kopstuk was te kort, of de neusriem zat raar, er was telkens wat. Uiteindelijk kwam ik terecht bij Goedhart. Zij maken het hoofdstel precies naar de maten van jouw paard, dat doen ze zelf, kost niets extra. Misschien is dat voor jou ook een idee?

Ja dat probleem heb ik dus precies hetzelfde. Er is telkens iets wat niet klopt! De bitriempjes te lang, frontriem te krap of de neusriem zat heel raar. Toch een iets ander hoofd als een 'normaal' paard denk. -O- haha

Misschien dat ik goedhart dan eens moet mailen voor informatie!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:15

endurance hoofdstellen kun je heel gemakkelijk zelf kleiner maken, die van mij passen ook nooit:

je kunt zelf met een een bv warme spijker gaatjes maken, een stukje afknippen en dan met een aansteker de randen "smelten"

Inn

Re: endurance hoofdstel voor Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:33

Ik pas ze ook zelf aan, vooral die van Podium en Running Bear hebben weinig gestikte onderdelen en zijn daardoor gemakkelijk te veranderen. Bij die van Goedhart is bij mij de frontriem nogal groot.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:04

Die hoofdstellen zijn meestal zo ruim verstelbaar dat moet wel pasbaar gemaakt kunnen worden.
De bit stukken die te lang zijn kun je tot heel kort in nemen en dan de rest stukken erf halen.
Met mijn tinkers diverse gehad en nooit problemen met passend krijgen gehad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:11

Heb er 1 van goedhart, maat full (halster hoofdstel), voor de mooi zou ik de riempjes af moeten knippen zodat er aan aantal korter zijn,
maar heb ik laten zitten ivm eventueel ander paard.
Verder is het makkelijk en goed verstelbaard, desnoods gaatje erbij prikken.

Nou heeft mijn fjord wel een heel groot hoofd...

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:08

Sjolvir schreef:
Heb er 1 van goedhart, maat full (halster hoofdstel), voor de mooi zou ik de riempjes af moeten knippen zodat er aan aantal korter zijn,

denk dat jij www.goedhard.nl bedoelt (D ipv T ;) )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:15

Karrimh schreef:
Sjolvir schreef:

denk dat jij http://www.goedhard.nl bedoelt (D ipv T ;) )

Proest, dat denk ik ook ja :+ , thanx.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 15:55

maar ik vind dat het voor zo'n bedrag gewoon goed moet zitten. Ik vond alles niet fijn zitten aan het hoofdstel. zowel maat cob als maat full. Dan kan ik wel knippen en gaatjes bij maken. Maar dan kan ik niet meer terug sturen als ik het dan nog raar vind zitten.
Het is jammer dat de ruiterwinkels hier ze niet verkopen. Dan kan ik ze gewoon passen... Vind het bestellen zo lastig als het niet past en je het terug moet sturen

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 15:56

jowien schreef:

Heb jij misschien een foto van het op maat gemaakte hoofdstel? Ben benieuwd hoe ie zit :)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:23

welk merk hoofdstel heb je gepast dan

het is logisch dat het niet past, in de endurance lopen alle soorten en rassen paarden/pony's mee. de een heeft een lang hoofd, maar een smal neusje - de ander heeft een breed hoofd, maar kort enz

daarom is het juist zo fijn dat je het zelf en gemakkelijk kunt verstellen

ik heb een aantal verschillende merken hoofdstellen en laat ze allemaal rond gaan met de clinics bij mij op stal, dan kun je zelf kijken en voelen welke je prettig vind. smaken verschillen en wat de een fijn vind vind de ander niet fijn ;)

ik vind persoonlijk Zilco heel fijn, mooi en degelijk spul - goed afgewerkt
daarnaast heb ik ook een Maximum hoofdstel, breder en staat weer bij Sera heel erg mooi
daarnaast heb ik ook Marylot en Podium

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:39

Mijn hoofdstel halster op mijn groothoofd fjord. (vooral breedhoofd)
Maar geen paardenhoofd is hetzelfde als een ander paardenhoofd, dus ongeacht het merk,
je zult ze moeten passen.
biothane van Marylot, handig ding, ook op gewone buitenritten etc.

https://lh6.googleusercontent.com/-JaJx ... 520001.JPG

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:25

je kunt ook met goedhard overleggen hoor.
ik had met mn fjord hetzelfde verhaal. lengte was cob maar breedte full. dus ben met mn hoofdstel die kant op gegaan en hebben de maten overgenomen voor een biothane hoofdstel.
ik neem aan dat als je zulke lastige maten hebt ze vast wel een hoofdstel kunnen maken met bijv. cob bakstukken/ bithangers en full neustiem/frontriem.
mijn ervaring is dat bij hun in overleg alles mogelijk is aangezien de hoofdstellen zelf gemaakt worden.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 16:06

Troelaatje schreef:
je kunt ook met goedhard overleggen hoor.
ik had met mn fjord hetzelfde verhaal. lengte was cob maar breedte full. dus ben met mn hoofdstel die kant op gegaan en hebben de maten overgenomen voor een biothane hoofdstel.
ik neem aan dat als je zulke lastige maten hebt ze vast wel een hoofdstel kunnen maken met bijv. cob bakstukken/ bithangers en full neustiem/frontriem.
mijn ervaring is dat bij hun in overleg alles mogelijk is aangezien de hoofdstellen zelf gemaakt worden.

Ja ik denk dat ik dat het beste eens kan doen. Misschien dat ze van goedhard iets op maat kunnen maken!

Ik had nu een maximum hoofdstel gepast.

Bedankt voor jullie tips!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:49

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 13:13

Erpel schreef:
Ik heb een hoofdstel van Podiumzadel wat heel netjes past bij mijn beide fjorden. Wil ook niets anders meer :) Hoefde uiteindelijk alleen een gaatje bij te prikken in de bithangers. De rest past goed :)
http://i43.photobucket.com/albums/e360/Nikkyvk/FW14.jpg

waar heb je die gekocht? waren ze ook in andere kleuren?

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:15

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 07:52

Ik heb inderdaad ook twee hoofdstellen van goedhard voor mijn fjord.
Een keer ben ik langs geweest met een passend hoofdstel en die maten hebben ze over genomen.
De tweede keer heb ik aangepaste maten doorgegeven per mail en kreeg netjes een hoofdstel met die maten thuis.